Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 2670 ggr
Marre89
0

Vad ger du för godis?

Är lite nyfiken på vad ni ger för belöning (godis) till eran hund när ni tex tränar mm. Ger ni de vanliga torrfodret eller ger ni nått specifikt godis eller ja, vad ger ni? :P

Lägg gärna upp en bild på påsen/godiset oxå om ni har :) kan va lite lättare att veta vad det är då.

//Marie

Belimas
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag ger torkad blodpudding till mina =)

[Zorita]
0

Jag gör kokt och sen torkad lever. Ibland korv om jag inte har det hemma uppskuret i små bitar. Ibland blir det också vanligt hundgodis jag försöker dela upp i små bitar, men det är ofta så dyrt tycker jag och inte alls lika uppskattat som hemmagjort.

Karmatarerskanise
0

Vi ger det vanliga torrfodret.

LinaK
0

Levergodis eller korv brukar det bli. Korv är ju det bästa enligt mina hundar Glad

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Asta]
0

Frolic använder vi som godis just nu. Bryter den i bitar så blir det fyra godisbitar av en ring.

Zabina
0

Jag varierar jättemycket! Korv, köttbullar, frolic, torrfoder, leversnittar…Jag delar alltid i små små bitar!

[arlington]
0

Jag testade mig fram vilket snask som hunden gjorde precis vad som helst för, blev Frolic. Haha! Jag delar en ring i ungefär åtta bitar, ibland mer. Hon bryr sig inte om att tugga och det är själva grejen med att FÅ något som räknas så då blir småsmå bitar bra. ;D

[Driva]
0

korvbitar, ibland torkad blodpudding, och det blandat med gammalt hundfoder.

Marre89
0

okej :) ska nämligen eventuellt få hem en hund under ett par månader. Så bra med lite tips på vad mab kan ge som godis, men verkar ju funka med de mesta XD

Men är det bästa att ha små bitar som inte behövs så mycke "tuggning" på?

IdaT
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ger hemmagjorda köttbullar. Tar ca 450g köttfärs och 2 ägg, sedan blandar jag till en kletig massa som inte faller isär. Rullar smeten till kötbullar på ungefär 1 cm (tänk höga och breda). Upp på en plåt och in i ugnen på 175 grader tills köttbullarna har önskad koncistens. Brukar ta ungefär 2 timmar. Tänk på att röra om lite bland dom och ställ ungsluckan på glänt så att vätska kan försvinna.
Mycket uppskattat av hunden! Jag hade även tänkt variera dom lite, så nästa sats maler jag ner hjärta eller lever eller något annat sådant läbbigt, så att han inte ledsnar på dom…
Dom blir också lätta (beroende på hur hårda man valt att göra dom) att dela med bara tumnageln, åtminstone för mig som har långa naglar.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Marre89
0

#10 de va ju ett bra tipps :) Hur länge räcker den satsen då ungefär?

Chilli10
0

Ger Frolic, det älskar hon. Hon gör vad som helst för 1/6 frolic Flört
Annars sånna leversnittar också. Ska gå kurs snart, då tänkte jag även ha med mig ngt extra smarigt som typ korv, torkad blodpudding. Falukorv är hon galen i.

#10 Smart grej =)

lizton
0

Acana Lamb & Apple - torrfoder som är lite mindre än det vanliga. Gott och nyttigt så man behöver inte tänka på att det är onyttigt. Köper hos foderbilen tills m det vanliga torrfodret.

Katternas torrisar är små och goda. Växlar mellan Acanas o Olivers - allt är gott för en hund. Kattfoder är mer animaliskt.

Om det ska vara något alldeles extra så är färdiga köttbullar från ICA el Coop smaskiga. Dock lite lök i köttbullar, så inget jag vill ge för mkt av.

Gav Frolic förut, men det känns mindre bra, så jag ger ej längre av det.

fidojunior
0

Jag brukar använda levergodis. Ibland torkar jag blodpudding.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Fridaaaa
0

Ger lite olika smågodis, köper mest ifrån Ö&B :)
Ska vara mjukt och snabbsvalt :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

IdaT
0

#11 Det beror väl på hur mycket man tränar… Flört Som en riktlinje går det åt ungefär ½ köttbulle per gång jag är i utställningsringen, mer om jag är nervös. Tungan ute

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Marre89
0

hehe okej. så de räcker hyfsat länge iaf..

Om man nu ska köpa färdigt hundgodis som ligger i påse från affären, vad ska man tänka på då gällande innehållet? man vill ju inte ha nått som är ganska onyttigt.

[arlington]
0

#17 Jag såg ett nytt hundgodis på COOP idag, det stod att det var utan tillsatser och såg väl ganska bra ut med de mest underliga kroppsdelar nermalda i kexen till exempel. Hade tänkt köpa och testa men kunde inte bestämma mig för vilken sort jag skulle ha. Dessutom var de ganska stora och torra och såg omöjliga ut att göra mindre, så det skulle bara funka för mig vid lugna belöningar och inte i farten. Då kanske hon kvävs. :0

Spannmål är ganska vanligt att man håller sig undan ifrån, och om man bara vill köra naturligt och ha bra näring ska man undvika Frolic och en hel massa annat, helst göra allt godis själv så man vet till 100% vad det innehåller. Testa göra köttbullarna som IdaT skrev om! :D
Och om du vill gå steget längre och undvika allt onaturligt för din hund, så läs om BARF. :)

[Forest]
0

torkad lr kokt lever, kokt kycklingkött,egna gjorde köttbullar utan ströbröd o lök,torkad blodpudding inte så poppis. Sen ger jag annat än godis jag belönar även med lek,beröm-berörning. :)

KvirrZ
0

Jag ger mest provpåsar av olika foder som man kan köpa billigt. Då blir det tex acana, orijen, magnusson och ziwi peak. Även levergodis och blodpudding används. Morot har jag också tagit Glad

- Mvh Emma

[jakke94]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

anting leversnittar eller grönsaker, tex gurka eller vad som, daddy blir glad för allt ätbart…

Chilli10
0

#20 #21 Gurka o morot borde jag testa med, hon tycker om det men har aldirg gett henne det som bbelöning :P

[Asta]
0

#21 ytterst praktiskt! Tänk om det var så lätt!

Marre89
0

hehe tack så mycke för alla tips! bara ut å leta efter godis eller göra eget hehe :)

Vattnadal
0

Jag varierar massor, beroende på läget. Oftast leversnittar, som med fördel bryts i mindre bitar, bra vardagsgodis.

Sen kör jag med korv i småbitar, färsk eller microtorkad, baconstrimlor, skinka, ost på tub, torkad lever, hundkex, en äppelskrutt eller så.

Hade en foderallergiger tidigare, då blev det fantasi som gällde: ost, okokt pasta, hårdbröd, bananchips, torkad ananas, jag torkade fisk och potatiskroketter i ugnen, gav hundfodret hon tålde, riskakor od.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

lilldiezel
0

Frolic, foder, ibland kattfoder (så mycket godare än hennes egna Flört), korv, köttbullar, leverpastej. Har även testat belöningsgodis från Educ tror jag det heter, samt godis man köper på lösvikt för hundar på olika djuraffärer!