Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 3786 ggr
MariaJosina
0

Hjälp! Mörka testiklar!

jag har en långhårig Chihuahua och han har blivit så långhårig på magen att man ser inte testiklarna om man bara kollar men förut idag låg han på rygg på ett sånt sätt att jag såg dom och dom vart jätte mörka. Alltså mörkt brun, röda. Jag blev jätte orolig för jag vet inte om det är normalt, eftersom han har så långt hår vet jag inte om det har varit så länge. Han är bara 7 månader så jag vet inte om det har till att han blir könsmogen eller är det något fel? Blev jätte rädd att det var cancer eller liknande! Han är sobel så han är ljus i huden. Skulle verkligen vilja veta om detta är normalt eller om det finns orsak för mig att vara orolig..

[Driva]
0

Nu kan jag inte ger något säkert svar, men båda hanarna vi hade när växte upp hade mörka nästan bruna testiklar och de var vita i geundfärg.

rebz
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Alltså, jag tror inte att det är någon fara. Sixten som är vit med lite svarta prickar och svart i ansiktet har liksom nästan mörklila/bruna testiklar och det har han alltid haft. Och vår golden har brun/svarta. Det är normalt att testiklarna har en helt annan färg än själva hunden, oberoende av färg och teckning.

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

MariaJosina
0

tack! vart jätte orolig men nu känns det bättre, skulle väldigt grna ta en kull på honom en dag och det skulle vara så synd om det hände honom något :(