Nytt halsband
Jag köpte ett nytt halsband till Klenod för ca 3 veckor sedan. Hon hade ett liknande innan med det råkade "någon"
tugga sönder…
Vad tycker ni? är det inte fiiiint? :D jag älskar brunt läder på hundar.
Det var inte fören jag tog av det och höll det upp som på bilden som jag blev helt förvånad över hur stor Klenod egentligen är :O man tänker inte på att hon är en stor hund när man umgås med henne dagligen. Men man hör ju ofta andra kommentera att hon är stor, så man borde väl bli påmind ändå kan jag tycka :P
har era hundar något riktigt fint halsband enligt er själva? har ni någon bild? själv har jag massvis med halsband till Klenod. Tycker det är så kul att variera ^^
Medarbetare på Hundar.ifokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad fint! :) och stort! hahaha :D.
Bino har ett halvstryp i svart läder från MacLeather och sen ett vanligt halsband i svart läder. Men han använder mest sele så han har 1 bilsele, 1 blå Limex sele och 1 blått VGWbälte :P. Förstår inte varför man har så många grejer, varierar inte så ofta :P.
Men hans krok i hallen är full av grejer som hänger där :P. Har ju 1 retriverkoppel, 1 utställningskoppel och 2 vanliga koppel som hänger där också + kyltäcke :P
Har inga bilder.
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Riktigt snyggt var det! Du har ingen bild när hon har det på sig? 
- Mvh Emma
äsch, det syns knappt
Det är iaf svart skinn med brun/svart tyg.
- Mvh Emma
Jag har precis köpt ett nästan likadant till Seth, skillnaden(förutom storleken;) är att öglan för kopplet sitter vid spännet. Jag tycker såklart att det är ett jättesnyggt halsband du köpt!;)
Jag har en hel del grejer till hundarna…hurtta y-selar, en reflexsele till Tinka, en bilsele, hurtta halsstryphalsband, ett till hurtta halvstryp av en äldre modell, ett rosa till Tinka som det står love på i strass(köpte jag bara för att det var så roligt och billigt), Seth har ett rundsytt halsband oxå. Öööh, jag har nog glömt flera stycken:P Dags att rensa kanske…sedan finns det en hel del täcken, regnoveraller, koppel och annat.
#7 Det var faktiskt jättesnyggt, passade bra på henne!
Min hund är långhårig så hans halsband syns inte igenom pälsen tyvärr. Just nu har han ett reflexhalsband från Lidl för 15kr haha :) Det passar på honom och håller suveränt!
TS: hundhalsband, du menar människobälte
?
Personligen tycker jag att vanliga syntethalsband i snygga färger (och gärna fodrade undertill) är det finaste. Men läder lär väl aldrig "gå ur tiden" så att säga - stilrent!
Vackra halsband!
Kiro är så långhårig så det är synds att köpa vackra halsband, de syns inte.. xD Har ett smalt halvstryp med små nitar och ett rundsytt koppel i brunt läder. Fick det med honom. Sen är han nästan aldrig kopplad heller, såååå.. :/
Bredare halsband skaver snabbt upp pälsen, annars hade det synts.. :3
På bilden syns det lite, då hade jag breddat det med ett 7cm tjockt läderband (halsbandet i sig är väl 12mm eller nåt..) för att göra det lite synligare eftersom jag tycker att det är snyggt.. men som sagt..skav.. :P
Fast idag har jag beställt en ny sele :D Det slutar nog med att han får ha den på promenader och när vi åker iväg också, så kan han hjälpa mig i uppförsbackarna x) (Vi har börjat dra cykel och upptäckt en helt ny träningsform, min hemmagjorda sele fungerar men vill ha en riktig.. så jag har beställt en nome sele nu..)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#0 Haha ser ju ut som ett bälte! :D
Jag har bara ett halvstyp i läder (som börjar bli lite för litet). Vill också köpa nått nithalsband sen när jag får pengar. Och kanske också ett tyghalsband i kamouflage med halvstryp.
