Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1054 ggr
ikapika
0

Försäkringar

Hej!

Är det någon som har någon erfarenhet av Sveland djurförsäkring? Har suttit och kikat runt på olika bolags priser och villkor och sveland är ju onekligen billigast av dem som jag har kollat på och deras villkor och vad som ingår och inte och det ser bra ut iaf :P

Karmatarerskanise
0

Puttar lite!

myra82
0

jag har alla mina djur försäkrade i sveland dvs häst, katt och hund. Min erfarenhet är att dom är jätte bra och jag är mycket nöjd. hade Agria förrut men bytte för några år sedan.

ikapika
0

Okej! Har inte hört så mycket om dem, och blev så överraskad över att priset skillde sig så pass mycket som det gjorde jämfört med agria, if och folksam! :P

Då ska jag titta noga över det, får en en liten staffe om 4 veckor och wille är försäkrad i agria men de blir bara dyrare och dyrare för varje år så funderar på att byta :) Tack för ditt svar!

Emaljoh4
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hur mycket kostar försäkringen på Sveland ?

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Chalin3
0

Vi har Sveland tecknad via Trygg-Hansa.

Har inte haft den ett år än, men utnyttjat vet försäkringen  för ca 20'000

(vi har valt att vet. försäkra för 40) Och det har inte varit några problem. Veterinären tog det direkt med försäkringsbolaget så jag behövde inte ligga ute med pengarna heller. Såå smidigt.

Däremot täcker den ju inte för mediciner, vet att vissa andra försäkringar gör det.

Och har för mig att om man försäkrar valpen där innan en viss ålder så kan den även ta om inte tänderna släpper som dom ska.

ikapika
0

Okej bra att höra att det funkar :) Jag jämförde mellan agria och sveland och där skillde sig års premien med ca 1100 kr på båda hundarna!

Okej inte för mediciner, men det tror jag inte agria gör heller, i alla fall inte de mediciner som wille har fått under årens lopp, fast då har det mest varit smärtstillande etc efter ex hans kastrering.

Åh så vet kan göra en direktreglering mot Sveland också? Det gör vår vet. och det tycker jag är så skönt att slippa krångla med papper och att behöva vänta på ersättning.

Det lutar verkligen åt Sveland, tack för att ni berättar om era erfarenheter :)