Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 1766 ggr
IdaL
0

Tips & tricks?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Allihopa!

Jag har en liten (i mina ögon haha) rottis flicka hemma som älskar att få göra tricks och utföra olika uppgifter. Jag skulle jätte gärna vilja ha tips på lite tricks som man kan lära henne.

Förtillfället så kan hon vinka, lyfta alla tassarna på komando, rulla runt, sitta fint (bara på rumpan utan framtassarna i marken), krypa och hoppa upp på olika saker med antingen bara framtassarna eller hela kroppen.

Alla tips på rolig aktivering är välkommna, behöver inte bara vara tricks utan även andra roliga övningar.

Bifogar en liten bild då hon vinkar så gulligt! Skrattande

Karmatarerskanise
0

Lär henne att "dö" då du "skjuter" henne. Tycler själv det är ett härligt trick.
Minns dock inte hur jag lärde in det. Obestämd

Ankilika
0

Håller med #1. Många lär in att dom lägger sig på sidan men tycker du ska lära henne att ligga på rygg när hon "dör" ;)

Suuuperfin bild (och flicka) förresten :) Var är hon från?

fidojunior
0

Slicka sig om munnen på kommando, visa tungan, gäspa, snurra runt, buga, skämmas/gråta (med tassen över huvudet).

Vad fin hon är! :)

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

IdaL
0

Tack så mycket allihopa för roliga tricks, ska testa lite imorgon! Skrattande

#2 Tack så mycket, hon är från Slimweilers Kennel ifårn Slimminge. Efter Råttfords Risto om det är någon du känner till Glad Ninja som hon heter är en otoroligt glad och social vovve som älskar att bli kelad och att göra rätt Flört

Ankilika
0

#4 Ok :)

Aviendha
0

Kika lite på youtube efter freestylevideos, det kan ge bra inspiration annars :)

Andra saker;  rulla runt, snurra, stå/gå på bakbenen, gå slalom mellan dina ben (om du inte är för kort :P), gräva, backa, hoppa över ett utsträckt ben, dra en filt över sig..

Janinah
0

Tycker att plocka upp saker och tända/släcka lampan är riktigt behövliga ibland, tänk så bekvämt att hunden släcker lampan åt en när man ska lägga sej, haha Tungan ute

IdaL
0

#6 Tack för tipsen Skrattande hehe gå mellan benen på mig är hon för stor för / jag för liten för, det beror på hur man ser det Cool

#7 Ja det håller jag med om, ska se om jag kan jobba lite med target's (heter det så?) då pappa jobbat lite med henne med det innan Glad

Marre89
0

*tass. Intressant att läsa :)