Större avtar
Inställningar > Större avatar
Större avatar
![]()
Du vet väl att du kan skaffa en större Avatar till ditt användarkonto på iFokus? Priset för detta är 30 kronor och beloppet betalas enkelt med ett SMS från din mobiltelefon. Det tar inte mer än ett par minuter.
1. Ange ditt mobilnummer
Ange ditt mobilnummer i textfältet nedan och klicka på Spara mobilnummer.
Ange mobilnummer i formen 0701234567 utan landsprefix, bindestreck och mellanslag.
Det är mycket viktigt att du anger rätt mobilnummer. Om inte rätt mobilnummer är kopplat till din användare på iFokus kommer din större Avatar inte aktiveras, men du debiteras ändå 30 kr.
2. Skicka beställnings-SMS
Skicka ett SMS med texten IFOKUS AVATAR till telefonnummer 72550. Priset för detta SMS är 30 kronor plus eventuella operatörsavgifter.
3. Ladda upp en ny avatar
För att din Avatar ska visas ordentligt behöver du ladda upp en ny Avatar. Bilden får vara max 64x64 pixlar stor. Om den är större kommer den automatiskt skalas ned.
Observera…
Ibland kan det ta en liten stund innan ditt SMS kommer fram. Så fort ditt SMS kommit fram kommer din nya stora Avatar att visas på hela iFokus.
Varför kostar det?

Trettio kronor är ju nästan en symbolisk summa.
Vi har ju inte så mycket reklam så inkomsterna är få. Det läggs ner ett jättejobb bakom ett sådant här community.
OK, du var det inte som du trodde Malin!
Å jättejobb lägger ni ner! Men vilka bra sidor ni har fått. Tänk vad HiF har glatt mig! Stor eloge!!
inte som jag trodde? jo men inkomsterna dom får går ju till webhotel o servrar ju.. d har sagts innan, eller hmm har ja missuppfattat allt?
Neej, du har rätt Malin. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
*viskar* inte så högt!! Klart du har rätt!

Som det är nu jobbar grabbarna bakom iFokus med annat för att få ihop pengar till driften av iFokus. Vi har inte så många betalande annonsörer utan de flesta annonser ni ser är från google där det blir liksom ett sätt att öka våran sökbarhet inne på google vilket gör att fler hittar hit. Således ett lite specielt samarbete för att gynna alla här inne.
Därför får de alltså inte in pengar som täcker för driften. de ligger i dagsläget oerhört mycket minus i sina privata kassor. Och jag personligen har en önskan om att de verkligen får inkpomster av iFokus så det i första hand går runt och sedan att de faktiskt kan få lön för all tid de lägger här inne.
Tycker jag att grabbarna är värd i alla fall.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Klart jag håller med!!!
haha kerstin du e lite knas du =D hehehe
jag smsade in nu men min har inte blivit större ännu?Kanske dröjer…
Mycket knas, å aldrig går det över heller.
helena om d inte funkade så skulle man logga ut o in igen så skulle d funka…

Och om man inte vill ha en större bild, måste man se den där fula tomma rutan runt sin lilla bild då, i all framtid? *suck* Skulle vara trevligt om man kunde klicka i ett val för "köp större bild" och en för "nej jag vill inte" och att det senare valet tar bort rutorna och frågan om man vill köpa… *suck* Störande…
Anledningen till att man inte vill köpa kan ju även vara flera än snålhet, tex att man har företagsmobil som man inte vill belasta… :)

Ja tyvärr måste man se den gråa rutan om man inte vill köpa en större Avatar. Den är där för att visa skillnaden på de olika storlekarna.
Om man har en företagsmobil och inte kan använda den privat så kan man registrera en kompis mobilnummer på ens sida. Betala kompisen 30:- i handen och be den att fixa detta åt en. ;-)
Ingen som säger att man är snål för att man inte köper en stor Avatar. Det är allas val. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
jag tcker de e mkt finare med en stor avatar:) synd att inte pengarna gick till hittekatter:P
zebben det står även under mina har jag sett, gillar det heller inte riktigt ;-).

nja, inget för mig. för dyrt för mig, är student så man har ju inte allt för mycket pengar.
heheh…det är väl snyggt med en bild i ett hörn, eller? ;)

SKA NOG FIXA DET :D

Zebben, jag vet inte hur länge den texten ska ligga.
När jag har lyckats samla burkar o fått ihop några slantar ska jag färga håret, fylla läpparna, ta bort alla vårtor o skäggstrån. Sedan kommer en ursnygg bild på mig!
#23, Åh, kom till Sollentuna så lär du hitta en hel del efter mig och mina kompisar.. 
Men Tixy har ni varit slarviga och inte plockat upp efter, eller ville ni bara vara hygglig mot Kerstin?