Hjälp att tolka text
Imorgon ska jag köpa ett BoT-täcke till Moa, har läst användingsråden, och då står det "
I förebyggande syfte kan Back on Track användas med regelbundna uppehåll. Använd Back on Track 1 dag före och 2 dagar efter träning och gör därefter uppehåll tills nästa träning. För uppvärmning använd 1-2 timmar före och 2-4 timmar efter träning."
Vad menas med detta?
Vi tränar agility, ska jag använda täcket dygnet runt 1 dygn innan träning? Låter ju konstigt/mycket.
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det beror hur mycket du tränar. Du ska alltså börja använda det dagen innan träning och sen fortsätta användningen 2 dagar efter träning. Om du tex tränar agility 1 gång i veckan på onsdagar = BoT på tisdag, torsdag och fredag. Och sen samma dag som träningen som uppvärmning eller vad det stod. Sen behöver du inte använda det förens på tisdagen dagen innan träningen igen.
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
#1 *trögfattad
*, alltså HELA tisdagen, dag som nat (1 dygn?) utan paus?
#2 Det var en bra fråga. Men jag skulle väl inte tro det :S, låter konstigt om det skulle vara 1 helt dygn. Jag skulle tro att det handlar om ett par timmar, beror kanske på vad man gör? Jag har inte så stor koll på BoT täcket :P
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Tycker också det låter mycket om det skulle vara så. 
Bara några timmar ska du ha det på. Min mamma har vantar och syster har nackskydd och det blir en speciell känsla av det så man ska inte ha det på mer än några timmar åt gången.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Nej du ska inte använda täcket ett helt dygn innan =)
Utan använd det ett par timmar dagen innan, sen nån timme innan träningen och därefter ett par timmar två dagar efter. Det räcker alldeles utmärkt!
Jag brukar ha ett BoT täcke på min medryttarhäst ca. 30 min innan jag sadlar och rider. Detta är dock endast höst/vintertid och han är 23 år gammal.
Okej!
Tack för era svar!