Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 2371 ggr
Noa-Nisse
0

Förkylning?

Kan hundar bli förkylda?

Klenod är som vanligt när vi är ute på promenaden. Men när hon ligger och vilar innomhus kan det rinna lite snor ur hennes näsa och hon är lite nedstämd plus att hon flåsar mer… Dock kan flåsandet bero på att det är så varmt här inne.

Hon äter och dricker normalt.

Jag misstänker även att hon ska komma i löp i princip när som helst.

Är det en förkyldning eller är det för att hon ska löpa, vad tror ni?

Medarbetare på Hundar.ifokus

Karmatarerskanise
0

Hur ser snoret ut?

Noa-Nisse
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 som helt vanligt vatten. Inget färgat alls.

Får kanske avvakta och se om hon kommer in i löp. annars får jag väl ringa och rådfråga en vet.

Karmatarerskanise
0

Låter som en bra ide. :) Och självklart ska du hålla koll på allmäntillståndet, men det vet du redan :P

Noa-Nisse
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tack :) Jo jag får hålla stenkoll på det! Man blir ju så nojjig direkt det inte verkar vara 100% som vanligt. Snacka om att vara en hönsmamma.

Karmatarerskanise
0

#4 Visst är man hönsmamma, hur kan man låta bli :P

[Zorita]
0

Mina hundar snorar ibland, och det har hänt att Sigrid haft lite extra snor och hostat och nyst en del. Men det gick över på nån dag. Jag såg bara till att ta det lugnt och inte pressa henne till att motionera så mycket. För henne verkade det bara vara en vanlig förkylning som gick över snabbt. Samma sak där, lite trött och flåsig och ofärgat snor.

Hon löper då inte så jag vet inte om det även är symtom för löp Glad

Ankilika
0

Håll koll på att förskylning, noskvalster och kennelhosta kan ha liknande symptom om de senare nämna är lindriga former :) Speciellt kennelhostan.