Tips på leker/aktivering inomhus ?
Jag passar en liten Chihuahua hane på dagarna. Nu när det börjar bli dåligt väder så kan man ju inte hitta på lika mycket kul ute. Han tycker inte om att vara ute när det är dåligt väder och speciellt inte när det regnar (får tvinga ut han , dra han i kopplet).
Nu vill jag gärna ha lite tips på vad vi kan hitta på för inomhuslekar/bus ? Aktivering behöver han ju , visst kan han ligga och mysa i soffan men inte alla dagar.
Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits
Lär honom trix, t.ex. att rulla runt.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
#1 Tack för tipset , men det blir nog svårt utan att locka med en godbit. Han verkar ha en väldigt känslig mage så vill inte ge han nått gottis som t.e.x korv. När folk har gett han saker han inte är van vid har han mått så dåligt så det har krävts sjukhusbesök.
Men kanske går att locka med leksak , man kan ju försöka iaf :)
#2 Man kan ge vanliga torrfodret som godis också. Det gör vi.
Göm godis som han får leta efter eller en leksak. Lek kurragömma med honom.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
#3 Vilken super bra ide , tack så mycket !
Den bästa aktiveringen vi har gjort för vår hund inomhus är att aldrig ge henne torrfodret i skålen. Hon får allt torrfoder utspritt i lägenheten, gömt på olika platser eller i olika leksaker (i gamla strumpor, ett avklippt hopknutet byxben, i rör, bollar, en hopvikt handduk osv). Det ger ganska många extra minuters aktivering varje dag istället för att stå och äta i skålen. Hon ser dessutom fram emot maten på ett helt annat sätt nu, förut kunde hon vara ganska petig med maten.
#6 Vilket bra tips , de ska jag tipsa min pojkvännens syster om. Hon har en japansk spets som inte äter när han ska. Han äter mest allt på kvällen.
Ska prova på det här hemma också :)