Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 461 ggr
Faxlin
0

OT. Klappat reklamskylt

Japp idag har jag stått i Uppsala med Busan och klappat en reklamskylt och berömt den för att den är sååå fin och snäll. Folk kikade liiite snett på mig.
Men det bjuder jag på. Busan uppskattade det hela och traskade faktiskt rätt snabbt fram till reklamskylten och nosade på den hon med.
Skönt med skyltar som inte äter rottisar anser hon nog. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Malin-A
0

haha skyltar kan va farliga, hon har inte träffat på nått elskåp då? enligt Lusse är det farliga schäferätarmonster =D

kerstinjoh
0

Haha, livsfarligt!

Snögubbar är också rätt ruskiga varelser. Fast när jag pratade snällt med dem och berömde dem så insåg Alfons att det kunde vara rätt roliga att göra sönder.

Inte att undra på att folk tycker att hundägare är idiotiska!Skrattande

AnneN
0

Haha ja det är ju inte bara en postlåda, soptunna mm som man har stått å klappat genom åren, både då det gäller hundar och nojjiga hästar

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Faxlin
0

#3: haha, nej det är ju tur alla dessa gånger att man vet inom sig att man inte är ensam om det i alla fall.
Vi hade dessutom passerat massor med stora reklamskyltar och det gick hur bra som helst. Men det här var ju en sdan där som byter bilder. Och herregud vad farlig den var :-)

Audiatur et altera pars

Maja
0

Uppsala? :O Men.. Varför kom du inte förbi mig för? ;P

sarae
0

#5 för att piloten (läs: jag) har ett lokal sinne som en bäver i en centrifug…å åsa inte e mycket bättre…vi hade ju aldrig hittat ;)

kerstinjoh
0

hihi, säg det??Oskyldig

Faxlin
0

#5: Har ju inte ditt nummer. Annars hade du nog fått bjuda oss på en kopp kaffe. ;-)

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

ni ska inte ta en tripp till varberg då =) hehehehe

sarae
0

#9 hehe…bakbinder åsa å kastar in henne i bagaget, så tar vi en sväng förbi när jag ska hem ;)

Maja
0

Hihi.. Jaa, kaffe har vi gott om här hemma!! ;) Vill inte Busan träffa Närå? ;)

Faxlin
0

Jorå, hon tycker om andra hundar och är jättesnäll. Men Uppsala är inte sååå långt borta. Vi kommer någon annan gång när Sara dyker hit. ;-)

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

#10 låter perfekt, d e ju faktiskt bara 7 mil imellan göteborg o varberg… har hört att Åsa ska me dig till gbg nångång i sommar, då ska vi allt träffas.. =D

sarae
0

#13 jajemen! Åsa skall på semester hem hos mig ett par veckor har jag betsämt. Buren e redan inredd å klar

Malin-A
0

va gulligt av dig o inreda en bur åt henne, har hon snuttefilt me? =D

Faxlin
0

haha, ni är inte slug. Jag behöver inte sitta i bur faktiskt. Jag biter inte sönder sakerna och jag är faktiskt rumsren med *morrar lite*

Ett par veckor Sara, trodde du jag fick vara borta från Kalle och barnen i två veckor. hihi

Audiatur et altera pars

Alex
0

Jag vill också till Göteborg..:P

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

sarae
0

#15 jajemen! hängmatta å hela kittet!

#16 får å får….allvarligt, mamma säger att jag inte får skaffa hund, men hon har inte sagt nått om nån Åsa. Så nu får du helt enkelt ställa upp lite för laget!

Faxlin
0

#18: Övertala bara kalle så är det lungt. Kommer gärna ;-)

Audiatur et altera pars

sarae
0

vad han inte vet har han inte  ont av. Fixar jag bara lite snö. å låter charliiiiie stå på repeat märker han inte enns att du e borta

Malin-A
0

hahaha du har lagt upp en plan hör jag =D

men nån vecka får du ju ha semester Åsa.. =) du får ju en hängmatta, filt o tom. en bur.. rena lyxen ju =D

sarae
0

#21 exakt! kan hon få det bättre? jag kan även ut lova en promenad om dagen, en bit rå kyckling samt möjlighet till dyk i en vattenfylld balja.

Malin-A
0

lyxhotel alà sara.. kyckling o lek i en balja, kan ju inte bli bättre, ska nog ta in på ditt hotell när ja e i gbg =D

ingår d mys me illrar? =)

Faxlin
0

gahhhh, min hund är störd. *Asg*

Audiatur et altera pars

sarae
0

Din hund? å vad är då min "hund"?

