Jaaaa! Vi ska flytta ut i skogen!
Ikväll är jag väldigt glad och uppspelt:D tack vare kontakter, slump och tur har vi hittat ett hus att hyra! Det är mitt ute i skogen, vi kommer bo väldigt långt in på vägen så det passerar en bil kanske var femte timme, max. Närmsta grannen är bara där några veckor på sommaren. Det bästa av allt, förutom altanen som omsluter huset på tre sidor, är hundgården! Fantastisk, ligger vindskyddad vid ena gaveln på gäststugan, den isolerade hundlokan har en armerad glasruta så man kan titta in/ut. Dessutom ligger den vid en slänt, där det är lite lagom tät granskog, tänk vilken berikning att ligga och spana och lyssna efter ljud:D Vi ska flytta till hus, jeij!!
Grattis! Vad kul för er :) (och hundarna)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad kul! :D
Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus
www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥
Tack! Ja det är verkligen perfekt:D
Skoj! :) Hundarna lär ju trivas jättebra och ni också förhoppningsvis
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Grattis :D
Medarbetare på Hundar.ifokus
Grattis! Jag hade också velat de om ja inte var så rädd för mörker och ensamhet hehe :P
/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com
Tack! Haha, #6, jag kommer sitta där själv med hundarna måndag-torsdag, snart blir kvällarna mörka… Jag är ju faktiskt mörkrädd men jag tror man vänjer sig fort:) Men Seth har aldrig suttit i hundgård, det har däremot Tinka, så det blir att börja vänja dom så fort vi flyttat. Jag har redan börjat fundera på vad man kan stoppa in för berikning:) vet att det finns ett par bra trådar som jag ska leta upp…
Wow, Grattis. Vad roligt
Sök på beriktning så kommer du nog hitta trådar. SaraC skrev en superfin artikel om just "berikning" för ett tag sedan. Hmmm, närmare bestämd något år sedan
Tuggben och filt. Radio och att kunna ligga och se sej omkring. Några pip leksaker så dom får "döda" lite. Men man ska tänka lite på att leksakerna kan tuggas sönder och pip prylen kan hamna i halsen. Så det ska vara tåliga prylar.
Grattis jätte roligt för Er låter som toppen hus :) kolla gärna upp hur vägen sköts även vintertid är ett tips. 
Åh, vad kul! 
Mvh Linda! :)
www.valldes.bloggplatsen.se
Grattis! Va roligt!
Åh vilket toppetställe ni hitta då! :D Och vilken lyx :D Är lite aviis :D hahh
Är väldigt avis! Jag vill flytta nånstans där det finns trädgård så mycket att det gör ont. Dessutom ut i skogen. Jag älskar mörker. Dock fick jag en gång närkontakt med ett vildsvin som gjort mig lite rädd för stora och mörka skogar. Men då hade vi inte hundar som kunde skrämma bort dem 
12 hahah ja du vildsvin har vi gott om, själv såg jag en helt flock vildsvin när jag plocka svamp. Små rackare som kuta med svansarna rakt upp större fanns med
Hade tur att Enja stanna o inte ville gå just över den stenen antar hon visste dom fanns där :P skrek spring till bilen Enja eftersom vildsvin inte är direkt snälla mot hundar. Har bakant som fick sin hund skadad och äten av dom :S Gillar oxå mörka skogar så stillsamt och alal dessa stjärnor man ser när inga gatulysen lyser :D Mysigt 
#13 Uh jag var ute mitt i natten, och ett vildsvin lösgjorde sig från skuggorna några meter från mig mitt i natten. Jag såg bara skuggan och hörde ljudet, och var den enda vaken. Det stannade längre upp i skogen och jag fastnade i en sån där stund där tiden frusit och jag undrade om vildsvinet skulle anfalla. Det gjorde det inte, utan vände från mig och sprang tjutande iväg mitt i mörkret.
Tack för alla gratulationer:D #Tack! Seth är en riktig liten gnagare, han tuggar sönder det mesta, så vi får bege oss ut på jakt efter leksaker somhåller:) Det känns som att hundgården blir mitt första stora projekt när vi flyttar dit:D #9 det var en av de första sakerna vi frågade om, och det finns en vägförening som plogar och sladdar vägen:) Ägaren bodde där i flera år och det var två gånger som han inte kom till jobbet, en av gångerna hade Gudrun varit på besök, så jag oroar mig inte. Men det är viktigt att man kan ta sig till jobb och skola! #12 det ska iaf finnas mycket vilt där ute:) och förhoppningsvis mycket svamp;) Faktiskt finns det ingen gräsmatta, men det finns en stor grusplan, en massa skog och en lång slänt med sly som vuxit vilt ett par-tre år som vi ska kapa ner nu i höst redan. Sedan funderar vi på att låna hem ett gäng får som kan gå och beta ner det nästa sommar, hyresvärden är nämligen fårbonde. Så det kommer bli kalas det här!:D och om jag inte redan nämnt det finns det två sjöar alldeles i närheten..,. Jag längtar till nästa vår!!!
#13 #14 #15
Usch vi har också mycket vildsvin här i skogen som är 10 meter ifrån husknuten..
Senast i måndags när min kille var ute i skogen å leta efter våra valpar, så sprang han rakt på ett vildsvin- som anföll men killen lyckades schasa iväg det !
Vi bor också mitt ute iskogen typ, men har tyvärr för många grannar i närheten, dock är det 30 meter till närmsta….
#16 jag hoppas verkligen slippa vildsvin… Får hoppas man ser dem på långt håll om inte annat så man kan vända innan de känner sig hotade:/
#17 Ja hoppas på att du slipper dom! Och att inte hundarna ser dom!
Där vi bor har vi hört att vissa av dessa vildsvin har "blivit" vänner med lkatter och hundar! Vilket jag har svårt att tro på!
Usch ja :(
Vi har innekatt, så henne behöver vi iaf inte oroa oss för:)
Skönt! :D
Jag tror hundar iaf kan skrämma iväg dem. De vill väl inte riktigt gå där de känner sig hotade, så då håller de sig kanske borta. När jag var ute skulle jag ta en cigg mitt i natten för jag inte kunde sova, och så blev det rädd för tändaren… Kunde inte sova resten av natten heller, förstås, och sen på morgonen var min pappa avis, av alla saker!
21 ja hundar brukar vanligtvis hålla dom borta, men hon som miste sitt liv var själv itne så smart utan jag tor hon var lite i "jakt" allså jävlig säkert själv. Hon var ingen jakthund och stack vanligtvis inte från gården.
15 bra med vägförening då kan man vara med lite oxå o vara delaktig i den, vi hade själva trraktor med snöslunga utan den hade vi inte klarat oss. Värre var det första huset vi hyrde då vart man insnöad ibland sen fixa vi en plog till hästen så det vara bra ut o sela på henne :)
#22 Njae vi är hemskt glada att en av bönderna kommer med sin stora traktor så jag bara behöver skotta ut bilen och åka till tåget;) det betalar jag mer än gärna för! Det låter mysigt att jobba med hästen som ni gjorde:)