Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2073 ggr
jollycox
0

inte skaffa hund

Jag vill så gärna skaffa en egen hund, och jag blir bara mer hundsugen när andra här skaffar hund och gör bildtrådar, men jag är så less på dom vi har(ingen är min men jag tar hand om dom ändå) så jag behöver nackdelar med att skaffa hund.
Tex.

Jobbigt att gå ut när det regnar eller är jättejättekallt eller jättevarmt.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Wisby9211
0

svårt att få någon att passa en hund om du ska resa.

Den måste gå ut när du är sjuk

är det en valp kan dom förstöra mycket bita på skor med mera.

veterinärkostnader kan bli stora.

skäller kankse, vilket många grannar inte gillar

Svårt att hitta nackdelar med hund men det är väl några av dom

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Magdalenaa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag ser ingen nackdel med min hund, i alla väder är jag lika glad att gå ut. Man får tänka de positiva, vädret kunde ha varit värre än detta. Så får man gå ut och ibland leka till de hela. Så hunden också blir positiv om dem mindre "roliga" väderwslagen.

ELLER en nackdel har jag med hund, jag är student. Stora vetrinär utgifter svider i plånboken och jag då låna pengar av syster. Men det är bara när oväntade utgifter kommer och det hände en gång. Det var den ända nackdelen jag har varit med om.

Sen detta resandet, det går att lämna på hundpansionat om man ej har någon nära som kan ta hand om sin hund.

PROBLEM ÄR TILL FÖR ATT LÖSA! 

Visst man ska tänka ut för och nackdelar när man skaffar hund, men man kan ju också försöka se nackdelarnas lösningar också :)

Zabina
0

Att konstant ha någon annan att tänka på i första hand, det går inte bara att åka iväg utan att ha funderat ut den bästa lösningen för hunden först. Finns det ingen bra lösning så får man strunta i att åka!

Hunden man köper kanske inte får de egenskaper man ville ha. Du kanske får en hund som visar sig vara rädd för barn eller andra människor. Då kan mycket i livet förändras. Antingen gäller det att jobba stenhårt för att få bort rädslorna, eller så får man anpassa sitt liv efter det.

Det går inte att ta vilket jobb som helst utan att först ha tänkt ut en bra lösning för hunden.

Det tar tid att ha hund, flera timmar varje dag!

Saker i hemmet kan bli förstörda om man inte förebygger detta!

Det kostar mycker pengar!

jollycox
0

#1 det var bra nackdelar. :P fast jag går ändå ut med dom hundar vi har när jag är sjuk och jag tänkte inte skaffa en valp.
#2 Ja jag brukar inte tycka att det är jobbigt när det regnar eller är kallt, men det har regnat i typ 3 veckor så jag är lite less. :P
Jo oväntade veterinärkostnader är ju en nackdel men jag har möjlighet att låna av mina föräldrar om det skulle krisa sig.
Som du säger, problem är till för att lösas, jag vänder på det mesta negativa ändå, endel saker får man ju ta, det är ju inte alltid roligt.
#3 bra nackdelar. När jag läst ditt inlägg så tänker jag 'nä jag ska inte skaffa hund'. :)

Zabina
0

#4 Haha, då gjorde jag mitt jobb Glad Jag håller egentligen med #2, problem är till för att lösas! Själv skulle jag aldrig vilja vara utan hund även om det är jobbigt ibland. Jag tror att det viktigaste är att man har ett enormt intresse och verkligen vill lägga ner sin själ i hundägandet. Det kan vara bra att tänka igenom en del saker som KAN uppstå. Hellre det är att bli förvånad, besviken och kanske behöva göra sig av med hunden.

jollycox
0

#5 haha, ja :P Jag håller med dig, jag skulle nog sakna en hund väldigt mycket om jag inte hade en men nu har vi ju fyra galningar(två av dom är galningar iallafall) och jag är väldigt less på dom.

Sen har jag ju mer personliga skäl att inte skaffa hund. Pappa skulle inte gå med på det(jag bor hemma), det skulle bli ännu mer jobb att hålla koll på hundarna och katterna(alla går inte ihop med alla), jag vet inte hur min framtid kommer se ut(fast det brukar ju lösa sig).

malinroth
0

Att du "är så less" på hundarna ni har hemma nu kan väl vara en jättebra anledning till att inte skaffa egen? Som du säger så blir ju ingenting lättare med ännu en hund i huset. Sen kanske du blir så less på din egen också?

jollycox
0

#7 Jo fast anledningen att jag är less på dom är att 1. dom är min systers och jag måste ta hand om dom. 2. dom är för aktiva och energiska för mig.
Skulle jag skaffa en egen hund skulle det inte bli 1. en terrier. 2. en ras med mycket energi.

Magdalenaa
0

#8. nyfiken, vilka raser har din syster hemma nu då ? :)

jollycox
0

#9 irish softcoated wheaten terrier. galningar hela bunten :P på sina egna sätt. men dom är för mycket för mig, för aktiva, för glada, för hoppiga, för ivägen. :)

Anibaz
0

Tycker det räcker med den anledningen att du är less på dem ni redan har.

Klart det finns nackdelar, men fördelarna väger över det så otroligt mycket. Jag skulle göra vad som helst för mina hundar, vare sig jag hade flunsan eller om det var -30 grader.

jollycox
0

#11 jo men jag skulle aldrig skaffa såna hundar som vi har.
Ja fördelarna väger ju mer. Jag är så sugen på att skaffa hund men det passar inte just nu, om några år kanske, så därför fokuserar jag på nackdelarna för att minska suget. :) och ser fördelar med andra "lättare" djur.