Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 2945 ggr
[Asta]
0

Höjd på matställning

Är det någon som har en hund ca 60 cm i mankhöjd som har en upphöjd ställning till matskålarna? På ben eller fäst i väggen? Jag undrar i så fall vilken höjd ni har på dem.

Funderar nämligen att bygga en till våran hund.

AnneN
0

Jag har en hund på ca 53cm i manken och hennes matbar har jag satt på ca 25cm höjd.

Jag gjorde som så då jag monterade hennes matbar (väggfast) att jag höll upp skålen med lite gott i botten och testade vilken ungefärlig höjd som såg ut att vara lagom för just henne. Hundar är ju byggda olika även om de är i samma höjd, så kanske en nöjd på matbaren passar till ena individen men inte den andra.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Asta]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja - det kanske är som så att jag bör vänta. Våran hund är inte vuxen ännu så det var därför jag undrade lite. TÄnkte nämligen bygga en i trä och  med pärlspont så att den passar in i köket och då är man ju lite sugen på att börja. Men kanske bäst att vänta.

[Forest]
0

2 om jag inte minns helt fel finns det ställning man fäster på väggen att köpa ska googla lite o se om jag hittar en Glad

[Forest]
0

[Asta]
0

#3 - tack för tipset, men jag vill bygga en själv eftersom jag vill ha ett visst utseende på den.