Importera från Mexiko?
Är det någon här som vet om det är möjligt att importera en hundvalp från Mexiko? Hur går man isåfall tillväga?
Var in på Jordbruksverkets hemsida men jag lyckades bara hitta information om import från EU-länder.
Tacksam för svar 
\\\\\\\\\\\\\\\\_
Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus
Har ingen aning, men puttar.
Hur kommer det sig att du vill importera därifrån?

Här finns en del info om att införa hundar från listade länder utanför EU (Mexiko är ett listat land)
Om du inte hittar allt du behöver på jbv's hemsida så brukar det gå utmärkt att skicka ett mejl till dem med sina frågor, de är oftast ganska snabba på att svara och är alltid hjälpsamma.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1: Tack för putten! :)
Jag planerar att skaffa en till hund inom en ganska snar framtid och jag har en vän som bor i Mexiko som föder upp renrasiga hundar i mindre skala. Han är noga med hemmen och är facinerad över hur hundhållningen ser ut i Sverige jämfört med i Mexiko och vill verkligen att jag tar en valp från hans kommande kull. Jag vill nu se över importregler osv innan jag börjar fundera på det :)
#2: Tack så mycket för svar! Ska nöta igenom det där ordentligt! :)
Är det någon här inne som har erfarenhet av att importera hund från listat land utanför EU? Eller som känner någon som gjort det?
Skulle uppskatta att höra om ni tyckte det gick bra, vad man ska tänka på, osv :) Sånt som man inte kan plugga på.
\\\\\\\\\\\\\\\\_
Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus