Klass Färskfoder?
Någon som ger det? Åsikter?
Om ni har erfarenheter av andra färskfoder så berätta gärna om dem! Jag försöker att jämföra lite i djungeln ;)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Hade det till en schäfer som jag var fodervärd åt och blandade i torrfodret för annars så vägrade han äta, det fungerade bra för han iaf
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
har aldrig prövat det själv och har hört både bra och dåligt om det, men vad jag vet med säkerhet är att det är mycket dyrare än andra färskis foder som är lika bra….
Okej! :)
Jag har hört att det skulle va bland de billigare? Men Lena har du tips på andra färskfoder förutom Klass och Bravo, som du vet är bra? Jag försöker jämföra lite!

Gav det till mina hundar tidigare. Finns både för och nackdelar. Men hundarna var nöjda och de var fina i hull och päls. Bravo är väl lite lättare att hantera. Det fodret är infryst i hamburgsformat. Klass har ju korvar som är infrysta. Har man en liten hund så blir det kladdigt att hålla på och dela upp. Jag hade turen att en korv= portion.

Gav det till mina hundar tidigare. Finns både för och nackdelar. Men hundarna var nöjda och de var fina i hull och päls. Bravo är väl lite lättare att hantera. Det fodret är infryst i hamburgsformat. Klass har ju korvar som är infrysta. Har man en liten hund så blir det kladdigt att hålla på och dela upp. Jag hade turen att en korv= portion.
Det finns ett bra färskfoder som heter Nordic också, men det är då som zebben säger lite jobbigare att hantera, för det kommer i rätt stora korvar liksom, och din eros äter ju inte så mycket åt gången, så risken finns ju att det kan hinna bli dåligt i så fall innan det äts upp.. men här kommer den länken i alla fall…. www.nordichundfoder.com den här maten kan jag med säkerhet säga att den är okey, jag hade den själv då vi var fulltaliga här hemma, men sedan försvann återförsäljaren och det hade blivit för långt att åka och hämta,så det länade sig inte för oss ;-), jag ska höra mig för lite med min uppfödare om hon har andra bra länkar på färskfoder också, jag vet inte vilket hon har till sina just nu……

Om ni tycker att färskfoder i "korvar" är för stora så kan man ju alltid frysa in det själv i mindre portioner. (Bara ett litet förslag)
_**/Mvh Anne
Bio, jomen då gäller det att det inte är fryst då det kommer, för det är det oftast,eftersom återförsäljarna åker ju runt i stora områden och ska maten då hålla så måste dom ha det så ;-),men när jag gav mina vom och rått färskt slakt kött då gjorde jag så, och det var ju som du säger mycket lättare ;-).
Ja jag pratade med en tjej här som kört Klass förut och hon delade upp korvarna själv och frös dem så som Biobio säger.
Tack tack, Lena! Men jag ska ringa o prata med damen som är återförsäljare av Bravo här i stan imn om jag hinner.. Kanske blir det iaf, utan mer övervägande ;)
Klassen har jag för mig är packeterade i mindre korvar och blir därför lättare att dela på än nordics maten, men det absolut lättaste är ju bravo burgarna ;-).hoppas du hittar vad du vill ha i djungeln :-)).
Kram Lena
Åhhh suck! Har precis pratat med återförsäljaren av Bravo här i stan. Hon hade lagt det på hyllan för tillfället pga av flytt och visste inte säkert om hon skulle fortsätta :( Skulle återkomma i augusti… Finns inga fler återförsäljare i Dalarna överhuvudtaget. Skapligt surt!

det finns en i Borlänge.
Eva Classon Alm, heter hon.
jag vet inte riktigt hur långt ifårn ditt det är.

# 6
Bravo sålde till Nordic.
Så nordic har norpat hela deras koncept.
Det är där jag bor Tina! Så det var henne jag pratade med :(

hihi..jasså, då kan man inte komma nämare Borlänge än så då…. =))
aj då…. =/
Haha nej :P Så det var ju riktigt tråkigt, har varit så sugen på att prova och hade helt gått in för det nu.

endel djuraffärer säljer ju klass också, kollat med dom?
_**/Mvh Anne
Ja en av affärerna här säljer Klass. Funderar för fullt nu, om jag ska fortsätta med nuvarande fodret tills Bravodamen (kanske) börjar sälja igen i augusti eller om jag ska prova Klass så länge :S

Här kan man beställa Bravo http://www.bravohundfoder.se/bestallningsformular%20helfoder.htm
_**/Mvh Anne
Tack :) Men återförsäljaren jag pratade med sa att det kostar 750 kr frakt att beställa, så det känns inte så aktuellt… :/

aha
_**/Mvh Anne

att beställa enart en låda bravo så där, kan man inte göra.
hur ska det gå med frakten hade ni tänkt?
Jag har kontakt med ägaren, var tredje veka, så lite har man snappat upp. =)

Stog inget om nånting sånt på hemsidan så jag vet inte
_**/Mvh Anne
#22 Jo men man kunde ju beställa men då var det ju minimum nånting såklart. Och 750 spänn för frakt oavsett hur mycket man beställde. Men ja, som sagt, inte ens något att fundera över för min del.