Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 2799 ggr
Jenniebreen
0

Vad använder ni som belöning?

Vad för godis använder ni som belöning när ni tränar? Skrattande

Min hund älskar frolic men har hört att det är väldigt fett och inte alls bra att ge, jag delar en frolicbit i massa små och ger ju inte allt för mycket..

Sen kan man ju använda leksak och lek överhuvudtaget men min hund är inte alls så förjust i att leka med leksakerna på det sättet som godis belönar.

Mvh jennie, Uppfödning av Dvärgvädur i färgerna Havana, viltblå, vit blåögd och Bourgogne. Även omplacering i mindre skala. www.jenniebreen.dinstudio.se

Karmatarerskanise
0

Max får sitt vanliga torrfoder.

LinaK
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Småsmå korvbitar, det är det bästa för mina hundar har jag kommit fram till Tungan ute

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Jenniebreen
0

Jag har försökt med torrfodret som hon vanligtvis får men det är ju inte lika gott och när det är matdags slinker det ner men inte annars :P

Mvh jennie, Uppfödning av Dvärgvädur i färgerna Havana, viltblå, vit blåögd och Bourgogne. Även omplacering i mindre skala. www.jenniebreen.dinstudio.se

Jenniebreen
0

Har faktiskt inte testat korvbitar ännu, dags att göra det. Ska inhandla lite nya saker och pröva på idag tänkte jag! :)

Fridaaaa
0

Levergodis, och annat jag hittar i olika butiker. Ska dock vara mjuk och lättuggat.

Till TS: Frolic innehåller även färgämnen som inte är så bra för hundar, men att ge det som godis då & då är ingen fara, så länge man inte ger det som foder.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jenniebreen
0

#5 Ja precis, Levergodis är en stor favorit här! :)

Okej, det hade jag inte en aning om, jag ger det ju endast vid träning som tur är, men kanske bäst att sluta med det då också tro?

Royalz
0

Ger vanligtvis hans vanliga foder eller om vi har det hemma, hundkex i lösvikt :)

Ska vi göra något speciellt som kräver lite extra brukar jag ge honom korv eller köttbullar.

Dosi
0

Är själv väldigt petig vad jag ger som mat överlag och då jag tränar mycket med min lille så har jag fått leta mig fram och testa i godisjungeln :) Jag brukar torka lever själv och göra köttbullar utan lök och kryddor. I djuraffären hittade jag ett toppenmärke som gör godis i olika varianter utan tillsatser/kryddor/spannmål. Kommer inte ihåg märket men en grön påse, kostar ca 50kr påsen så det blir det bara ibland :) Dom har varianter med tonfisk/kyckling/torsk som är vädligt populära här hemma ^^

Belimas
0

Jag ger torkad blodpudding till mina som belöning.

Loveradio
1

#6 Som sagt, att ge Frolic som belöning går bra.

Jag ger torrfoder, Frolic, levergodis och lite olika hundgodisar som man köper i påsar. Ost ger jag också ibland, och korv o köttbullar ska jag börja ge.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Loveradio
0

Sen varierar jag med leksaker o kamplek också. Och med klapp o rösten vid lättare övningar.

pius314
0

blodpudding

korv

leverpastej

ost

RC Junior Maxi (som han inte får till mat men som är gott-gott…

sen har det hänt att han har belönat sig själv med det sista av barnens smörgåsar, men det är inte sanktionerat från belönings-centralen…

• Tillräckligt bra är perfekt! -
fidojunior
0

Jag brukar använda blodpudding, små hundkex och/eller Tuna bites från märket Planet Pet. Tonfiskbitarna har båda mina varit väääldigt förtjusta i. :)

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Jespersen
0

Leversnittar kör jag på, funkar utmärkt.

Humla belönar jag mycket med leksak, att leka är det bästa hon vet. Med Tia kör jag mer med godis, hon gör vad som helst för vilket godis som helst (vilket matte tycker är bra då jag kan ha leversnittar istället för korv eller annat klet i fickorna.. :P ).

Minxis
0

Vatten från en Genomax-flaska :)

malinroth
0

Jag brukar variera.

Frolic (i små mängder hon blir lite gasig annars)
Torkad blodpudding
Torkad lever
Olika smågodis från djuraffären  
Leversnittar
Köttbullar
Korv osv..

Chalin3
0

Beror på vad som tränas och hur motiverad han är just då.

För honom är toppbelöningarna

Kamp och rått kött.

Har en del "slaktrester" efter älg och rådjur som jag kan ge, antingen rått eller kokt.

Annars köttbullar, korv, ost, annat kött, blodpudding(mjuk eler torkad), har gjort eget levergodis en gång och det gillade han också.

