Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 2338 ggr
[Asta]
0

Ut och in i bilen

Vi har just nu en valp som kommit upp i 15 kg. Tung, men det går bra att lyfta honom i och ur bilen. Jag började då fundera på hur de gör som har riktigt tunga hundar? En valp som väger 40 kg lyfter du ju inte så lätt.

Så av ren nyfikenhet undrar jag hur ni med tunga hundar gör/gjorde innan de kan/kunde hoppa in i bilen själva? Använde ni en ramp eller?

Fridaaaa
0

När Lillan var valp lyfte vi in henne tills vi inte orkade, då hoppade hon in & ut själv. Åker sällan bil men hon älskar att åka bil så hon hoppar in själv hehe
Hon är en sankt bernhard, aldrig använt ramp fastän många rekommenderar det, men har en låg bil så blir inte alls högt för henne att hoppa.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

pius314
0

Vår väger bara 25 än, men jag brukar för det mesta lyfta fast han gärna hoppar själv. Älskar att åka bil så ibland vill han inte hoppa ur :-)

• Tillräckligt bra är perfekt! -
Karmatarerskanise
0

Vi lyfte Hades till han blev för otymplig att bära :) Minns inte hur gammal han var då. Bilen var inte så hög heller.

Max lyfter vi fortfarade nio år senare.

[Asta]
0

#1- men hur gammal var hon då? Hon måste ju ha blivit rejält tung fort.

[jakke94]
1

daddy väger 36, jag lyfter in och ut honom oftast, förutom när det är låga kombi, men bilen han åker i oftast är en stadsjeep så den är rätt hög

Changrila
0

Nu har vi ingen egen bil och åker därför inte speciellt ofta, men så fort min unga blev så stor att hon kunde ta sig in i bilarna själv så fick hon allt fixa det själv också ;) (och så stor blev hon när hon var ungefär ett halvår)

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

[Zorita]
0

Mina hoppas in och ut helt av sig själva. Ibland ninjahoppar de in i bilen fastän det inte är där de ska vara. Vet inte med valp, fostervalpen lyfter jag men hon är plutteliten (3kg).

silverorm
0

Vår tös som nu väger som vuxen 38 kg hoppar glatt in i bilen, som valp lyfte vi. Men slutade med det när hon själv visade att det inte var några problem för henne att hoppa i o ur. Glad

Jespersen
0

#7 Jag har ganska roligt åt den mentala bilden av ninjahoppen in i bilen, såhär på morgonkvisten :D

[Asta]
0

Ja, när vår är vuxen så får han allt hoppa in och ut själv han också. Men det var de där jättevalparna som kom fram i mitt huvud när jag lyfte in våran.

Chilli10
0

Om man har en väldigt stor tung valp så kan man ju lyfta in vovven genom att sätta upp framtassarna i bilen och sedan lyfta upp bakdelen. På så vis blir det ju enklare :)

[Theriss]
0

Min hund kan hoppa både in och ut ur bilen, men hon får inte belasta lederna på det sättet regelbundet så därför har vi en ramp.

thilda-
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

våran hund får hoppa in o ut själv. de enda gångerna vi hjälper honom med baken är då han är "döds trött" för då orkar han inte hoppa in riktigt.. frambenen kan han själv men rumpan får vi lyfta in :)

[Asta]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag hade ju tänkt att hunden skulle bli uppåt året innan han får hoppa in och ut själv. Vad har ni med vuxna hundar haft för gräns där?

Ankilika
0

Min rottishane på 14 månader ställer upp framtassarna och sedan lyfter jag baken på honom. Ner så håller jag emot i halsbandet så det ska bli mjukare landning. Kommer fortsätta göra så tills jag vet hur höfter och armbågar ser ut på honom. Och då eventuellt fortsätta beroende på hur det ser ut då.

[Theriss]
0

#14 Tja hon blev ju jobbig att bära vid 25-30 kilo så då fick det alltid bli rampen.. ;) Men efter att ha kånkat på henne blev ju åtminstone fodersäckarna lätta som fjädrar sen =P Ta en 15kilos under var arm, inga problem ;)