Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1314 ggr
KickanLilja
0

Hund med dreadlooks

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min hund (långhårig med lockar) har en päls som inte alls är rolig. Hon är jättefin när man precis har borstat henne, men sen skakar hon på sig och då korvar lixom pälsen ihop sig till korvar (dreadlooks) igen.

Något tips på hur man kan göra?

Prizma_o_Kristall
0

Vad är det för ras? Det finns ju raser med päls som bildar långa snören i pälsen…

KickanLilja
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är en blandning mellan border collie och Bearded Collie. Hon har inte jättelång päls ca 10 cm.

Prizma_o_Kristall
0

Beardisen är en pälsras som kräver mkt pälsvård… Troligen har din hund fått päls som mest liknar beardisens. Jag vet inte så mkt om denna rasen, men det finns säkert någon här inne som har en beardis som kan hjälpa dig med tips och råd.

///Carro

Kristina-
0

En bekant till mig brukar raka sin Beardedcollie. Den blir jättefin !  Kanske din hund skulle passa i samma frilla ?

Lotta
0

Min moster hade två beardercollien som hon trimmade ner, den äldsta som då var 6 år vart valp igen, hon stortrivdes med den korta pälsen. Dom har ju så mjuk och flösig päls så det var svårt att vara i skogen för allt fastnade, och det var ett evigt borstande jämt för att inte pälsen skulle se bedrövlig ut. Så en trimning skulle nog inte sitta helt fel och dom blir jättecharmiga i det =))

KickanLilja
0

#4 #5 Ni får gärna sätta in en bild på hur det blev!

Lotta
0

Min mosters hundar är tyvärr i hundhimlen nu…men jag ska höra om hon har nått hemma =))

thilda-
0

använd FOXFIRE! det är pälsglans fast för hästar! men de funkar!

Kristina-
0

# 6 Har ingen bild  !