En rottis tik säljes.
Vet inte om detta är rätt forum, men visste inte var jag skulle vända mej annars!=)
Min jobbarkompis har en rottis tik på 9 månader som behvöer omplaceras omgående. Anledningen är att de båda fått heltidsjobb och har inte den tiden som sayda kräver. Hon bor i Göteborg. Hemmet är viktigare än pengar.

Jag pmar dig.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Åhhh, vill ha… Men går inte just nu… :(

Hur ser tjejen ut? :) Har du mer info?
Hon kan skicka mej bilder. Jag har inte sett hunden men jag vet att hon e lite smal för att vara en rottis=) Menm hon får äta upp sig. Hon e busig, men det e inte så konstigt:)

lägg upp bilderna här sen när du har fått dom..

Jag hoppas att ägaren ringer mig i alla fall. Ser fram emot att höra mer om henne :-)
Audiatur et altera pars
#6 oh tänk om allt känns bra me henne o så, o så kanske du får hem en lite rottis =) hos dig får hon ett toppenhem iaf..

#7: haha, hon lär inte fortsätta vara smal i alla fall. hihi
Nej skämt och sido. Jag är övertygad om att hon får ett hem där hn får bli aktiverad och röra på sig ordentligt. Och så har vi stora ängen att träna lydnad på alldeles bredvid ;-)
Så nu hoppas vi att det känns bra allting. Om inte annat är Rottis min kära gubbes älsklingsras. ;-)
Audiatur et altera pars
oh låter härligt o va hund hos dig.. berätta hur d går o så, vad tror du gammel mannen skulle säga då? =D

#8 jasså, så du tänker ta henne?
jag ska träffa henne ikväll:) så ska prata med henne
Jaha ja ingen schäfer…men Åsa då =))
rottisar funkar ju lika bra(: Hon kommer nog skaffa en schäfer tik sen också=)
Hmmm jag undrar om kalle går med på det =))
är de hennes man? isåfall så tror jag han gör de:)
Inte om han får en rottis först…då får hon slita ont först *ASG* min 18 åring tjatar om en rottis stup i kvarten, hon skaaa ha en när hon flyttar :D
heheh asså:) jag va ute med saida igår och hon drog en del:P Hade högklackat på mej me, hhehe!! Hon e lite ouppfostrad, men åsa kan nog få pli på henne:P
ja högklackat lär hon nog inte ha när hon går ut med henne *S* Måste kolla med Åsa i morgon om hon bestämmt sig =)

Ska ringa henne i morgon så vi får pratas vid. I dag hade hon ringt och talat med gubben min så han skrev upp hennes telefonnummer. Sen när jag kom hem vart det iväg och köpa hö till kusarna och när jag väl kom hem så var klockan så mycket att jag inte ville ringa och störa dem. Men helt klart, i morgon ringer jag. ;-)
Ska kanske tillägga att jag glömt att berätta för Kalle att vi kanske ska bli rottis ägare så när tjejen ringde så vart han nog lite ställd.
Undrar lite vad han sa till henne. hihi
Men jaja, han frågade bara lite försynt vad det var frågan om. Och jag konstaterade att jag ska antagligen få hem en 9 månaders rottis tik.
Han konstaterade att vi inte direkt med min usla inkomst hade pengar att köpa en rottis. Men jag sa att det var hemmet som var det viktigaste. Så han iksom bara gav upp. ;-)
Audiatur et altera pars
men Åsa då, jag kan se Kalles min när telefonen ringer. Vaddå en rottis?
Hoppas att det går bra. Och tänk vad bra med HiF, hunden kommer till någon man känner på något sätt.
Berätta mer sen Åsa!
Måste bara tillägga.
Detta är rätt forum för precis allting!
haha kan också tänka mig hans min.. =) men d ska nog blir bra… =D
Hahaha jag är säker på hur Kalle såg ut och tänkte..nu har hon blivit så där tokig igen. undra om det är den tiden månaden =)
Menar du Lotta att hon köper en ny hund varje månad?

haha, Lotta det där kan faktiskt misstolkas. Knäpptant. ;-)
Kerstin det var faktiskt 13 år sedan jag köpte en hund sist. ;-) Så det händer inte sååå ofta faktiskt. hihi
Audiatur et altera pars
hehe. Ne sofia sa ingeting. Hon sa att han lät trevlig fast hade en konstig dialekt:p MOHAHHAHA!! men din gubbe ger nog med sig:) Och ja, hemmet är viktigast!