Faxlin
0

#25: Du har ingen :-)

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

vilken av hundarna? =)

sarae
0

läs "hund" alltså dig min vän ;) du dregglar å här dig minst lika mycket som busan..men du e rätt dålig på det där med att göra saker på komandon..men det e lugnt…du e inbokad på kurs…ja, inte valpkusr såklart, men pensionärskurs, det e aldrig försent att lära gammla jyckar att sitta…

Malin-A
0

pensionärskurs, va lär man sig där, gå från plats A till B utan att stanna o vila på rullisen eller =D

Faxlin
0

Citerar:

läs "hund" alltså dig min vän ;) du dregglar å här dig minst lika mycket som busan..men du e rätt dålig på det där med att göra saker på komandon..men det e lugnt…du e inbokad på kurs…ja, inte valpkusr såklart, men pensionärskurs, det e aldrig försent att lära gammla juckar att sitta…

Nu föredrar jag nog att inte sitta när jag juckar. Vad nu det hade med pensionärskursen att göra. Låter mer som du bokat in mig på en romantisk porr kryssning eller något. Men vad sjutton får man ta egen karl med sig?

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

hahaha en juck kurs, låter intressant… =)

sarae
0

#29 Man lär sig hitta till punkt B innan man glömmer bort vart den var. Hjälpmedel är tillåtna (kompass, GPS, assistent, rullis, karta, snöre, blåbärsoppa osv)….kursen kommer att äga rum på en mindre fotbollsplan i närheten av gbg.

Faxlin
0

#32: Seriöst, tror du jag tänker gå en juck kurs på en fotbollsplan tror du fel. Räcka ut tungan

Audiatur et altera pars

KerstinL
0

Vad gör ni här inne??!! Jag sitter ju helt själv på illersidan.. Gråter  Åsa, jucka på!!

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Faxlin
0

#34: det är ju såååå dött inne på iller. Ärligt illermänniskor börjar ge mig känslan av att ha rätt strikt och torr humor :-)

Audiatur et altera pars

sarae
0

#33 klart du ska tanten! trycker bara i dig lite smärtstillande innan så din stela gamla kropp lear upp sig lite. men kom ihåg..jucket skall komma från mellangärdet. INTE från bakdelen! det du sysslade med inne på jysk var inget vackert juckande hörru…vet inte VAD du sysslade med där egentligen, likande mest en struts med magknipp och äggstockning

Faxlin
0

#36: Kommer från våran sarae som är singel utan barn… Mohahaha

Audiatur et altera pars

KerstinL
0

Med alla dom ungarna så borde Åsa veta hur man juckar!! (kastar jag sten i glashus nu eller..?? ) Flört

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

sarae
0

#36 det krävs ingen större teknik för att få barn hörrö du. Till och med du har ju lyckats! ;)

Faxlin
0

#38: Håller på dig "Kerren".

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

hahaha du skulle vart framme me kameran på jusk sara =D hade vart en syn hahaha

sarae
0

#38 nej kerran! detta var inte vår deal! du skulle ju hålla med mig ju! annars blir det synd om dig på lördag

Faxlin
0

Nehepp blir inte alls synd om henne på lördag. jag säger bara fot till dig så blir det lugn och ro. Annars köpte jag en fin munkorg och ett elhalsband till dig idag. ;-)

Audiatur et altera pars

sarae
0

köp du det..du vet ju att jag ändå bara säger "loss" till dig, så släpper du påsarna….så gissa vem som kommer dyka upp i sprillans ny munkorg å elchock halsband på lördag?

Faxlin
0

*viskar* de ligger inte i påsarna. Så känn dig lurad.

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

munkorg o elchock, d går vilt till hör jag =P

sarae
0

#46..det e ett måste om man skall ta med Åsa på partykryssning!

Malin-A
0

eh ta me dig buren o ge henne en öl så klarar hon sig en stund.. eller så kan du skaffa hjul till buren så kan du köra runt me henne på båten.. =D

sarae
0

#48 redan fixat! det var ett krav från stena line skall du veta… bur, munkorg och ellchocks halsband. annarr får hon vakert vänta kvar på terminalen

Malin-A
0

haha okej, glöm för guds skull inte kameran.. måste ju se när Åsa sitter i en bur me munkorg o elhalsband,.. =D

sarae
0

jajemen! den e självklart med! klart det ska dokumenteras!

Faxlin
0

Hmm, Malin nu har du glömt dig igen. Tro att Sara har glömt sin plats också. Kostigt nog med tanke på att hon sitter så jag kan sparka hene på smalbenet. ;-)

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

nee inte slå stackars sara, tänk på att hon bara fått i sig några smulor ifrån eran middag innan, man ska inte sparka på nån som ligger ner o så utsvulten o mör i kroppen som sara e så behöver hon nog en hälsokur, ångbad, asiktsmask o tända ljus =D o kaffe såklart.. =D

men jag måste ju hålla ihop med en västkustbo =D

sarae
0

#53 exakt! visst e det synd om mig! det enda som gör mig glad i daglsäget är att jag iaf kommer från rätt sida landet!

