Namnhjälp!!
Hejsan alla! Valpen jag ska få hem på fredag heter just nu Indra, men jag är inte helt säker på att jag vill ha kvar namnet längre. Jag har hela tiden tänkt mig ett ovanligt namn med attityd. Jag gillar lite ovanligare namn. Så det känns lite fel med namnet Indra då det är ett väldigt gulligt namn. Så nu behöver jag verkligen hjälp med tiknamn till en schäfer. Hon har mycket svart på kroppen med röda ben och röda tecken på bringa och i ansiktet. Jag har själv ingen aning just nu :(
Kriga, Vittra, Gripa, Vakta, Varna, Viska, Ilska, Vilda, Sona, Visa, Aska.
Bra hundnamn för de är korta och ganska "hårda" men går endå att säga mjukt, bra namn att ropa för dom är lätta att säga och inte så kompliserade och så går dom att säga fort :)
Vilya!
Roxy, Rajja, Rita, Viska, Vanja, Smilla :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Aska gillade jag! Även kriga! Jätte coola namn. :D
Så bra, känner en som har en schäfer som heter just Kriga och är passar super bra inte bara till schäfer just men som hundnamn överhuvud taget :)
#5 ja det va jätte fint!
#3 Vanja var väldigt fint också! :)
Ixa ,xena huvudet är tomt
Rexa, Trixa, Melody, Milana, Reya, Nirvana, Wima.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Tricie, Ayla, Tromi, Orkan, Storm
Sekhmet, rawr, Egyptisk lejon/krigsgudinna, Neith egyptisk krigsgudinna. Lilith, den första vampyren, Kali.
Jag älskar guda/gudinnenamn =)
Ja jag med! Jag sitter just nu och kollar igenom vad gamla gudar hette :)
Gudinnor-namn?
Egyptiska: Isis (moder- och underjordens gudinna)
Hinduisk: Kali (dödsgudinnan)
Grekiska: Artemis (Jaktens gudinna), Athena (Vishetens gudinna), Gaia (Moder jord), Nike (segerns gudinna), Eris (osämjans gudinna), Fortuna (turens gudinna), Juno (Moderskapets gudinna)
#11 Min favvogudinna är The Morrigan, hon är en tuff krigargudinna.
Jag döpte Seth efter den egyptiska guden (även kallad Seti, vilket min hund kallas också ibland) för kaos och destruktion. Det passar honom haha! Den andra är Sigrid, en drottning från vikingatiden som brände inne alla sina friare i en lada när hon tröttnade på dem. Tycker det är kul om det ligger lite historia i namnet 
Lista på olika gudinnor:http://sv.wikipedia.org/wiki/Gudinna#Nordiska_gudinnor
Ja det finns många fina namn! Vill också ha namn med historia bakom, det är så kul. Här kommer några namn som intresserar mig:
- Ayla
- Yomi
- Ice
- Vanja
- Aska
- Kriga
- Indra
- Hera
- Bes
- Kali
Tack för hjälpen och fortsätt gärna bomba mig med förslag! Jag gillar även naturnamn :)
- Speja
- Vittra
- Vilda
- Spana
- Virvla
- Vilja
- Rufsa
- Åska
- Lura
- Silke
- Vissla
jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.
Kula, Kaxa, Puma, Amazon(a), Mazzai
Sen tycker jag det är lite roligt att byta ut k till q bland annat ;)
men du har fått hem den nu va? så vad bestämde du dig för?
Japp hon är hemma! Hon fick behålla namnet Indra. Det kändes bäst :)
#18 det är ett fint namn, vår malle heter det ;)
Och jag som direkt reagerade på att jag tyckte Indra var ett fint och ovanligt namn.
#19 ja det är jätte fint :)
#20 Hehe jaa hon fick fortsätta heta Indra. Tycker om det jätte mycket nu :)