Saida har bytt hem och namn
Hej alla mina vänner. Saida lyssnar inte alls på sitt namn kan jag säga. Men jag har testat mig fram och det som känns bäst hos oss är Busan.
Så nu har vi utökat familjen med ett stycke Busan.
Busan är snäll och go.
Dock lättar hon en halvmeter så fort det låter det minsta. Skäller av rädsla när något låter eller rör sig fort.
Hon var med ut i skogen. Och hon flåsade och blev trött oerhört fort.
Fööör fort. Men det får vi bygga upp efter hand så hon får en bättre kondis helt enkelt.
Hon är mager. Revbenen syns vilket de inte ska på en rottis.
Men det får vi också jobba på. :-)
Det här med ljuden måste vi garanterat jobba på. Då hon nu bor i en barnfamilj så här låter det.
Kommer bilder senare. ;-)
Ja jusst ja, allt gick super bra mellan Sacko och henne.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Grattis till nya familjemedlemmen och lycka till !
ohh va kul att d verkar funka bra.. d ska nog bli en riktigt fin dam av henne, skönt att d funkar me Sacko.. hon kommer säkert vänja sig vid ljuden som är runt i kring så fort allt har lagt sig lite o hon känner sig mer hemmastadd.. bra att d kommer kort sen.. vad ska din kära man då? =D

Min kära man tg det hela bra och har hjälpt mig en massa med samanförningen av Sacko och Busan.
När vi kom tillbaka från skogspromenaden hade han dessutom varit ute och lagt ett kassler spår. hihi
Så jodå han tog det sååå bra så.
Audiatur et altera pars
oh va kul o höra.. men rottis låg väl honom ganska varmt om hjärtat… glad för eran skull.. vad har hon sagt om illrarna då?
men va bra att allt gick så bra:) Hon e busig s¨busan passar ju perfekt! tycker du inte hennes ansikte är såå vackert?
Grattis till den nya familjemedlemmen! Upp med bilder nu.. ;)

Grattis ti nya familjemedlemmen!!! :) Va kul att allt gick så bra…
Ooh vad roligt att det funkade så bra! :D Ser fram emot att få höra hur det går, och självklart se bilder. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Klart det gick bra mellan Sacko och Busan…han är ju så snäll gammelman. Och ett stort grattis till den nya familjemedlemmen =) Jag talade om för Emmis idag att du förmodligen var med rottis….skulle jag naturligtvis inte gjort, hon kommer att gaffla ihjäl mig innan hon fått träffa Busan =))
Vad spännande! I morgon måste du berätta hur det har gått i natt. Å en massa bilder!

Grattis Åsa till den nya i familjen!

Härligt att det funkar =) Lycka till med träningen
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

ett stort grattis till den nya familjemedlemmen =)

Tackar allihopa. Hon har alltså lyckats slakta tre av schäfrarnas hundleksaker på sammanlagt 60 sekunder.
Den ena har alltså överlevt fyra schäfrar. Jaja, gissa vem som måste handla leksaker och ben i morgon.
Och självklart så har vi plockat upp en egen säng. Som visst dög att sitta i om Matte satt där först. ;-)
Hon har ett oerhört vackert ansikte. Men så har hon ett sätt att hänga ut tungan ur munnen åt vänster som så totalt gör att hon ser ut som om hon inte har alla hästarna inne i stallet ,-)
Sååå Emma tjatar Lotta. ;-)
Audiatur et altera pars
haha men då va d på tiden att gosedjuret blev slaktat nu då =D

De partar ju pinne i alla fall som ni ser. ;-)
Audiatur et altera pars

Haha dom verkar ju komma bra överens iaf även om dom kanske inte kunde bestämma vem som skulle ha pinnen
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Nämen, de blidde en vovve ändå? Kunde man väl räknat ut ;) Hon var verkligen fin i ansiktet, riktig goding. Hoppas allt går bra för er :) Eros var också väldigt känslig för ljud när jag fick honom och det är han väl fortfarande delvis. Men jag slappnade av och brydde mig inte och nu går det fint! :) Förutom med raketer då :S
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

jag tror Sack är lite love! ,-)
Åsa min vän…Emma är sanslöst besviken att du inte talade om att hon skulle få en ny syrra, det där blir svårt att laga bruden…undrar hur du ska lyckas fixa det 
vilken gullig bild, d e lite fart i gammelmannen =) skönt att dom kommer bra verens..

vilket vackert ansikte hon har… oh vilka pussvänliga läppar… *mums* =)
Såå söt…en liten pluddilutta =))

haha, visst är hon gosig. ;-)
Audiatur et altera pars
Ska bli kul att se henne sen =)
har hon träffat illrarna nått?

Hon har träffat Ambra en snabbis. Och än så länge lever de båda. hihi
Audiatur et altera pars
Tack gode gud för det då…säg ät Busan att passa nosen :))

Jadå jag har gjort det :-)
Audiatur et altera pars
Eller så låter du illrisen ta sig en tugga sedan kan ju Busan ha nosring =))
hehe d e ju bra, d kommer säkert gå bra me dom andra också.. =D
Vilken sötis vovve du fått hem Åsa, STORT grattis till den SÅ oerhört vackra nye familjemedlemmen Busan.
Lycka till!
//Diana

Tack Diana. tror nog det kan bli bra. :-)
Audiatur et altera pars
hur va natten=)
O så söt hon e!!!