Malin-A
0

ja precis, sveriges framsida =D

kerstinjoh
0

På Sveriges framsida behöver man i alla fall inga "juck-kurser".

Säger det inte allt?Flört

Tixy
0

Ni är tokiga! :D

Lotta
0

Jucka mig hit och jucka mig dit….eller jucka oss till Åsa i älvkarleby, Vilken sanslöst sjuk tråd *ASG*

Ja det där med att klappa och prata gulligull med allt möjligt, det ska gudarna veta att man gjort hundratals gånger…men det är klart man har ju en liten hund med fruktansvärt liten hjärna Skrattande

Malin-A
0

juckar du också mycke Lotta? du bor ju inte så långt ifrån Åsa, tänkte om hon smittat dig =P hehehe

Malin-A
0

ojoj… =)

Malin-A
0

ooopppssss =D

Malin-A
0

ojoj som d kan bli iböand.. Oskyldig

Malin-A
0

här ska bli fint väder imorrn =D

Alex
0

Hihi bra Malin. ;)

Eller som jag fick höra från en kompis i stallet igår.. Det var nån lektion på ridskolan i måndags som en hade glömt hur man drev på hästen.. Varav en annan i gruppen ropar "Men det har vi ju pratat om, motjuck!" ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

hahaha motjuck på hästen.. ja så kan man ju säga också..=)

kerstinjoh
0

Ja det är klart motjuck!!

Jag har semester!!!!!

Malin-A
0

hur länge har du semester kerstin?

Tixy
0

Ska vi ha en juck-tävling också, eller vad är det frågan om? Skrattande

Alex
0

Mwahahaha jaa en tävling lät ju spännande. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

haha en jucktävling, hmm pax för o va dummare =D

Alex
0

Hihi dummare? ;) Det är ju inget som behöver paxas, är ju flera som redan är det.. Bara att hänga på. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Tixy
0

Ska man ha tävlingspartner också, eller? Oskyldig (ÄLSKLING! komsi komsi..)

Malin-A
0

haha ja ist för dommare så blir ja dummare.. =D

Malin-A
0

att ha partner e valfrid, man kan ju jucka lite på egen hand me =)

kerstinjoh
0

Jag börjar jobba på tisdag!

Vad gôtt att vara ledig hela helgen o lite till. Vi åker till torpet i morgon.

Nu är det ju så skönt så man kan sitta ute på kvällen o grilla!

Tixy
0

Okej, då väljer jag nog partner. Om han tröttnar så kan jag ligga och jucka mot hans ben istället. Oskyldig

Malin-A
0

ja d e så härligt, o träden har slagit ut o allt känns så murrigt =)

Tixy
0

#75 Jag och två kompisar grillade korv på stranden igårkväll, supermysigt. Skrattande

Lotta
0

Och jag har varit bebbe vakt och ute i solen hela dagen Oskyldig

nightingale
0

Åh jag tog mig ett snack med en plastpåse häromdan… vi hade mycket att säga till varann faktikst.. eller jag stod för större delen av snackandet… men ändå. alltid kul med nya kontakter! ;)

Lotta
0

Mycket spännade…åhhh vad farlig dom kan va sen, det kan ju faktiskt hända att dom hoppar på en om dom blir arg Räcka ut tungan

Faxlin
0

#80: Haha, hade din nya kontakt något roligt att säga då?
Kan berätta att skylten jag snackade med var rätt så tystlåten. ;-)

Audiatur et altera pars

Tixy
0

I natt när jag var ute med Idelma fick jag faktiskt stå och klappa på en papperskorg som dom satt upp ganska nyligen, så Idelma hade aldrig sett den förut.. Mötte ett gäng ungdomar som kollade snett på mig där jag stod och pratade med en papperskorg. Fundersam

Faxlin
0

#83: haha, det är då det känns extra underbart att vara hundägare :-)

Audiatur et altera pars

nightingale
0

#82 haha :p kan väl säga att herr plastpåse var väldigt tystlåten han med… men det var skönt för jag tog hans tystnad som att han höll med mig "ååh va fin plastpåse, å så snäll också!!" ;p

kerstinjoh
0

HihiSkrattande

Faxlin
0

#85: haha, ja man brukar ju säga att man tiger och samtycker liksom. ;-)

Audiatur et altera pars

Tixy
0

#84 Ja, speciellt när dom vet vem jag är och går i min skola, hahahahhaa! Skrattande

Faxlin
0

#88:haha, inte lätt sådana gånger :-)

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Hehe en skolgalning…den tar vi när hon kommer och ger henne en icakasse så har hon en till påse att prata med =)))

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.