Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1256 ggr
rebz
0

Sån otur!!

Förra året var jag sjuk den 5 sep. Var förkyld o hade feber. Det gick över o jag mådde bra i ca 1 vecka. Sen fick jag hosta o feber o gick till doktorn. Hade lunginflammation. Jag hadr fått hem Bino som var 8v den 22:a augusti så jag var sjuk mycket i början så rumsrenheten tog att par kliv bakåt då. Nu iår den 5 september, vad hände då? Jo jag blev sjuk med fever o förkyldning. Så jag låg mest i sängen mån-ons. Blev korta promenader här. Så fick jag hosta sen i fre ungefär. Och jag har hostat endel i helgen men mån o tisdag började de släppa. Men igår eftermiddag kände jag mig dålig igen. Och inatt har jah hostat, frusit o haft ont i halsen. Tog febern o såklart har jag feber. Jag måste ju ha det sämsta immunförsvaret i världen! Sjuk med feber 2 ggr inom loppet av knappt 2 veckor. Är riktigt trött på det här nu. Har tagit en dunderalvedon o ska försöka sova lite. Tycker mest synd om Bino. Lillebror är i skolan så han kan inte gå ut med honom. Mamma har varit sjuk o är inte riktigt bra än o dessutom så har hon en bruten lilltå o de är svårt att gå i trappen för henne. Så det blir jag som få klä på mig sen o gå ut en kort sväng så han får kissa o bajsa. Hoppas ni andra har mer tur o är friska!

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

PetraKarin
0

Ja det var otur! Sikket sammanträffande :P

Men tänk inte så mycket på hundarna. Ibland blir man sjuk vilket resulterar i mindre aktivering, så är det för alla ibland och det tar man ju igen sen ;)

Jag mår bra men har varit förkyld upp och ner i ett par veckor, nu kom det tillbaka med hosta, lite tröttsamt. Ibland är det skönt om det bryter ut ordentligt för då blir man ju snabbare frisk sen, "det måste bli sämre för att det ska kunna bli bättre". Men samtidigt är det jobbigt att bli sängliggande, man missar så mycket då.

Krya på dig! Och passa på och mys lite extra nu ;)

[Asta]
0

Krya på dig. Hunden klarar sig. Jag hade influensan en gång när jag hade hund. Det blev fyra väldigt korta promenader per dag. Men det var som att hunden fattade att jag var sjuk för han var väldigt lugn av sig.

[shanti&luna]
0

Jag hoppas du kryar på dig. Nä, friska är jag inte. Mina barn har smittat mig med sina förkylningar och halsont. Men det värsta idag är att jag har epilepsi känningar så vi får väl se inatt hur det går. Men det finns värre saker.

Kram!

LinaK
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Men vadå otur du har din stackare!

Kan säga att mitt imunförsvar har blivit riktigt bra sen jag skaffade hund, innan var jag inte alls ute mycket utan satt mest hemma och ugglade. Sen dess är jag inte förkyld så ofta alls, innan var jag förkyld varje vår, höst och vinter. Plus nångång där emellan.

Jag hoppas du kryar på dig, tror inte Bino har något emot en snabb rastningsrunda. Han får ju gosa med sin matte hela dagen också Skrattande
Men inte sjutton är det kul att ens sticka näsan utanför dörren när man är sjuk, då vill man bara vara inne hela dagen.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

SaraC
0

Jag är en sån där jobbig människa som åker på allt. Sen jag var liten är jag van att vara sjuk ungefär en gång per månad. Sen jag började jobba inom det jag gör nu (skola) så har jag blivit lite mer härdad dock, efter de här åren. Tack och lov har jag en sambo som är helt tvärtemot och aldrig blir sjuk, så är jag dålig tar han hunden och allt annat jag inte orkar.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

rebz
0

Jag var på vårdcentralen igår. Det visade sig att jag har en kraftig luftrörsinfektion. Så jag fick pencillin att äta i 1 vecka. Idag mår jag lite bättre, mycket tack vare pencillinet som jag började med igår. Tar väl ett par dagar till innan jag känner mig mycket bättre. Så typiskt. Har nog fått öroninflammation också. Men sånt brukar gå över och pencillinet bör fungera mot det också. Så håller tummarna för att jag är "back on track" om ett par dagar.

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tror det är ganska envis förkylning som går nu vi har vart sjuka här hemma men arbetskambraterna har det visat sig att flera har som du det återkommer o nästan värre 2a omgången. Jag brukar tåla mycket annars men denna gång slapp jag tyvärr inte förkyldningen, jag hoppas att du snart är frisk o får hålla dig frisk ett tag med :)

Loveradio
0

Jobbigt :/

Själv har jag åkt på en urinvägsinfektion. Springer på toa 10 ggr om dan säkert och känns som man kissar taggtråd… Måste ta mig till vårdcentralen snart och antagligen få antibiotika utskrivet då det inte verkar gå över av sig självt. Plus att förra gången jag fick det så gick det så långt att jag fick njurbäckeninflammation och blev inlagd på sjukhus några dar. Och det var ett helvete, så det vill jag inte få igen.

Sen känns det som att jag blivit förkyld också. Nyser och trött i ögonen.

Har också ett sånt där kasst imunförsvar.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Fridaaaa
0

Vet hur det är! Är inne på min 3e dag med bomförkylning, så har inte kunnat promenera med Lillan, vilket märks på henne då hon testar mig en del.
Hon har bara varit och busat i trädgården dem här dagarna, för min sambo har varit i skolan. Får se om jag orkar en snabbis i skogen idag, inte säkert så får se. Annars får min sambo såklart göra det.

Mitt imunförsvar är nog inte heller det bästa:/
Dock har jag inte haft feber, men låg på gränsen igår.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.