Tråkigt o ha bara ett halsband ju :) det är ju kul med omväxling. Sen har jag ett vanligt svart läderkoppel och ett rött retrieverkoppel med läderdetaljer som jag brukar variera med.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
0 snyggt! men gissus hur stor hals har din tös? 
#12 tydligen är den löjligt stor :O hehe :P
Försökte få en bra bild på halsbandet. Men försök att väcka en trött grandis kl 23 på kvällen för att hon ska posa framför kameran ^^
Aja, under allt hakfett och under öronen kan man se halsbandet. Hade hon stått upp eller suttit rakt så hade man sett det bättre. Men det var nog för mycket begärt av en trött tjej vid denna tid somsagt ;)
#7 riktigt snyggt på henne :)

Nu har jag ingen bild på datorn, men har till mina två schäfrar varsitt tenntrådshalsband. 2,5-3 cm tjocka i mörkbrunt läder och ljusbrunt läder.
Dem är i halvstryp och jag är mer än nöjd med det, visserligen gick dom loss på en rejält saftig summa. Men det är det värt :D
#13 Vad bra det passade på henne, supersnyggt. Hon ser lite sur ut över att du väckte henne :P
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Här är Dobby och Viggos nyaste halsband (har alldeles för många
)
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
och dobbys finaste
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
Jag har två halsband (likadana :p) som jag verkligen gillar. De är som en blanding mellan halvstryp och helstryp. Det tar stopp där fleecet börjar, men om de verkligen drar hårt så åker ringen över fleecet så att de inte kommer loss. Själva halsbandet är jättelångt (som ni ser) för att jag lätt ska kunna ta det över huvudet på dem även när de har munkorg på, vid kapplöpning och liknande.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Och justja, inte riktigt halsband, utan sele, men det är vad damerna har på sig till vardags och jag är galet nöjd med dem, både hur de sitter och hur de ser ut.
---------
#20 Det var en modell jag aldrig sett förut! Vad fint det var på dina smäckra hundar!:)
19 o 20, är det två fotomodeller du har
Tycker halsbandet+ koppel var snyggt men selarna ser verkligen ut att passa hundarna. Fina kort var det förståss.
13, Gillar dessa halsband med, snyggt o ser så rigält men vackert halsband på snygg hund 
#21 och #22
Selarna är specialsydda av en tjej som syr just till vinthundar, och den här modellen har hon kommit på att de inte kan ta sig ur (pga det extra bandet runt magen). Eftersom de är specialsydda just för mina damer så passar de perfekt, och det märks tydligt att de inte kan ha varandras selar trots att de är rätt lika varandra i kroppen osv. Verkligen millimeteranpassning :D Och visst har jag duktiga och tjusiga fotomodeller ;) (Misstänker dock att de inte varit lika duktiga fotomodeller om de inte blivit lockade av köttbulle…)
---------
Changrila: Dina hundar är ju bara för vackra
Snygga selar och halsband också.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Snyggt! Det var jättefint på henne :)
Nelly har några st som jag tycker är sådär extra fina och många som är fina och några få som jag inte tycker om så värst mycket längre. Jag har riktigt svårt för att inte köpa nya koppel, halsband, selar och sånt när jag ser nåt snyggt som hon inte redan har. Det var några år sedan jag räknade sist och då hade hon drygt 100 koppel och halsband + några selar..vill inte ens veta hur många jag har idag och hur mycket pengar jag lagt ner på sånt :/ Men jag älskar att variera mig och har perioder med olika favoriter och använder faktist de flesta iaf.
#26 Det passade hon mycket bra i :) Jag tycker jag har många men inte så många som du har :P har kanske 10 olika halsband :P haha
Jag fick köpsug när jag såg ett rosa tyghalsband så då beställde jag hem det till Klenod.
#28 Oh så snyggt! Passar ju honom/henne perfekt
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
#29 tackar :) Nova gillar att ha det med så både snyggt och bekvämt.
Snyggt! Jag har massor av halsband till mina hundar. Imorgon ska jag köpa ett nytt till min valp, de växer så det knakar.