Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 2811 ggr
[Tess86]
0

Puppia hundsele

Jag har tittat lite efter en ny sele till vår tjej, just nu har hon en som vi köpte på djuraffären och som går som ett band över bringan och knäpps runt bröstet, alltså inte en y-sele.

Men nu har jag fastnat för en sele från puppia eftersom jag tycker att de är så himla snygga. Någon som vet hur de sitter ergonomiskt, är de bra för hundens kropp? Vår tjej är stor så det ligger mycket tyngd bakom. Självklart kommer hon inte få gå och dra i kopplet men ibland när hon känner någon intressant lukt kan hon rycka till eller om hon ser någon annan hund försöker hon dra dit.

Och vet ni något ställe där man kan beställa till ett bra pris? Jag såg att Puppia har en egen e-butik, Pupstore, kanske får man bäst pris där…

DinJejja
0

Jag har puppia sele. Har dock en liten hund som det inte blir så jättehårt ryck i när han drar iväg för något. 
Mina sitter jättebra och han tycker om dom. Inget skav eller liknande.

Men dom är lite "klena" i materialet kan jag tycka. Min hund har lyckats klia upp sömmen två ggr på ena sidan av selen.

Har en Hurtta y-sele också och skulle nog rekomendera dom istället. Kraftigare och känns bättre men lika snygga tycker jag :)

Jag köpte puppia selarna på doggie.se och en på Harrods i London när jag var där :) Doggie har nästan bara stora storlekar kvar och till reapris.

[Tess86]
0

Hmm… om du har märkt av dålig kvalité på selen när du använder den till en liten lätt hund så är det nog ingenting för min 28-kilostös. Tack för varningen!

Jag tycker inte att Hurttas selar är så fina. Fast funktion kommer ju såklart före utseende. Huvudsaken är att selen håller och är bekväm för hunden. Jag ska kolla på Hurttas selar och se om jag hittar någon där som jag tycker om.

DinJejja
0

Ja min hund väger bara 6kg med :P Så jag hade nog sattsat på en med lite grövre kvalitet.

Jag har en ljusblå hurtta sele till min och tycker den är mkt fin. :) Dom är finare i verkligheten än på bilderna tycker jag. Men du kanske sett dom i verkligheten med :P

[Tess86]
0

Jo, jag har nog sett dem i verkligheten någon gång men jag ska titta på dem igen och se om jag kan tänka om :)

Noa-Nisse
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Gå in på puppias hemsida. Där finns ju hur många olika selar som helst. Hittade t.o.m en som hade passat Klenod :)

Medarbetare på Hundar.ifokus

[Tess86]
0

#5 Jo, jag hittade också selar där som skulle passa Skade i storlek men frågan är ju som sagt om kvalitén håller för henne.

DinJejja
0

Jag skulle nog inte sattsa på en puppia sele för större hund. Även om dom finns i stora storlekar så tror jag (och det känns inte som) om dom skulle hålla för flera lite hårdare ryck. Jag kan ju ha fel.

Men dom är ju ganska dyra med så vore ju synd om du köper en och den inte håller. 
Annars är dom väldigt fina :)

[Tess86]
0

Jag tyckte tvärt om, att de var ganska billiga jämfört med vad Skades sele hon har nu kostade, men ändå bortkastade pengar ifall det inte håller.

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hade bara en sån sele kort tid när Enja var liten valp, den satt bra på henne och var en mjuk o skön sele. Enja är liten hund dvärgpudel men iaf den satt bra på henne :)