Spänning i ryggen
Jag har märkt att min hund reagerar när man trycker henne på en viss punkt. Till höger om ryggraden vid midjan. Jag gissar på att det är någon muskel eller liknande som ömmar då det bara finns mjukdelar där. Att ta henne till veterinären känns som en "onödig" utgift (förstå mig rätt) utan det känns bättre att ta henne till någon form av hundfysioterapeut? Tänker jag fel? Hon blev hundbiten just där i somras så jag misstänker att det blev något tokigt då, har någon nån teori om vad som kan ömma och vad den troligaste uppföljningen blir? Det är givetvis svårt att uttala sig om. Sedan skulle jag gärna ta emot tips om något bra ställe att ta henne till. Mälardalen/Stockholm området typ, bor i Strängnäs. Har hört att något i Södertälje ska vara bra? Sist har jag väldigt dåliga erfarenheter av detta då det tidigare har varit så att personen vi har gått hos har letat fram oförklariga fel på vår förra hund för att få mer pengar i kassan, därför har jag svårt att lita pp kiropraktorer/fysioterapeuter.
Putt
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
har du provat så hon får sträcka ut ryggen ordentligt ? kanske spänningen släppar efter viss antal gånger då :)

Jag tycker värkligen att du ska kolla upp det. Eftersom hon är en sådan aktivhund som du säker vill ska hålla lännge. Att hon är spänd där måste inte betyda att det är från bätt utan kan vara från något annat. Tex att hon har ont någon annan stans och avbelstar bär. Jag känner bara till folk i gbg men tycker att du ska leta upp någon som du hör gott om. När någon av mina hundar är Exstra spända eller ömmar. Har jag blivigt rekomdera koppel vila. Alltså kopel prominder på ca 3 km i 10-14 dagar och behadling såklart! :) Hoppas att det hjälper!
//Anna Letfors
www.letfors.webb.se
#2 hur menar du då?
#3 jag tror tyvärr att det inte hjälper med endast koppelpromenader då hon uppenbarligen visar att hon har ont. Det känns som om problemet ligger djupare än så. Tack för dina tips. Tyvärr åker jag nog inte enda till Gbg ;)
#2 man ska inte göra något sånt själv om man inte vet vad man ger sig in på!
#0 försök och finna en Equiteraput/kiropraktor som kan behandla hund. Det vore väldigt bra. Jag vet av en som bor i Åmål (värmland) , men jag vet inte vart i vårt avlånga land du bor ;)
#6 lite så kände jag också, jag vågar inte rycka och dra när hon har ont! Kan ju i värsta fall bli värre. Skrev i #0 att jag bor i Strängnäs ;)
#7 ok. Jag ska kolla runt lite så återkommer jag senare :D håller på med väldigt mycket alternativ medicin på min häst och jag vet några som kan på hund med.. Men jag återkommer om jag finner någon duktig i närheten av strängnäs :D
#6 Vem är det i åmål som du vet? Bor nära och behöver ev. hjälp till min hund. Du kan PM.
6 strecha var det jag menar o verkligen inte att man drar o sliter i sin hund, nu har jag gått lite kurs inom masage o streching pga den äldre hunden vi hade var stelare. Men så stesha hon sig själv, buga genom dra ut sin egna rygg endel kan hänga över soffan själva just för att det antagligen är skönt. Hopps TS hittar en som kan hjälpa dig om inte hade jag kontaktat vetrinär iaf o se så om de har lite bra tips o hjälp.
#8 tack :) #10 hon sträcker sig inte ordentligt, förmodligen för att hon har ont. Det har varit väldigt svårt att inse att hon har ont - dels för att hon springer agility som aldrig förr, har haft ett fästinghalsband som påverkat samt att vår andra hund gick bort för 3v sedan, då är det inte konstigt om hon blir låg. Hon har alltid varit väldigt lugn och stabil, trots att hon är 4 år så beter hon sig väldigt moget. Men senare tid beter hon sig som en 12 åring. Tyvärr har det varit svårt att inse att hon kanske har ont, hon skulle lika gärna kunna sörja vår förra hund. Men nu har hon reagerat flertalet gånger när jag tryckt på punkten så nu är det dags att göra något åt detta..
#11 jag skulle kontaktat veteriär som kankse kan tipsa dig om kiropraktorer/fysioterapeuter , Hunden kankse även behövas gå igenom för det onda behöver inte alls vara på stället utan hon kan ha ont för att hon avbelatsar!
Här har du ett par st som håller på med kiropraktik för hundar :)
http://www.hundkiropraktorn.se/min_bakgrund.asp
Här har du en tjej som håller till i Farsta centrum =)
Här har vi Anna Olofsdotter. hon håller till på solvalla. Hörs vara väldigt duktig :)
Tack snälla för länkarna :) vad är skillnaden på att låta hunden besöka en kiropraktor istället för fysioterapeut? De verkar helt klart ha olika behandlingssätt - men vilken är bäst?
Kiropraktiker tar bort låsningar, spänningar m.m och en fysioterapeut är som rehab typ :)