Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 2898 ggr
lilldiezel
0

Corlander? Blocketannons.

Satt och kikade på blocket då jag fick upp en annons med Corlandervalpar. Aldrig hört talas om rasen, googlade och fick inte upp någonting. Är jag (och hela google) helt bakom flötet nu, eller vad är det frågan om`?

Sök på Corlander på blocket så ser ni.

Royalz
0

Troligtvis blandraser med tanke på priset.

Säkert ett namn dom kommit på som t.ex schabrador, cockerpoo osv.

KvirrZ
0

Säkert en korsning mellen Corgi och Lancashire heeler.. Min gissning av namnet.

- Mvh Emma

Loveradio
0

Gissar också på nån korsning mellan Corgi och nån mer. Tycker uppfödaren borde ha skrivit att det är blandras i annonsen.

Söta dock :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

UlrikaD
0

De var väldigt söta. Såg ut som corgi och jack russel, men det är väl någonting annat än jack russel pga namnet.

LinaK
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Väldigt söt var valpen.

Håller med ovanstående att det är säkert nån blanding av två eller flera raser.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

lilldiezel
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jo, tänkte också att det var en blandras eller ej erkänd ras. Dumt att dom inte skriver ut det.

Sophey
0

Det ar formodligen nagon sorts blandras med ett namn som de sjalva hittat pa for att fa valparna salda fortare eftersom det helt enkelt inte finns nagon information om nagon sadan ras eller blandras.

Medarbetare på matlust

jollycox
0

Det är corgi cardigan och australian cattledog.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

BusBella
0

Gud så söta dem var! Så bor dem bara en halvtimme ifrån mig, det kliar i fingrarna men jag har bara hälften av priset just nu så.

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

SaraC
0

Det är som sagt ingen ras, utan en vanlig blandras med ett "hittepå"-namn Många gör egna namn av de inblandade rasernas namn i blandraser, för att det ska låta lite roligare/häftigare? Liksom Labradoodle (pudel/labrador), schabrador (schäfer/labrador) och så vidare.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

PetraKarin
0

Ja den där är helt klart australian cattledog i. Det är väl bara den rasen som har den där speciella röda merleaktiga färgen?

Håller med om att det är lite dåligt av dematt inte skriva ut att det är en blandras och mellan vilka raser.

#8 Jag tänkte på de små öronen den har, det kan inte vara pembroke welsh corgi istället för cardigan?

jollycox
0

#11 Jag frågade henne och hon skrev corgi cardigan.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

PetraKarin
0

#12 Jaha okej :D Jag trodde vi gissade hej vilt hihi!