Min gubbe konstaterade bara, den behöver du jobba mycket med. Jag svarade Japp, jag kommr bo på ängen med henne. Jahapp sa han. Låter ju okej. Så han har nog gett sig redan. jag sa att jag är ju mörkrädd och behöver en hund som jag känner mig trygg med :-)
Audiatur et altera pars
d körde jag me när jag ville skaffa lusse, sa att jag behöver känna mig tryggare, det är ju iof sant också är ju mörkrädd o känner mig tryggare när jag har Lusse.. =)
hon har ett vackert ansikte, o är mkt kärleksfull!! vill veta vad ni sagt=)har dur ringt?
Sofia ska mejla över bilder på Saida:)

Jag längtar nu till i morgon då.
Varför kan ni mina vänner få gissa er till. ;-)
Skvaller kommer i allafall i morgon. hihi
Audiatur et altera pars
JAG VET;) JAG KANSKE FÖLJER ME!HIHIH
Men Åsa…har du bestämt dig redan? Förstog att du inte skulle kunna låta bli =)
haha va kul… ser fram imot bilder =D o kör försiktigt.. =)

#34: Gissa vem som inget vet? hihi
Audiatur et altera pars
Jag vet någon som har en hund till i morgon!!!
Va?? Vet Kalle inget om? Kan ju bara bli en glad överraskning!

#37: haha, tror du med det? hihi
#38: Jaja, den som lever får se. hihi
Audiatur et altera pars
En väldigt stor tydligen *ASG*

haha, nu ska vi inte vara sådan. ;-)
Audiatur et altera pars
Och hur ska jag vara då??? =)))

Testa med snäll Lotta. Vet att det är lite ovanligt för dig. Men testa. hihi
Audiatur et altera pars
Pfsss har redan provat det funkar inte, kan inte förstå varför ;)

hmm, måste kunna gå att lära dig. Kanske får vi testa med klickerträning. Det ska ju funka även på gamla hundar. Så vad sägs om gamla tanter :-)
Audiatur et altera pars
*fnys*

haha, inte fnysa nu Kerstin. jag tror verkligen att klickern kan funka på Lotta. ;-)
Audiatur et altera pars
Klicka på du Åsa..det är bara Kalle det fungerar på ;)

haha, ja det vore väl en dröm om det funkade på honom. hihi
Audiatur et altera pars
ja, hon kan ju alltid hålla på o klicka om det roar henne!
haha. pantertanter då;) Åsa- Kalle vet om att Saida kommer imorgon eller:P

Neeejjjj, inte att hon kommer just i morgon, men att hon kommer någon dag i veckan i alla fall. Så i morgon när han ringer hem från jobbet, eller i morgon bitti innan han åker till jobbet ska jag berätta att det blir i morgon.
Försökte få fram det i kväll, men han var lite små stressad och mådde inte så bra. Gick och lade sig tidigt.
Audiatur et altera pars
hahaa de e min taktik oxå,säg allting i sista minuten så han inte kan ändra sej:):):) Men han vill ha vovve eller?men man känner sig välkommen va(L)
Åsa-Kan du skaffa en riktigt het kropp till saida för beach 2007:)*?hhaa

#53: Jag har ju pratat med honom om Saida och det är okej att hon kommer hit. han vet bara inte att hon kommer i morgon. hihi
#54: Ska jobba på det i alla fall. Fast kanske liiiten tid att fixa det på. Det kan ta en stund det där. ;-)
Audiatur et altera pars
hehhe jag förstår. hur tränar man upp en hund kropp? genom mkt träning och bra mat eller? Nyfiken!!

