Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 2306 ggr
heran
0

Kombinera tikar!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej!
Jag undrar helt kort och gott hur det funkar att ha två tikar?
Vill ju som inte ha nå slagsmål eller annat spännande påhitt i hemmet!

Tacksam för svar! :)

BusBella
0

Vi hade två tikar förut, det fungerade utmärkt. Den ena var en gammal tant så när den unga ville leka så morrade hon till ibland, men det måste dem ju få göra eftersom det är deras naturliga beteende.

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

Arrowhead
0

De e bättre än två hanar iaf!! Enligt mig e de iaf så :)

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Anibaz
0

Funkar utmärkt. Jag personligen skulle aldrig ha två okastrerade hanar, men två tikar är absolut inget problem.

Karmatarerskanise
0

Det är inte alltid det är så lätt vid löp med två tikar. En del bråkar riktigt mycket då,

Zabina
0

Vi hade två jämnåriga tikar när jag bodde hemma. Dom hamnade i rejäla slagsmål ca 1 gång om året. Jag kommer inte ihåg om det hade något samband med löp men det är mycket möjligt. Riktigt otäckt var det i alla fall!

Men jag vet många som har flera tikar ihop utan att det är några som helst problem!

jollycox
0

Våra två tikar har haft många fighter men nu är dom helt separerade sen nåt år tillbaka. Dom första åren gick det bra med bara några smågnabb, sen kastrerades den äldre tiken och då blev det bara värre och värre.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

[Driva]
0

Oj, varför skulle ni inte ha hanar? Jag är uppväxt med två okasterarade hanar och de bråkade aldrig…

[Forest]
0

Vi hade två tikar dok var Enja bara 1 år när vi fick ta bort våran äldre tik. Jag har träffat en som person som har hunduppfödning där en tik inte gick bra med andra tikar endast vid löptider. Men så känner jag flera andra uppfödare där det finns 4 tikar minst även gämngammla tikar o inget bråk alls. Jag kan tänka mig att man kan höra med den uppfödaren man köper sin första valp av hur dom har gjort o vilken erfarenhet dom har av flera tikar ihop. Våran uppfödare har inget problem alls, o inte heller när det kommer andra hundar (tikar o hanar dit) för att bo där under viss tid. Även om den tiken som kommer löper skapar det inte problem. Så jag tror det hänger lite på ägaren kanske oxå man ska självklart välja hundar som trivs i hop annars blir det säkert sura miner o bråk ibland.

heran
0

Tack för alla svar! Märker att det verkar vara lite olika. Problemet med att kolla med uppfödaren är att jag bor i Spanien och här funkar det inte med hunduppfödare som det gör i Sverige. Därför kan det bli ett problem. Hursomhelst är min första tik inne i löpet nu och har inte visat på nå humör förändringar mer än att hon vill hälsa på alla hundar ANNU mer. Vi är på besök hos min mamma som har två kastrerade hanar och det har funkat kanon med dem under löpet, så hon verkar inte vara nå problem.

Maliiin
0

Vi har 2 tikar. Det har varit lite tjaffs ett par gånger men överlag funkar det bra. På senaste tiden har de kommit tillrätta och lilltösen har givit med sig och vet sin plats. Så jag tycker det fungerar bra.

Min sambos pappa har jakthundar och ett par utställningsvovvar och det är sammanlagt 8 tikar tillsammans! Inga problem i den flocken inte :)