Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 2477 ggr
[ElisabethYL]
0

Överkänslig?

Hej!

Jag är överkänslig mot pälsdjur, men skulle ändå vilja ha en hund - en hund som har en egen vilja och inte är liten och bjäfsig…

Tycker om bruksraser och lååånga promenader och agility…

Tror ni att det kan finnas någon hundras för mig???

Ankilika
0

Jag är allergisk mot pälsdjur men har en egen hund och tränar 3 andra. Jag rekomenderar det inte, men det är värt det.

[jakke94]
0

storpudel ?
fast åk och träffa uppfödarens hundar först för vissa kan endå vara allergiska :P

mexikansk nakenhund tål vissa osså (ungefär som en terv i storleken men nästan helt naken.. )

[ElisabethYL]
0

Klarar pudel om man inte klipper den som en pudel? Att den har jämnlång päls vill säga…

Hur är den med andra djur? Går det lätt att träna de till att smådjurena är "mina - inte röra"?

Tänkte att jag ska börja med en omplaceringshund eller om någon skulle kunna tänka sig att låna ut sin en månad, då jag reagerar först efter 5 dagar-2 veckor… Skulle inte vara nå skoj att behöva göra sig av med en nyköpt valp, de blir ju ändå en del av familjen…

ingann
0

#3 nåt att tänka på är att även om du lånar en hund och tål de, och sedan köper en valp av samma ras så kan du kanske om du har otur känna av valpen ändå…  man kan tåla en hund/katt av en ras men inte en annan individ av samma ras tyvärr…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[ElisabethYL]
0

Oki, kan det kanske vara en lösning att ta en valp på foder för att köpa senare om man tål den??? Finns det kennlar som ställer upp på sånt tro?

Bara en fundering…

[ElisabethYL]
0

Lite OT, men hur är mellanpudel kontra kungspudel? För de ska väl va minst 2 st? och jag är inte så jättestark, så jag vet inte om jag orkar med 2 kungspudlar om de bestämmer sig för att dra iväg med mig…

Eller ska man kanske gå två vändor (med en hund i taget)?

Försöker hitta info, så att det blir så bra som möjligt när/om jag skaffar hund(ar)…

[jakke94]
0

hundar behöver inte leva i flock.. om en uppfödare inte fått sålt sina valpar kan dem nog gå med på det :P .. men som sagt man behöver inte ha minst 2 st..

jag gillar storpudel bättre än dvärgen :P för gillar stora hundar mer :P

[ElisabethYL]
0

Tycker oxå om stora hundar Flört

Lite mer å ta i… Tungan ute

Morbror min har tre airdaile terrier och jag tycker de är ganska lagom stora åt mig… Men då håller jag bara i en i taget, om jag så behöver ta tre promenader… Tyvärr reagerar jag på de, så den rasen är utesluten pga det Rynkar på näsan

En som inte passa i dagens samhälle
0

Här är en ras Som inte sönder avlad Det är en Ungersk Mudi . Liten snabb Älskar att jobba Allergifri , En Arbetsnarkoman av gud nåde

Dosi
0

Både min sambo och uppfödaren till vår hund är allergiska men reagerar inte på våran finska lapphund alls :) Han är ett härligt energiknippe som gillar att jobba :) Testa dig fram och träffa olika hundar och se hur du reagerar på olika raser.

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Skulle jag välja mellan storpudel o mellanpudel hade jag valt mellanpudel men det är pga jag gillar mellan mer träffar ibland lite stutisga storpudlar. Ang päls så kan man som sagt klippa ner dom, men tänk på att köpa täcke för pudlar har ingen underull därmed blir de blöta så kan de frysa lätt. Du får iaf en hund som är med på allt, knappast en lathund men klarar av att ta en offdag om man är sjuk. :)

Karmatarerskanise
0

#9 Det finns inga allergifria hundar. Däremot allergivänliga. Tyvärr kan man som allergiker reagera på alla hundar, eller bara på vissa, oavsett ras.

pius314
0

#5 men om du tar den på foder så får du hunden när den har fullgjort sina plikter… vilket kan vara typ 2-7 år…

lycka till

• Tillräckligt bra är perfekt! -
Minxis
0

En ganska allergi-mild ras är Amstaff. Av dom tiotalet allergiker jag känner så har fem av dom kunnat skaffa amstaff och har dom i sängen när dom sover.Men det är ju från allergiker till allergiker. Och det är ju en hund som behöver aktivering och klarar mycket :)

imsuchadiva
0

Min lossas pappa som är djurallergiker klarar av kineser och labradorer. Golden gick ganska bra förutom på våren ( pollen o allt sånt )

[Forest]
0

14 dom klarar inte min son av, hans kompis har 2 men bara en hemma just nu. Iaf 1 dag är okej men sover han över så får han andväna astmamediciner Rynkar på näsan

Minxis
0

# 16 Så tråkigt med såna fall :/  känner en familj där pappan ibörjan fick ha astmamedecinen och han fick sucesivt gå ner på medicinen. Men jag vet inte om det hade varit min son hade jag nog inte orkat med att gå den långa vägen som den pappan gjorde.

Hoppas din son tål andra hundar bättre iallafall:)

Tycker så synd om barn med svår allergi att dom aldrig kan umgås med hundar. finns ju inge finare än ett barn och en hunds vänskap, den värmer ju en i hela själen. Min son skulle bli förkrossad om han skulle bli allergisk mot vår tik.

[Forest]
0

17 ja, han tål de mer "vanliga allergivänligare pälsarna" fast inte alla riktigt. Pudel,ccd,softis är det han tål till 100% då vi vart hundvakt en vecka eller mer åt även såna raser.