Födelsedagsfirande
Hej! Hur gör ni när era hundar fyller år, firar ni det på något speciellt sätt? Köper något gott eller någon roll leksak kanske? När Milo fyllde 1 förra året, så var jag så överexalterad så en vecka i förväg hade jag köpt massa presenter, men var så förväntansfull inför vad han skulle tycka, så han fick allihop direkt. När dagen D till slut kom, så slutade det med att han fick en favoritgrisknorr att tugga på, bästaste hundkompisen att leka med och lite mys i soffan på kvällen, under en gosig filt :)
Vi kommer nog inte att uppmärksamma det mer än att det blir lite extra gott godis… Är inte så mycket för födelsedagsfiranden… speciellt när föremålet är helt ovetande ;-)
- Tillräckligt bra är perfekt! -
Vi brukar köpa någon godsak och så får han vara uppe i soffan och mysa på kvällen :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Firar inte deras födelsedagar, men de har fri tillgång på tuggben, och myser i soffan gör vi varje kväll :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Sist Klenod fyllde år så mådde hon dåligt så jag kunde inte riktigt fira henne. Nu när hon fyller 2 år så får hon väl något extra gott att äta :)
hundar förstår ju inte att de fyller år eller varför vi ger "extra" just då, utan de tacka och tar emot bäst de kan ;) Jag tror jag "firar" hennes födelsedag med extra gott mest för min skull för jag skulle nog få lite dåligt samvete om jag glömde bort dagen ^^ hehe :P
Medarbetare på Hundar.ifokus
Min valp är bara ca. 6 månader, så han har inte haft nån födelsedag än. Men jag ska absolut fira hans födelsedagar. Kanske inte "fira" direkt med ett stort kalas och massor av presenter, men iallafall uppmärksamma och skämma bort honom lite extra med nått smaskigt. Tycker det är fint, han är ju ändå min lilla älskling.
Doggie.se har lite roliga kakor man kan ge hunden.
På söndag fyller han ett halvår och den dan tycker jag ändå är lite speciell, så då får han kanske den här glassen (på bild) som jag hittade på Doggie som är gjord på kyckling, yoghurt och jordnötssmör :) tycker den ser lite smårolig ut.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Nja, firar inte direkt. Djuret förstår ändå inte det :)
Men kan ge ett extra stort ben bara för sakens skull.