Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1011 ggr
Dosi
0

Hormoner eller osäkerhet?

Hej alla :)
Jag har en liten fundering över min lapphundsvalp på snart 5 månader. Han har utvecklat ett beteende som jag inte riktigt får kläm på.
Varje gång jag sitter med honom på golvet eller i soffan när sambon är i samma rum försöker Yoshi jucka på mig eller i luften, aldrig när vi är själva.
Det känns som om han blir lite osäker på hur han ska bete sig när vi är tillsammans alla tre..
Eller kan det vara så att hormonerna börjar härja i kroppen på honom redan? Han har nämligen börjat lyfta på benet ute och markera och är väääldigt doftintresserad.
Jag vet inte riktigt hur jag ska styra upp honom eller så, vill ju inte att han ska göra så, men vågar inte direkt säga ifrån på skarpen om det är så att han gör det för han är osäker.

För övrigt är jag den som är med honom själv större delen av dagen, tränar och leker med honom mest, och det är mig han helst vill vara med och lyder(oftast ^^) :)

PetraKarin
0

Jag tycker att det låter som hormoner. Inga konstigheter. Men jag skulle vänligt men bestämt putta bort honom och visa att jag inte vill bli juckad på.

Förresten, läser du HB1 på LiU just nu? Tungan ute

Dosi
0

Skönt att höra :)
Jaa, det gör jag, du med antar jag? :)

PetraKarin
0

#2 Tyckte jag kände igen din lille kille.

Ja det gör jag, du och jag har till och med pratat om att samåka ;)

Dosi
0

Jasså, så kul! Världen är bra liten ibland :)

PetraKarin
0

#4 Eller hur! Vi ses snart Flört

Loveradio
0

Jag tror också det är hormonerna i och med att han är påväg att bli könsmogen.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com