Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 485 ggr
Ascot
0

Vem äter först?

Hunden eller ni?

AnneN
0

Jag och sambon äter först eftersom vi är flockledarna

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Real
0

jag äter aldrig.. så ecko äter nog före:P

han får ju innan morgonvarvet och då är ja inte hungrig. Sen får han vid 12.00 och då har ja väl kanske ätit lite frukost innan eller så äter jag några timmar efter.. spelar ingen störe roll. Sen får ecko mat vid 18.00 och jaa.. inte äter jag då heller.. varken innan eller efter. möjligtvis flera timmar efter:p

Tixy
0

Idelma har maten framme hela tiden, så hon kan gå och äta när hon vill. Hon trivs inte riktigt med mat-tider, och så här går hon lättare ner i vikt (lite rund). :)

SaraC
0

Eros har också mat framme över hela dagen, nästan alltid.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

AnneN
0

Haha skulle Velvet ha maten framme hela dagen skulle jag få en smällfet hund, eftersom hon skulle äta så fort katterna ens gick nära skålen. De gör hon iaf dom dagar hon får för sig att hon inte vill äta, sätter jag katten nära skålen så äter hon upp allt på engång

_**/Mvh Anne

SaraC
0

Hehe ;)

Men jag går inte och fyller på hela tiden. Har får 90 g på morgonen och har han ätit upp de till kvällen får han 90 g till då. Har han inte det väntar jag tills han gjort det och fyller på då! :)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

AnneN
0

Aha, vet endel som fyller på skålen så fort den blir tom

_**/Mvh Anne

Malin-A
0

här e d olika, Lusses mat står framme hela tiden, men när jag lagar mat så äter vi upp d vi ska o d som blir över ger jag till Lusse…. =)

Real
0

hum, har kommit på att ecko inte är ett dug bortskämd.. de trodde jag alltid min vovve skulle bli när jag skaffa mig egen hund. Har alltid gett Lufsen massa gott man käkat. Men ecko ger vi aldrig vid bordet.. han får typ aldrig de sista av maten och rester får han aldrig. Dessutom är jag super dålig på att ge godis.. han får aldrig godis.. har aldrig med mig det ut ens.. han får bara i en aktivitets grej han har:P

så kan det gå.. men man känner väl kanske mer ansvar när man har egen hund? och vill inte mosa i hunden massa skit?:P hihi

kerstinjoh
0

På morgonen är det bara Alfons som äter.

Eftermiddagsmålet får han antingen före eller efter oss.

Vi  visar på många andra sätt vilka som är flockledare.

TinaH
0

det smidiagste är att vi äter först, i bland…
OM inte den benägna brunetten med dem dåtende öäronen FORTFARANDE serverar sin mat själv……

Jag har den låååångt upp på diskbänken…
Tack vare för jag måste tina maten innan.

Men när jag ser honom själv servera sig själv, blir straffet…."Ingen kvällsmat"! ^^

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

kerstinjoh
0

Har du berättat för Tysse att det inte är gående bord???Skrattande

Lotta
0

Skorpan har sin mat framme hela dagen hon också…hon gillar inte heller fasta tider :)

Bellona
0

vicky får mat medan jag klär på mig innan vi går ut på morgonen och sedan får hon senare på eftermiddagen. hon har fasta tider vilket inte jag har så det varierar men oftast går det lite tid mellan hennes och min mat så det finns eg inget före eller efter..

TinaH
0

Kerstin nu är det så då att min hund är då "väluppfostrad"…Oskyldig
Då jag inte behöver tala om sådant han red tydligen har upptäckt själver….
Men tycker du att jag ska upplysa brunetten en gång till, att det inte är så som tant sa?? *hihi*
För man vet ju hur trög en brunettkan vara…. ^^Oskyldig

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Joyous
0

Här hemma får hudnarna mat vid bestämmda tider.. Klockan 12 på förmiddagen och klockan 18:00 på kvällen. Oftast äter dem före oss.. Det där med att jag borde äta först pga att "jag är flockledaren" tror jag inte så mkt på:)

Zebben
0

Mina hundar äter både frukost och kvällsmål precis före oss. Vem som äter först har inget med ledarskap att göra.

KajsaM
0

Olika :D