Ibalnd har vi köpt det godiset från planet pet sociation (har jag för mig att det heter) det är inte en massa konstigheter i det, men blir ju lite dyrt…

Noa-Nisse
0

Jag ger korv som belöning. Tror inte att fodret gör att hon blir tillräckligt motiverad/taggad.

Medarbetare på Hundar.ifokus

kianna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Köper mildrökt kassler som jag skär i pyttesmå godisbitar, torkar dem i varmluftsugnen på låg värme till lagom konsistens 30-60 min beroende på hur små bitarna när. Kyckling- eller kalkonkorv gör jag på samma sätt med. Bra träningsgodis OCH MAGERT!! Torkar detta gör jag för att det inte ska kladda i fickan, blir för äckligt annars…dessutom håller det sig längre.

Noa-Nisse
0

#19 vilken sötnos! Jag ska nog prova det där med kassler.

Medarbetare på Hundar.ifokus

Maja2
1

Är inte kassler väl salt?

Loveradio
0

Nu har jag varit i affären och köpt korv o leverpastej. Kan ju säga att det kändes lagom konstigt att stå vid köttdisken när man är vegetarian :P Men vad gör man inte för hunden? Nu tror jag han kommer lyssna lite bättre vid träning ;)

[Highonbluetomorrows]
0

Är dagmatte till en BC och en Finsk lapphund och till dem ger jag till 95 procent leversnittar delade på hälften. Är inte precis lyxgodis men hundarna arbetar förvånansvärt bra för detta, bättre än de flesta kanske tror (finns många som köper dyrt godis och inte tror att hundarna motiveras annars).

Det finns dock tillfällen då ett riktigt gott och väldoftande godis hade behövts, och det är för att hjälpa till att bryta beteenden/skvallerträna. Torftigt levergodis är ju till exempel inte godare än vad löpkiss är :).

Denna kommentar har tagits bort.
[Agilityvovven]
0

Beror lite på vad vi ska träna (och vilken av hundarna jag tränar med, om det är på klubben eller hemma osv)… 

Oftast, när det är lydnad eller klickerträning som gäller så brukar det bli korv eller pannkaka (sån som man köper färdig), blandat med hundmat. Brukar även variera här så att jag ibland belönar med rösten, ibland blir det leksak osv.

Tränar vi agility brukar jag mest belöna med rösten, om jag belönar med leksaker/godis vi agilityträning blir de för taggade och stressade.

Är det apportering vi tränar på så brukar jag oftast bara belöna med rösten/klapp, egentligen så är belöningen att få springa och hämta apporten, de är ju retrievrar! Flört

Workingdog
0

Tyra är det oftast godis om det är något lugnare moment i lydnaden, som fotgående och där jag vill belöna på plats, annars boll.

Lexi använder jag både godis och kampleksak, det varierar lite beroende på vad jag vill ha för något i just det moment!

Så ja det beror helt enkelt på lite vad jag vill ha för något i momentet :)

När jag använder godis använder jag oftast deras torrfoder då dom är så glupska ;)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

[Driva]
0

kokkorv delad i småbitar, skinkost på tub, torkad blodpuddiing

[arlington]
0

Jag varierar med både torrfoder, torkad oxlever i skivor (som man kan bryta i mindre bitar om det behövs), Frolic och olika vanliga hundkex samt en sorts kex med grisöron i.
Frolic är det enda som kan avbryta precis allt, vilket jag själv blev hemskt förvånad över. Provade med korvar, köttbullar och allehanda påhitt innan jag slutligen testade Frolic vid luriga moment. Som väl är, är det inte mändgen snask som gör henne glad, utan att bara få något.
Och en ring blir nästan sexton belöningsbitar om man gör det rätt, så det gör inte så mycket. Snabbar jag på att bryta dem blir en ring åtta bitar. :)

[Asta]
1

Frolic används här också. Gandalf gör nästan vad som helst för en bit Frolic, delas i bitar här också. Köttbullar brukar vi använda när vi spårar. Torkade blodpudding också, han tycker om det, men det tar väldigt lång tid att tugga upp så det är inte så bra som godis när man tränar.

Är man rädd för att Frolic innehåller konstigheter och mycket fett så känner jag nog inte att korv är det rätta att byta ut det mot. Korv är ju väldigt fett OCH brukar innehållal färgämnen så då går det nog på ett ut att ge Frolic.

ahlbergaren
0

- ost
- hans vanliga torrfoder som han älskar
- Kött, korv, blodkorv, köttbullar osv..
- ibland lite av katternas torrfoder = smaskens
- leversnittar
- hundgodis från djuraffären

Beror lite på vad vi tränar också… Ibland kan min hund bli taggad på lek men för det mesta är det bara godis som gäller vid träning. Rösten kan också funka. Absolut ingen fysisk beröring som beröm vill han ha..