Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1631 ggr
Jusse.
0

Skaffa hund när man flyttat hemifrån?

Jo, nu undrar jag om det är så att någon här har föräldrar som varit lite emot att skaffa hund. Nu menar jag att dom helt enkelt inte vill ha hund och typ säger att man får skaffa en egen hund när man flyttar hemifrån? Skaffade ni hund när ni flyttade hemifrån? Blev föräldrarna lite "mjukare" inställd till hundar då?

Lite konstiga frågor och jag svamlar ganska mycket, men NÅGON skulle väl kunna svara? c:

Nu visste jag inte om jag skulle placera tråden i "Bli med hund". Så det fick bli på övrigt. Någon Medarbetare kan väl flytta den om det blev fel Tungan ute

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Loveradio
0

Precis så var det för mig. Har tjatat efter hund i hela mitt liv, men mina föräldrar har varit emot det hela tiden. Innan jag flyttade till egen lägenhet så bodde jag med min pappa ett tag och jag fick nääästan honom att ge med sig, men sen ändrade han sig till ett nej. Han sa att jag kunde skaffa en när jag flyttade hemifrån.

Så hittade jag en lägenhet, köpte hundsaker och besökte uppfödaren och tingade en valp. Och 15 Juni iår flyttade jag till egen lägenhet och nästa dag åkte jag och hämtade hem min valp :) hehe. Så det var lite allt på en gång, men det gick bra. Hade ju längtat så länge efter valp, så det fick bli valp direkt när jag skaffade eget boende.

Min mamma har inte träffat min hund än, eftersom vi bor så långt ifrån. Men pappa bor i närheten, så han har träffat Valle mycket. Och han följde också med och hämtade Valle hos uppfödare. Och han är mer än katt-människa, men ändå så föll han för Valle när han såg honom första gången haha. Så det var lite kul :) också det jag misstänkte att han skulle göra haha ;) Så nu kommer han ganska ofta för att hälsa på Valle och följer gärna med på promenader i skogen. Så jag tycker absolut att pappa har blivit mjukare inställd till hundar, vilket är kul.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Jusse.
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hahha, bild på Valle? :D

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Loveradio
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är Valle 10 veckor :) nu är han drygt 6 månader

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Jusse.
0

Gullig :D

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Gullig :D

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

SaraC
0

Vi har aldrig (knappt) kunnat ha några husdjur alls eftersom både jag, min syster och min pappa alltid varit allergiska. Har dock alltid haft sköldpaddor, kaniner som bott utomhus och när vi blev lite äldre gick det bra för oss barn att ha hamster som bodde på vårt rum. Nu har allergin (förmodligen) växt bort på både mig och min syster, vi känner inte av de djur vi bor med och "umgås" med i alla fall. Men ja, vi kunde alltså aldrig ha några djur så det var ingen idé att tjata.

När jag flyttade hemifrån skaffade jag hund efter en tid. Då var min mamma väldigt sur på mig. Tror det handlade mest om att hon var orolig att jag skulle bli allergisk igen och orolig för att jag band upp mig med en hund. Men hon behövde bara träffa min hund en gång för att den där surigheten skulle gå över. Idag är hon helt kär i min hund och hjälper mer än gärna till med honom, och har sagt att så här i efterhand var det ett av de bästa beslut jag tagit att skaffa honom.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Jusse.
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#6 Haha, föräldrar brukar inte erkänna att dom har fel XD

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )