Hjälp med "Platta tunneln" - agility
Jag och vovven tränar agility som vissa kanske redan vet.
Vi har dock ett problem, och det är den "platta tunneln". Moa uppskattar den inte alls, och det känns som vi står helt still i träningen!
Har testat att ha Medarbetare som håller upp och jag låter henne springa igenom.
Jag har själv stått där och lockat på henne och sänkt efter hand!
Visst, hon går igenom och så, men längre än så blir det aldrig. Känns som det helt enkelt har stannat!
Hur ska man göra ? Funderar på att krypa igenom själv, vet dock inte om det hjälper, men testa kan man ju alltid göra.
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Min lilla cocker flika var också så innan men jag gjorde presic som du gör och sen lär hon sig att matte ger henne super mycket belöning…..
Mvh Stephanie
Medarbetare på Cockerspaniel.ifokus
Vi hade samma problem. Men nu har han äntligen börjat gå igenom "platten". Jag gjorde så att varje gång han gick igenom fick han massor med beröm och godis/leksak. Det kan vara bra om du har en medhjälpare som håller upp den. Beröm jätte mycket när hon kommer ut ur platten och variera med belöning så att det blir roligare :)
Det jag gjorde var att jag lekte med min hund först så hon var ordentligt upp ivarv och "lekig", sen kröp jag helt sonika in i tunneln och gav godis och berömde och gjorde det till en lek, hontyckte det var svinkul. Hon litar till mig på hundra procent så när jag var i tunneln och spred godis omkring mig funderade hon inte ens på att det kunde vara läskigt. Hon har aldrig haft problem med tunneln, och hon kan vara rätt harig av sig annars…
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har husse på den platta delen men han lockar inte utan jag står mer för tjoandet, vad jag har lagt märke till med min hund är att jag inte ska säga något när hon går in utan mer ge beröm när hon paserat igenom tunnlar bla platta :) När jag sluta snacka så konsentrera hon sig mer på kuta igenom eftersom det roliga är på andra sidan nu kan jag skicka henne snabbt vidare. Et tannat tips jag fick var att ta en vanlig tunnel men häng för en handuk, inte täcka helt utan låta dom pasera den flera gg. Sen ta plattatunneln när de kan "handukstunneln". Kan funka jag har inte testat så iaf.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack för era förslag!
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.