Blir så ARG!
Igår var jag ute med Ozzi och Indra på en morgonpromenad. Vi gick inne i skogen. Ozzi gick vid min sida lös och Indra var kopplad. Efter ett tag möter vi en lös hund. Jag reagerar inte speciellt mycket eftersom Ozzi nu för tiden är lydig och håller sig intill mig. Men så hörde jag att ägarna till den andra hunden började ropa efter sin hund och dom lät som om dom hade lite panik. Det kändes inte så bra så jag tog lugnt på Ozzi kopplet och pang… Den andra hunden kom upp bakom mig och flög rätt på Indra. Han attackerad henne och var jätte aggresiv, jag sparkade efter hunden men jag missade tyvärr.. Då vänder sig hunden och ger sig på Ozzi också, som hela tiden försöker skydda Indra som är livrädd.. Jag lyckas sparka till hunden på sidan men den reagerar inte… Sen får jag in en träff till och då har ägaren hunnit springa fram och drar ner sin hund som är helt galen.
Indra börjar gny och flyger upp i ansiktet på mig för att gömma sig. Jag säger till ägaren att detta var riktigt dåligt för mina hundar då Indra bara är 5 månader och får bara träffa SNÄLLA hundar så att hon inte blir hundaggressiv eller hund rädd, och att Ozzi inte får bli attackerad då jag precis fått honom trygg och att han precis slutat göra utfall och att allt mitt arbete med honom kunnat förstöras nu… Då säger ägaren att hans hund blivit biten av en schäfer en gång och att det var därför den attackera, inget förlåt eller nått… Jag tog bara mina hundar och gick därifrån. Jag blir så otroligt ARG på sånt här. Indra var jätte osäker på nya hundar igår och skällde och reste ragg och vågade knappt hälsa… Jag hoppas inte att hon har blivit förstörd inför nya hundar nu så att hon också blir hundaggressiv som Ozzi är… Var bara tvungen att skriva av mig. 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Men fy sån tråkig upplevelse
Ska ägaren till den andra hunden bara ta förgivet att han aldrig någonsin möter en schäfer i skogen. Så dålig ursäkt!
Hoppas inte Indra blev rädd för främmande hundar.
Har själv en hund som blivit påhoppad 2 gånger helt oprovocerat, och är nu osäker och skäller på andra hundar vid hundmöten 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Tydligen… har man en hund som ogillar schäfrar så får man iaf ha långlina på den då tycker jag! Uscha..
Jag är så rädd att hon ska bli osäker på hundar nu… Har ju redan en som är det. Jag får träna henne mycket nu för att visa att det finns snälla hundar också!
Men usch! Så himla tråkigt att sånt kan hända!
Hur svårt ska det vara för folk att f atta att en hund som inte lyder inte ska vara lös! Blir så arg!
Håller tummarna på att det inte skedde för stor skada och att Indra kommer klara det bra med hundar i framtiden!
Fy vad arg jag blir när jag läser detta! Hoppas verkligen att dina hundar inte har skadats psykiskt av detta. Men det finns det ju risk för tyvärr :/ Förstår verkligen att du är upprörd. Fick dina hundar några fysiska skador vid attacken?
Annars så tycker jag du ska fortsätta låta dina hundar träffa lugna och snälla hundar. Så att de inte får för sig att alla hundar är farliga. Så att ni inte undviker det, för då blir ju problemet bara större.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Åh jag hatar sånt här! Hoppas verkligen inte att Indra och Ozzi är helt förstörda nu då 
#3 Ja jag förstår mig inte på det! Olydiga och aggressiva hundar ska vara kopplade! Fysiskt hände tack och lov ingenting! Men psykiskt hoppas jag att det inte blev för dumt :(
#4 Tack och lov fick dom inga fysiska attacker! Men jag är så rädd att det blivit förstört psykiskt. Jag åkte direkt iväg på wp träning efteråt och för Ozzi verkade det inte hänt nått med, men Indra var osäker på hundarna tyvärr.. Men vi lät henne gå fram till en hund vi vet är väldigt snäll, i början skällde hon oc reste raggen men tillslut så lugnade hon sig lite. Hon började nosa och visa intresse för honom som tur var! Jag kommer träna mycket socialträning och passivitetstäning nu. Får hoppas att detta går över.
#5 Ja jag blir så arg!! Jag hoppas verkligen att dom blir återställda så att säga och att det inte påverkade dom mer än det jag märkt på Indra!
#6 Vad skönt! Jättebra att du kommer fortsätta träna socialt med henne. Håller tummarna för att det blir bra igen!
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Tack så mycket! Håller mina stenhårt med!!
Hm, nog för att jag inte vet någon som kan säga att deras hund har 100% inkallning, men har en hund som man VET kan bli aggro mot andra hundar, så släpper man ju inte den lös där det finns en möjlighet att man träffar andra hundar (och särskilt inte om man har dålig inkallning till att börja med då). Jag fattar inte logiken bakom sådant.
//Lina
Jo precis. Man kan inte vara 100% säker på inkallningen. Och som du skriver så förstår inte jag heller logiken bakom att släppa en aggressiv hund som inkallningen inte verkar sitta bra på heller. Kan bli så dumt då… Precis som det blev också!