Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 901 ggr
Tixy
0

OT. Ta det med armén.

Jag vet att jag inte varit inne på länge, men jag har ingen ork, som jag skrev sist. Men nu får vi se hur det går.
Den här dagen är helt förvrängd, känns som en konstig dröm. En nära vän går med enorma självmordstankar, och jag vill inte förlora honom också. Samtidigt som jag är stolt över hunden som var superduktig ute idag, och är glad för att det är min och pojkens 3 månadersdag idag.

Och ikväll ska jag prata med mor, vill flytta till min 8 år äldre bror med djuren, för jag trivs i hans sällskap, med hans flickvän och i lägenheten han hyr. Han har alltid funnits där, och ställer alltid upp.

Fast för tillfället sitter jag och är hungrig som ett as, maten är väl klar snart, tror jag. Imorgon börjar min prao också, får se hur det går. Och på onsdag får jag hem två råttor till.
Hej och hå.

Nej, nu ska jag inte beklaga mig hos er nå mer för den här gången, tror jag.

Hennum
0

hu, vad jobbigt allt det där låter!  hoppas det ordnar sig med kompisen. många av mina vänner har haft självmordstankar och några har försökt. jag är så glad att de inte lyckades.

Nu ska jag med äta :)

/hennum

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

kerstinjoh
0

Klart du ska skriva vad du tycker o känner. HiF är mycket mer än ett hundforum, vi är vänner.

Hoppas att det ordnar sig för killen, som har det så jobbigt nu. Vilken tur att han har dig som vän!

Lotta
0

Han har som sagt en välldans tur som har en sån bra vän som dig, och självklart kan du prata med oss, vi är dina vänner i vått och torrt, Jag förstår din oro för din vän då jag förlorade en vän till mig för 3 år sedan, men han sa aldrig till mig hur han mådde. Hela min familj mådde pyton efteråt.

lena1
0

klart du ska dela med oss om du vill tixy, och jag hoppas att allt ordnar upp sig till det allra bästa, att veta att någon vän går med självmords tankar är inte lätt, men oftast så brukar dessa inte göra det, utan det är ett stort rop på hjälp…

Lotta
0

Ja precis…dom som pratar om det då är oftast ett rop på hjälp. Dom som verkligen inte vill leva säger inget och visar oftast inget för någon. Många blir också lugnare när dom bestämt sig…

Tixy
0

Tack allihop. :)
Hua, vet ni hur jobbigt det är att stå och mocka hästskit i 2-3 timmar, när man är helt otränad? Det är bara lite av det jag har gjort idag, hemska prao. Så nu är jag helt utmattad och beredd att sova när som helst, men jag vill ha godis först! Oskyldig

Hittade iaf två favorithästar i stallet, A-någonting och Flying Dutch. Två jättemysiga hästar. :) Behövde knappt hålla i A när han skulle mellan spiltan och spolspiltan (heter det så? ^^), och Flying Dutch var en liten kelgris.

Lotta
0

Åhhh vad roligt…lite avis är jag också ;)

Tixy
0

Uuh, orkade inte med praon idag. Fy på mig. Men men.. blir väl hemma imorgon också, så åker jag väl dit på torsdag.

Juste, mina föräldrar lackade ur imorse, så dom ska tydligen kontakta soc och kräva fosterfamilj eller något sånt skoj.

lena1
0

Låter inge skoj Tixy, vet du vad anledningen var?….jobbigt för digFundersam

kerstinjoh
0

Stackare!

Men som Lena frågar; vet du varför?

bamsekram!!!!

Tixy
0

Jag var väl förjävlig imorse, precis som alla andra gånger när jag vet exakt vad jag vill, vilket är hela tiden. Men men, får se om soc gör något den är gången, tidigare har dom ju inte gjort något.. dom skickade hem mig när jag försökte få fosterfamilj eller något förut, dom lyssnade inte ens på mig. :/

Lotta
0

Men lilla vän du måste må bra dåligt om du hamnar i en sån sits, jag hoppas verkligen att du får den hjälp du behöver. Och om du vill så vet du att vi är här och lyssnar på dig, om inte annat kan du pma. Sköt om dig nu..

Kramisar