Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 3222 ggr
EternalWinter
0

Träffa uppfödare, tips!

Jag ska inom en snar framtid åka och kolla på en valp (eventuellt tinga) då ska jag ju träffa uppfödaren. Hitills har vi pratat i telefon och mejlat.

Jag har redan frågat lite frågor och så. Sett bilder på båda föräldrarna.

Valpen har stamtavla och sådär.

Jag är jättenervös..jag ska åka dit själv också!

Skulle jättegärna vilja ha lite tips och råd..typ frågor jag borde ställa osv!Foten i munnen

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

Anibaz
0

Vilken ras är det? Fråga om rasrelaterade sjukdomar, sjukdomshistoria etc i släktleden. Fråga om meriter, är föräldrarna ställda?

Fråga allt du vill veta, inga frågor är dumma. Be om att få träffa föräldrarnaa och bilda din egen uppfattning om dem.

Lycka till! Glad

EternalWinter
0

#1 Det är rasen Pomeranian. 
Jag tror båda föräldrana är ställde det står i alla fall på deras hemsida vilka priser dem har vunnit och så.

Mamman finns att träffa och pappan också tror jag.

Tack så mycket är jättenervös! SkämsFlört

Loveradio
0

Helt normalt att vara nervös, det tror jag alla är. Man vill ju såklart göra ett gott intryck hos uppfödaren. Och uppfödaren brukar förstå att man är nervös.

Jag tycker du ska försöka tänka ut ytterliggare frågor som du kan ställa. Sen gäller det nog att vara sig själv helt enkelt. :)

Kan berätta lite om mitt besök hos uppfödaren. Jag åkte också själv, tog tåget upp från Umeå till Boden så hämtade uppfödaren mig vid tågstationen. Först fick jag hjälpa till att bära över valparna från hundgården in till köket där hon hade en valphage. Så satt vi i köket, fikade, kollade på valparna och småpratade. Och jag ställde alla möjliga frågor jag kunde komma på, och hon berättade också väldigt mycket själv. Sen släppte hon ut valparna så att dom fick springa runt i köket. Så pekade hon ut vilka som är hanar och vilka hon tyckte passade mig och mina önskemål om hund. Så fick jag berätta vilka jag gillade bäst. Jag kände att jag fick kontakt med två av dom, speciellt en som hela tiden stog på baktassarna och kollade på mig över gallret när jag och uppfödaren satt och fikade (Och det var Valle :) som jag tillslut valde) Och efter besöket så körde hon mig tillbaka till stationen igen, mycket smidigt. Var också väldigt nervös först, men nervositeten försvinner ganska snabbt.

Lycka till!

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

EternalWinter
0

#3 Ja, hon verkar gilla mig redan så jag hoppas det går bra..det var relativt lätt att prata på telefon det flöt på fint.

Hon ska komma och hämta mig vid tågstationen.

Det finns bara en valp till salu just nu men om jag inte tycker att han passar så kan jag vänta på en annan kull. Hon har en precis nyfödd kull.

Valpen jag ska kolla på är 4-5 veckor gammal.

Jag är både nervös och pirrig!

Tack för ditt svar! Glad

[teekan]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mitt tips är att fråga vad den har för vanor och kanske om den är van vid något.

Mvh Josefin. Glad

Loveradio
0

#4 Vad roligt :) hoppas du och valpen klickar!

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

EternalWinter
0

#5 Det var något jag inte tänkt på! Tack så jättemycket för tipset!Glad

#6 Ja, det hoppas jag medFlört

Jusse.
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hur gick det? :)

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

[Doglovers]
0

Jag är själv uppfödare. Och tar emot många valpköpare. Och det är jätte kul. Så jag tror inte du behöver vara orolig eller nervös. Och ju fler frågor du har, desto bättre är det. Skulle jag tycka i alla fall.

Lycka tillSkrattande

EternalWinter
0

#8 Det gick jättebra, jag ställde masor frågor och hon berättade mängder både om valp,försäkring,föräldrarna ja massor. Det kändes hur bra som helst.Glad

#9 Jag var nervös tills vi gick in i huset och träffade alla hundar sen flöt det liksom bara på. Frågade så mycket jag kunde komma påFlört
Oh vad föder du upp för ras?Glad

[Doglovers]
0

Vad kul att det gick bra för dej.

Jag föder upp jakthundar.