Våran härliga 4-vägskorsning :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Neej, vad gulligt!
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
1# Tack :D
4# Ja han är snygg våran Milou :D
Gud vad gulliiig :D:D:D
Vad är det för raser?
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Så söt :) Vilka raser är han en blandning av?
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
6 o 7#Han är en blandning av Phalene, dvärgpudel, King Charles Cavalier och Bischon Fricher :D
Bra blandning 
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Jättesöt 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
#9 jepp :D
#10 Tack :D
Vilken sötis! :)
Väldigt söt! :)
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Söt
Ni binder väl inte fast valpen i lina? lätt hänt att de springer o sen tar det tvärstopp deras nacke ska man vara rädd om gäller även vuxna hundar.
14# Vi har spårlina på han för att ha lite bättre koll på honom, han är inte 100 på att lyssna på inkallning än så då har vi 15 meter lina att hinna få tag i om han skulle sticka,
#14 det var det löjligaste jag hört. Hellre en löplina än en liten inhängnad där de inte har frihet. Dessutom håller man väl som en bra hundägare alltid koll på hunden om man sätter den i lina?
Jo vi har han i den när vi själv är ute och har han under uppsikt :)
http://emmaskaninselar.blogg.se/
Ja en valp har man ju inte ensam ute utan han är ute med oss på gården och får njuta av friheten på ett lite säkrare sätt än att han skulle bli överkörd.
# 16 en lina ska aldrig sättas i ett halsband på vare sig valp eller vuxen hund. Borde vara lätt att förstå.
#19 och anonyma gnällspikar finns det överallt, jag vet vad jag gör med min valp och behöver inga onödiga komentarer.
# 20 alltså gah! det är inte fel att ha en valp i en lina, det är bara bra, men att fästa linan i HALSBANDET är totalt fel! förstår du inte det själv?! varför tror man (ellr ja, de som är nybörjare med hundar) att just hundars halsar är gjorda av stål eller något? En hunds hals är väldigt lik en människas hals, och skulle du vilja springa ful lfart framåt och sen tar det stopp runt halsen? och argumentet att "valpen lär ju sig då" är ju bara … ja, okompetent. De allra flesta hundar har faktiskt nackskador, så varför inte bara sätta på hunden en sele när den har lina? kommer du till en hundkurs och sätter linan i halsbandet skämmer du ut sig rejält kan jag säga.
#21 Nybörjare nej 4: de hunden! Vi har sele till honom oftast men inte om han bara ska ut och kissa eller så och ja så klart är deras halsar ömtåliga. och fortfarande anonym varför inte våga stå för vad man tycker ?
#22 Vadå anonym? karinnos4 är väl inte mer anonym än någon annan?
- Mvh Emma
#23 ja jag kan då inte se någon som helst presentation av sig själv.
Så här är det ska reda ut allt en gång för alla, vi har sele på Milou när han är i spårlina ute på gården och leker och vi tränar inkallning med honom. Sen har vi en lina på gården på framsidan var vi kan sätta fast honom om vi behöver sätta ut honom för att han ska göra sina behov och då sätter vi fast honom i halsbandet pga att då går han bara ut och gör sina behov. Är vi på promenad så har vi sele på honom och det här har funkat bra för oss och sen att det finns andra åsikter om det det respekterar jag men vi gör så här för att det funkar bra för oss och det står jag för och ser inga som helst fel i det.
15 låter bra. tänk bara på att tvärstopp är inte bra för hundars nacke rätt vanligt med whiplashskador om man har nu halsband.
16 Vad var det som var så dumt med min fråga?
Varna lite eftersom grannen fick ta bort sin unghund pga den tabben, de hade buntit fast den i långlina, halsband är inte det bästa framförallt inte valpar/unghundar. Själv binder jag inte nån hund i lina, annat är det om jag tränar inkallning. Men jag såg bara på bilden halsband o lina därmed fråga jag.
Men så länge inte linan sitter fast i något så blir det väl inga tvärstopp. Vad jag förstår så har ts linan på hunden men linan släpar efter och är inte fastknuten någonstans. Om hunden då inte kommer på inkallning så tror ju inte jag att ts springer fram och gör tvärstopp på linan, utan snarare bara tar linan för att ta tillbaka hunden.
#27 Jepp linan har jag löst precis som man ska ha en spårlina för att träna inkallning, tycker att det är ett bra sätt att öva inkallning på och när vi tränar så har han även sele på men ska han bara släppas ut för att göra sina behov så har han bara halsband. Känns tryggare så så att vi vet att han inte kan smita från våran gård.
27, :) tror inte ts gör tvärstopp heller :) men iaf vet ju dom som låter valparna leka i koppel tillomed ha längre rullkoppel o sen tvärnit ajjj ajj säger jag. Nu vet jag att TS har även sele :D
28 jätte bra att träna med spårlina det kör jag oxå med en annan hund (hundvakt ibland) just inkallningen är han inte 100 o framförallt inte när han ser andra hundar :P Jag är bara hundvakt ibland därmed lyssnar han inte alltid på rätt öra ;) o jag tränar inte han heller vi bara går på promenader o enkel godissök som avslutning. Hoppas du iaf forståg vad jag mena med min varning inget illa menat :)
#29 Jag tyckte att det var bra när du varnade, för alla vet ju kanske inte. Tråkigare är det när det blir så hetsk stämning på en gång (inte från dig då) eftersom det i slutänden visade sig att mangi72 tycker som troligtvis alla andra här inne, att man inte kan stoppa en hund i full karriär i halsen/nacken.
Jättesöt hund förresten mangi72, jag glömde att säga det innan. Jag tycker att det är så roligt med korsningar för ingen av raserna i din hund (hoppas ingen tar illa upp nu, det här är bara min personliga åsikt) tycker jag särskilt mycket om, men din korsning mellan dem är ju helt underbar.
#29 Visst förstog jag, och faktiskt har han börjat lyssna bättre och snart kan jag säkert ha honom helt lös men han är ju valp ännu och det finns så mycket intressant att upptäcka så han får vara i sårlina än ett tag. 
#30 Tack ja han är helt underbar :D