freestyle rekvesita
Någon här inne som vet hur mycket rekvesita man får ha med sig i ett freestyleprogram på tävling?
Mvh Emelie 
Som jag har förstått det får du ha med vad du vill så länge du inte använder det för att belöna hunden.
Jag såg ett program där det var resväska, kläder, stol m.m. en gång, känns lite mycket men så länge inte rekvisitan är något substitut för bra program och rörelser så why not.
Men det står väl bättre här:
http://www.hundungdom.se/om_shu/blanketter/freestyleregler2007.pdf
Kolla sidan 12.
Har du pratat med dom inne på tävlingshundar förresten?
Vem är det du ska starta? 
#1: de reglerna du hänvisade till är de gamla reglerna. Jag har verkligen leeetat efter 2011 reglerna, men hittar inte någonstans. Och där jag läst nya regler + bedömningsregler, så nämns bara rekvesita som: att det inte ska ske som belöning för hunden, och det MÅSTE användas under programmets gång. #2: haha. Min lilla Viggo. Han har ju startat en gång tidigare. Men då var vi enbart med för skojs skull. Jag improviserade helt och hållet, valde bl.a. Musik 10 minuter innan start. ;) Tänkte göra ett riktigt program denna gång. :)
Mvh Emelie 
#3 Jaha okej. Då har jag ingen aning. Tävlar ju själv inte något men tycker det är intressant att läsa på inför en eventuell framtida tävlingskarriär ;) SKämt och sido.
Men om det inte står något mer borde det väl vara samma?
Ta kontakt med någon som dömer annars. Finns det någon start att anmäla till nu så är ju det inga problem :)
Lycka till förresten!