Det är bra mat, och så träning som gäller. Hon var tydligen inte så intresserad av mat heller. Så det får vi ändra på genom att hon får jobba mer. Då blir hon hungrigare också.
Audiatur et altera pars
Åsa..kom ihåg att mina illrar inte bör ingå i den dieten..ok?

*Asg* De har ju visat tecken på en viss rymmarbenägenhet. Så helt omöjligt är det ju inte. ;-)
Här lovas ingenting. hihi
Audiatur et altera pars
suck…lite svinn får man räkna med…men inte alla tre för gudskull! Då vet du att hela årets valpkullar går till mig som kompensation för sveda och värk

Va? Men va?
Neheee, inte hela kullen. Hon var ju smal, så hon orkar nog inte äta alla tre. stitch är ju rätt tjock. ;-)
Audiatur et altera pars
#61 så du e villig att offra din pojk alltså?

#62: Hmm, tänkte inte på att han var min. Så nej jag ska prata med henne om att lämna honom kvar :-)
Audiatur et altera pars
åh det var ju hemskt vänligt av dig..*känn sarkasmen*

haha, sarkasmer tar inte så bra på mig. ,-)
Audiatur et altera pars
märker det…funkar det bättre med en rak höger? ska bara lyckas resa på mig så fixar vi en sån

Taskmört, kan ju inte möta dem med blåtira förstår du väl.
Audiatur et altera pars
äh..det tar ju ett tag innan blåtiran syns…den dyker nog inte upp förns de har åkt;)

hmm, du är en taskmört. Det bara är så. Är övertygad om det :-)
Audiatur et altera pars
ja…du har kanske rätt…men vad skulle du göra utan mig?

Slippa ha blått smalben ;-)
Audiatur et altera pars
var det allt?

Japp, räcker inte det? 
Audiatur et altera pars
då tjänar du klart mer på att ha kvar mig
Och ni är tokiga i vanlig ordning…typiskt illerfolk ;)

Va? vi är INTE tokiga. Sara är tokig. Jag är fullt normal vet du väl. ;-)
Audiatur et altera pars
Åsa- hur går de?

Jodå det går faktiskt riktigt bra. Hon har lite separationsångest när jag sitter i källaren vid datorn. För trotts att dörren är öppen tycker hon källaren är farlig. Och jag ska vara med henne på övervåningen. Så hon kommer med jämna mellanrum och piper åt mig att komma upp.
Audiatur et altera pars

Hehe så sött, de blir nog bättre med tiden då hon vant sig
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ja det blir säkert bättre. Nu är ju allt jättenytt. En hel stökig familj med fyra barn, två vuxna och en Sara. Sedan så har vi Sacko och så doftar alla illrarna helt underbart. ;-)
Audiatur et altera pars

Exakt, fast hon verkar ju vara en riktigt fin hund
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ja hon är stört mysig
Audiatur et altera pars
Ni gör ju inget annat en att tjafsa…skulle vara kul att höra erat tjatter där hemma ;) Emma pussade Busan på nosen när hon såg henne på bilden…vart rätt slaskit på skärmen =))

haha, hon kan få komma och pussa på henne i verkligheten om hon vill
Audiatur et altera pars
OM HON VILL!!!….nu var ju du rolig, försök hålla henne därifrån. Skaffa en kofot för vi får nog bända loss henne när vi ska hem =))

haha, hon är såååå välkommen. ;-)
Audiatur et altera pars
Ja hon kan titta på din för här blir det då rakt ingen rottis..det kan hon fetglömma =))

haha, de här rottisen kan hon komma och busa med hur mycket hon vill. Hon är sååå jäkla häftig
Audiatur et altera pars
Hehehe det tror jag säkert…