Ohhh om man hade orkat…jag hade ringt direkt, han var ju så fin…vill ha!!!!

Han var fin. Riktigt fin. Stackars missar 100:- styck. Där ser man skillnaden på status på hundar och katter tydligt. *snyft*
Men bra att hon vill omplacera dem och inte svlivar som många gör.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
oh va fin han är.. hoppas dom alla kommer till ett bra hem..
jag tycker han va fin jag me… katterna lät också fina:)
Ja det var verkligen en fin hund usch hoppas dom får fina hem allihopa…
nästan alla säljer pga av tidbrist, oftast är hundarna inte mer än ett år heller.
näe det är ju mitt värsta slyngelåldern som hundar säljs allra mest, för då orkar inte ägarna ta hand om den längre,

Undarar varför han var kopplad inomhus. Tyckte det var lite suspekt skrivet i annonsen.
Han kan ibland vara ensam hemma.
Är mellan 10 månader och 1½ år. Alltså är han omplacerad en gång tidigare, innan denna Helena som äger honom nu.
Men han såg fin ut.
#8 reagerade på samma saker när jag läste annonsen.. antagligen är väl hunden ganska odräglig pga, att den inte fått en bra uppfostran eller fått lära sig något.. bara hoppas på att den kommer till ett varaktigt hem..
den sr väldigt busig ut:)
Skithäftigt med ett av öronen hängandes…så söt =)
va fin!! får man fråga varför?
Vi har inte tid att aktivera honom så mycket som han behöver. Han vill ha utevistelse 07-23 varje dag typ.
Han är en bärare… Han bär vedklampar, fäljsidor, borstar, verktyg, bollar, pinnar, vattenhinkar, drar pulka, ja det mesta man kan dra iväg med det gör han och allt hamnar på gräsmattan, oftast söndertuggat… Även om han blivit bättre… Vi har funderat på att avliva honom…
Han är en väldigt GLAD hund och visst lyssnar han på kommandon, men han är ofta rastlös och det bästa han vet är at leka med andra hundar. Han viftar på svansen åt det mesta även morrande hundar bara hoppar han och viftar på svansen åt…
Han HAR varit såld som valp men de hade inte valpvana och han kom tillbaka som en helt annan hund. Han var koppelrädd och livrädd för människor (vissa), katter och andra hundar (men aldrig hästar). Det har gått över och även om han inte är koppelrädd så trivs han inte så bra kopplad även om han ibland är det (sällan).
Det som vi ser som idealhemmet är på en bondgård där han har hundsällskap och kan sprunga lös mer eller mindre hela dygnet. Köparen får gärna vara dressyrintresserad och bruksinriktad även om han inte får tävla (eftersom han är blandras). Och med MYCKET uppmuntran!

#14 blandraser får visst tävla på bruks men dom kan inte bli typ champion å sånt, men tävla får dom
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!