Hundar iFokus

Hundar

Etikett: aktivering
Läst 2642 ggr
pius314
0

tid att glufsa i sig ett grisöra?

Halloj, jag har provat grisöra för första gången för att variera istället för märgbenen (som verkar kunna slita på tänderna) för att få tand och gnagmotion

Men jag behöver ju inte fundera på att det ligger slaskiga grisöron på golvet direkt. ca 10 minuter så är det uppkäkat… Förvånad

Jag trodde det skulle vara typ som ett tuggben, men hejsan svejsan.

Gör alla hundar det? Blir de risiga i magen? (har inte fått facit på vår än :-D)

tjing

ps vet inte vilken kategori jag ska lägga den i, ser inte örat som en del av fodret… flytta gärna om den hamnat snett :-)

• Tillräckligt bra är perfekt! -
Loveradio
0

För Valle tog det länge innan han åt upp sitt. Han låg länge och gnagde på det i flera dagar. Sen slängde bort det lilla som var kvar pg.a stanken. Luktar ju inte så jättegott direkt. Sen kändes det inte så fräscht med ett slaskigt grisöra på golvet :P

Jag tror att dom kan bli risiga i magen om dom äter upp det för snabbt (som din gjorde, hehe) eftersom det är så fett.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Noa-Nisse
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Klenod äter också sitt på ca tio min. De är tydligen väldigt goa :P och det är billigt också! 7 kr st :)

Jag har inte märkt av en dålig mage efter öron.

Medarbetare på Hundar.ifokus

elinenglund
0

min hund äter grisöra jätte snabbt! Men han blir inte dålig i magen efteråt.

toodiloo
0

ja, det går rätt snabbt ;) dom kan bli dåliga i magen, har inte märkt att hon blivit sjuk men bajset är ju helt klart kletigare efter ett grisöra ;) det märks ju liksom.. Tyvärr kan jag inte ge min hund det alls ofta eftersom hon lätt lägger på sig och ett grisöra är väldigt fett och stort (jag har en liten hund) Men goda tycker hon är dom är!

Maja2
0

Torkade grisöron ska vara bättre än rökta har jag hört. Själv har jag slutat ge grisöron efter att min ena hund satte halva i halsen och höll på att kvävas för några veckor sedan. Hörde sedan av veterinären att det är rätt vanligt att grisöron fastnar i halsen på hundarna.

elinenglund
0

#5 ojdå,det hade inte jag någon aning om.

Vad bra att du sa det!

[Asta]
0

Gandalf brukar först gömma dem i soffan ett par dagar. Sedan ligger han och gnager dem i sig. Men han håller på ganska länge att få i sig ett, någonstans mellan en halvtimme och en timme. Han är dock ganska duktig på att verkligen ligga och gnaga och sväljer inte bitarna så fort han får loss dem.

AnneN
0

Velvet äter ett grisöra på ca 2 minuter, tuggben (sådana av pressad hud) äter hon på några minuter, så här räcker sådant aldrig länge och av grisöron blir hon inte dålig i magen men av tuggrullar och liknande blir hon väldigt gasig.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jusse.
0

#8 Vi i min familj gav kusinernas Leonberger (stavning?) tre sjögräs-stänger och ett superhårt ben med njursmak i julklapp. Väldigt uppskattat, Chabo grävde ner benet i trädgården efter det. XD
Men saken var den att det tog lite tid för honom att tugga sönder stängerna och flera dagar att tugga sönder och äta upp benet. Och han har rejäla käkar Tungan ute

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Changrila
0

10 minuter, vilken lång tid det är kvar ändå! ;) Här slukas grisöron på någon enstaka minut, så jag ser ingen vits med att ge dem.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

SaraC
0

Ja, min äter också upp dem på någon minut bara och det finns annat tugg jag tycker är bättre att ge så jag ger sällan grisöron eller liknande.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Jespersen
0

Mina äter också upp dom på ett par minuter, så dom brukar bara få det som klippa-klorna-belöning :)

Något som håller bättre här hemma och dessutom inte luktar något är torkade oxöron. Dom brukar finnas på djuraffärer och är lite större och orangea. Dom är dock dyrare än grisöron.

LillyB
0

Min Liston sväljer ett grisöra på någon minut, så jag ger dom inte. Köper medelstora tuggben istället :) Dom varar iallafall några fler minuter. Men min familjs hund Lady tar 10-15 min på sig att äta ett grisöra (vilket jag tycker är jättelänge), så hon får det ibland för hon ratar tuggben. :) Ingen av dom blir dålig i magen av det.

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

toodiloo
0

Min hund är ingen tuggfantast i stort sådär, men ett grisöra släpper hon inte förrens det är slut :S Hon får det några gånger per år, inte mer..

pius314
0

Åh tack för alla svar :-) Han har inte blivit dålig i magen än iaf :-) Jag försöker hitta lite olika tuggrejer för han gillar verkligen att tugga Ska kolla in de tipsen jagfått ovan Ben vill han gräva ner så det får gärna ta lite kortare tid att käka upp så att gräsmattan klarar sig ;-)

Denna kommentar har tagits bort.
[Forest]
0

Vi har liten Pudel så ne ett grisöra skulle någ räcka i flera dagar här. Jag ger mildare trorkade lammöron eller oxöron fast ox får jag klippa då de är stora. Blir inte vajsing i magen men som sagt ger inte dessa rökta ;)

Noa-Nisse
0

#15, tog bort några extrainlägg som råkade hamna här bara om du undrar vart de tog vägen :)

Medarbetare på Hundar.ifokus

pius314
0

#20 de hade jag inte ens sett/tänkt på… så det var coolers Skrattande

Fejhn
0

Min hund äter grisöron på typ en minut, sväljer allt han får loss. så han får inga sånna längre.

köper största pressade tuggbenen jag hittar. dom med knutar tuggar han loss knuten på och gör sitt bästa för att svälja utan att tugga och vita ben eller ringar gör han samma sak med.

jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.

Nicolina
0

Då jag har små terrier så brukar jag dela ett grisöra i 3 mindre bitar, och det tar väl ca. 1 timme för de små att tugga i sig en bit. Och då verkligen tuggar och gnager de =)

Hos mig är grisöra helggodis!