Natten var jobbig Men det blir nog bra med tiden ;-)
Audiatur et altera pars

Grattis Åsa till den nya familjemedlemmen. Hon ser jättefin ut.
Nu hoppas vi på massor med bilder.
Lycka till!

Jag är bara såååå dålig på att fota henne. Men jag ska bli bättre. Jag lovar. ;-)
Audiatur et altera pars
Saida? är inte det den där spådamen?

#41: Jodå det är det. Men nu heter hon ju Busan ;-)
Audiatur et altera pars
Jag skulle också ha bytt namn!
Hur går det?

Det går sakta. Väldigt sakta. Känns som att ha en 8 veckors valp i liiite för stor skepnad här hemma.
hon har verkligen noll koll på livet den här damen. Men hon är ju snäll.
Det har numera hunnit bli en slående och vanligt utryck här hemma när saker förstörs. Jaja, men hon är ju snäll. hihi
Audiatur et altera pars
Hmmm ungefär som man säger om karlarna ibland *ASG*
Hihi, det har tagit lång tid att göra "människa" av Alfon också. Nu är han väl en "halvmänniska"!

Seriöst, den här hunden har då inte varit närvarande när de delade ut hjärnorna. Tror hon var en man i sitt tidigare liv :-)
Så hon hade inte ens så mycket med sig heller med andra ord. *suck*
Tur hon är snäll i alla fall. *hihi*
Audiatur et altera pars
Hon verkar vara en så'n där gosefjomp, som lägger huvudet på sned o undrar: vad vill de nu då!
Typiskt rottisar…vi hade två som grannar ett tag, en tik och en hanne. Tiken vart dökär i mig och ville sitta i knä (lilla hunden) =) Hanen vart lite små K på Jonny…han kunde stå och glo Jonny rakt i ögonen tills Jonny åtminstonne kliade honom *ASG*

#48: Exakt huvudet på sned, tungan ut genom ena mungipan och så blicken totalt tiltad. ;-)
Audiatur et altera pars
Då är de ju så underbart gosiga!!!! när de ser lite halvt vrickade ut o sååå oskyldiga!

#51: Gahhhhhh, halvt vrickad??? 
Hon är HELT vrickad. Så det så.
Ps. Tur att hon är snäll i alla fall.
Audiatur et altera pars

Just ja, smartast i komunen hälsade på Felicia. Gick bra. Sedan gick smartast och skulle hälsa på Dixi. Gick inte så bra. Dixi försökte mörda henne. Men hon hann undan. Och hon hann dessutom stanna lvar i hagen och käka lite mer skit.
Hon är inte rädd om livhanken den jycken i alla fall.
Men hon är ju snäll i alla fall. 
Audiatur et altera pars
*asg*
Vilken tur att hon är snäll i alla fall!!
haha ja precis, tur att hon är snäll =D
Snälla hundar växer inte på trän…men det gör dumma =D
Hon kan ju bli proppmätt om hon vill, man kanske lägger på hullet av hästbajs och hö 

Jadu Lotta vi kan ju hoppas att hon gör det. Lägger på hullet alltså.
Och som ni andra sa. Hon är ju snäll i alla fall *hihi*
Audiatur et altera pars
som sa jag sa till dig Åsa, du kommer få en ouppfostrad hund hem!!:)

#58: Ouppfostrad är bara förnamnet. hihi
Men vi har roligt i alla fall. Avgudar henne under tidpunketerna emellan allt raserande. ;-)
I dag har vi varit och tränat att inte dra i koppel i Skutskärscentrum. Det tog gott och väl en halvtimme att gå genom centrum. Och det är inte speciellt långt. Men det var nyttigt i alla fall. ;-)
Audiatur et altera pars
Att hon är lite ouppfostrad får du väl stå ut med.
Hon är i alla fall snäll!

Exakt Kerstin, hon är ju i alla fall snäll ;-)
Audiatur et altera pars
En mycket "snäll" draghund 

Lotta jag var på väg att släpa Sara hem till dig en sväng idag. Men glömde telefonen med ditt nummer hemma ;-(
Får se om du har tid på söndag. Eller förresten det var nog dumt. Jag kan nämligen inte lämna fjompan hemma själv ju.
Audiatur et altera pars
Jamen är det fint väder kan jag ju stänga in Skorpan och vi kan sitta på altan och fika *flirt*
kan inte busan träffa skorpan då?

#64: Vad smart du är. ;-) Nu chockade du mig igen. hihi
#65: är du medveten om att hon busar liiite hårt. Tror att lilla Skorpan blir rätt platt då. Busan älskar ju att busa och älskar andra hundar. ;-)
Audiatur et altera pars
nja inte om man passar dem=)
Skorpan skulle bli pissigt sur…när kompisen kommer med sin 1 års hund så fräser hon bara. Hon är alldeles för rädd för stora hundar, sen om det är en större hund som är busig så ska man vara försiktig för dom är inte världens största ras precis =)) Är den stora hunden därimot lugn och låter henne vara så är det inga problem 

En stor hand kan ju lätt leka ihjäl en liten, tragiskt nog. En oförsiktig tass släng över ryggen kan räcka, om oturen är framme…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Ja det är ju inte direkt jättesmart att låta en så liten hund leka med större,för som du säger så kan det ju sluta väldigt olyckligt…
hugos b'stis svante är en engelsk mastiff, dem leker fats svante är väldigt lugn=)