Hemskt :(
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Människor är så ondskefulla :/
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Herregud!
Undra vad som hände med mannen som bar denna plastsäck som det droppa blod från? Hoppas att han vart tagen för inte tusan tar man upp en hund o lägger den i en säck o sen bär omkring med den 
Samtidigt som jag ändå inte kan förstå varför det skulle vara djurplågeri??
Jag har själv alltid tagit bort mina egna djur. Katter, Hund och Häst.
Kan tycka att det är ömdömmes löst att släpa runt på hunden i en säck och lägga den i någons trädgård.
Annars ser jag faktiskt inte fel i att ta bort sina egna djur..
4 inte tusan tar man o sticker en hund (rl något annat djur) flera gg för att den ska dö
Där är väl djurplåger i onödigt lidande fatta vilken panik nu sticker **** mig flera gg och den kämparglöden som djur faktist kan ha oxå trots väldigt skadad osv. ne fy fn. Säger inget om man har vapen o skjuter o vet att med detta skott dör den direkt.
Står En ung rottweiler med avskuren hals och stickskador i bröstkorgen allså inget om den hade skador på annat jag tror inte det var något fel på den unga hunden förutom skadorna efter kniv
#4 Det är skillnad på att avliva och mörda.
Sättet detta djur verkar ha dött på är ju inte humant.
Det är dyrt att avliva, så en kniv kändes praktisk? Eller så var det kul att öva lite med kniven.
#4 Beror ju helt på sättet man tar bort djuret på. Dock tycker jag allt som innebär den minsta stress för djuret är plågeri.
#4 Beror på hur man gör det.
Häst t.ex måste man ha speciella grejer för att ta bort.
Alla djur över 1 kg måste avblodas.
Så himla synd om hunden :(
Saxat från Jordbruksverkets sida:
"När du tvingas avliva ditt djur
När en hund eller katt är gammal och sjuk och inte längre kan leva ett gott liv bör den avlivas. Den som avlivar djuret ska kunna hantera djur på ett bra sätt och behärska den aktuella avlivningsmetoden. Det är viktigt att djur som avlivas inte behöver lida.
Måste man ha tillstånd för att avliva sitt djur?
Det finns inget hinder för djurägare att avliva sina djur. Däremot finns det bestämmelser om hur djuren ska avlivas. Den vanligaste metoden att avliva hundar och katter är att låta en veterinär avliva djuret genom en överdos av narkosmedel. Det är också tillåtet att skjuta djuret under vissa förutsättningar. Hundvalpar och kattungar som är yngre än 14 dagar får avlivas genom slag mot huvudet." http://www.sjv.se/amnesomraden/djur/hundarochkatter/skotselochtillsyn/kuperingtatueringavlivningochandraingrepp.4.207049b811dd8a513dc80001997.html
Avblodning är avlivning, däremot måste djuret vara medvetslöst (dvs. bedövat) innnan, och jag har svårt att tro att en privatperson har tillgång till/använder någon form av narkosmedel/-gas. Och varför då alla extrahugg på resten av kroppen? I mina ögon är det ganska så uppenbart att det finns fog att tro att det inte gått fint till.
Paulina
#4 Finns du på riktigt?? Det är väl ett solklart fall av djurplågeri! Hur kan du ens påstå att en hund som fått sin hals avskuren och fått sticksår i bröstkorgen inte skulle ha lidit?
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Förstår inte hur man kan behandla sitt hund på det viset :(
#12 Nej, inte jag heller. Det känns som om något saknas hos en människa som kan göra så mot ett annat levande ting.
#13 Ja något är det ju inte som står rätt till hos en sådan person :(
#11 att jag finns på riktigt jo.. det vill jag nog påstå..
Annars skulle jag knappast kunna skriva eller säga det jag gör.
Hera: ang humanitära biten, så är det okej att humanisera ett djur? i min värld faktiskt inte, du kan förmänskliga men inte humanisera..
Och eftersom ingen vet vilket av snitt eller sticken som kom först så är det ingen som kan avgöra om hunden led av det eller inte.
Tyvärr är jag inte lika generaliserande som ni är och där av så kan jag inte döma på samma sätt som ni gör..
Det står säkert inte rätt till hos denne som gjort det, men eftersom ingen vet vem eller varför så förstår jag inte hur man kan va så fördömmande som ni är..
Det finns betydligt värre saker som hänt i sverige när det gäller djur som inte lett till åtal där det inte klassats som djurplågeri..
#15 Du menar att eftersom djur blivit utsatta för värre saker så kan vi helt bortse från den här händelsen och hunden led alltså inte av samma anledning?
Att bli avlivad med kniv gör ont! Därför bedövar man djur på slakterier/gårdar INNAN man avblodar, alltså skär i djuren. Men du kanske inte har sett halalslakt någon gång? Oavsett vilket snitt/hugg som kom först led djuret innan det dog, att förblöda går inte så fort att du inte hinner känna smärta. Jag har själv avlivat djur, stora och små.
Jag förstår inte hur man kan utsätta djur för onödigt lidande på det här sättet…
#15 Ja, det är ok att göra det då det gäller smärta, eftersom djuren också känner den! Det kommer vi inte undan.
Att det händer konstigare saker här i världen gör inte detta plågeri mer OK på något vis. Plågeri är något jag tar största avstånd från.
Oavsett vilket stick som kom först så är det ju inte gjort på ett humant sätt. Att kniva en hund till döds är inte ok övht. Antingen gör man det hos veterinär eller så låter man en jägare skjuta hunden.
För mig är det himla lätt att dömma ut personer som uppenbarligen gjort något hemskt fel mot ett djur eller människa.
#15 Det är ju ett klart fall av djurplågeri i det här fallet. Man använde en kniv! Bara för att värre saker händer gör det inte detta ok.
Avlivar gör man hos veterinären eller i nödfall annat, då i så fall om den skadat sig dödligt mitt ute i skogen eller blivit illa påkörd. Förstår inte varför man inte skulle göra det.
Håller med Hera.
15 Så du anser att personen som gjorde detta gjorde säkert rätt? Säger det igen En ung rottweiler med avskuren hals och stickskador i bröstkorgen. Stickskador ja det säger alls fler gg har den blivit knivskadad
Klart vi dömmer den som gjort detta, mån om djur kan den omöjligt vara.
#15. Jag ser verkligen inget fel i att vara fördömmande mot en person som handlar som den i artikeln gjorde. Men tanke på att han bar omkring en blödande hund i en säck, och lämnde den på en tomt, så kan man ju bara anta att avlivningen av hunden inte var smärtfri. Och oavsett om det är sticksåren eller halsen som skars av först, så spelar det inte så stor roll. Tror du inte att det gör jäkligt ont att få din hals uppskuren? Även där finns det nerver… Ännu värre är det om sticksåren uppkom först, vilket jag befarar att dom gjorde.
Hur ska man annars reagera när man läser om sådant här, om fördömning inte är okej? Sitta och tänka ''nej men jösses stackars hund. Stackars människa också som kanske inte är mentalt frisk. den kraken bör ju få hjälp
''?
Tillägg: Det är inget fel med att själv avliva sina djur, men då ska det gå på rätt sätt, som är lagliga. T.ex anlita en jägare om man själv inte kan hantera ett vapen. Alternativ om djuret är litet nog, få ett välmåttat slag som den dör av direkt.