Pomeranian
Jag ska skaffa hund och litet och väljer bland olika raser och kan inte undgå att pomeranian är en klockren favorit. Finns det någon här som har den rasen? Och isf kan ni inte nämna lite för och nackdelar, beskiva den lite, lite bilder, osv? :)
Tack på förhand!
Också denna fina ras finns det en rasbeskrivning av inne på Spetsar&Urhundar 
/Désirée
Jag hade en tjej. Säger bara att hon var omöjlig i lägenhet då hon aldrig slutade skälla oavsätt hur mycket träning hon fick, kaxig som bara den, alltid fart i. Så det är ingen hund man kan koppla av med och vänta sig en lugn fredagskväll med hehe.
Men självklart världens sötaste!
/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har träffat några, hmm.. kan väl beskriva de som skälliga, de gav ett sådant intryck iaf.
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Har träffat några, hmm.. kan väl beskriva de som skälliga, de gav ett sådant intryck iaf.
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Hej,
Har en liten Agnes på 21 veckor och hon är helt underbar!
Du får gärna maila mej så kan jag berätta om henne och visa lite bilder!
M.v.h Annelie
Livet är för kort för att vara långsint!
En kompis till mig har en hane på cirka 2 år.
Jag var med henne och hämtade honom och fick träffa uppfödaren och även dennes andra hundar. Mitt intryck av rasen generellt blev då att de är väldigt sällskapliga hundar, kommer gärna fram och hälsar på folk, leker/busar/kelar eller bara är med. Hänger med på det mesta, uppfödaren ifråga hade även samojeder och huskys och "pommarna" hängde glatt på dessa över stock och sten när hon gick promenader med hundarna.
Min kompis hund har jag/har jag haft ganska mycket under åren, då hon jobbat eller varit bortrest. Dessutom träffas vi ganska ofta. Intrycket av just honom är först och främst att det är en så enkel hund! Vi hämtade honom när han var cirka 9 veckor gammal, åkte då cirka 60 mil hem med honom och det var noll problem.. Han var trygg från början, likaså hemma hos nya matte på en gång, tydde sig även till henne på en gång. Han har redan från början varit störtenkel att ta hand om. Han kommer på en gång till ro även om det är på nya ställen och hos nyare människor.
Kompisen har gått kurser med honom och det har inte varit några problem där. Han är enkel att ha lös. Han badas ganska ofta, på grund av pälsen som måste underhållas mer än de flesta andra spetsrasers pälsar, och det gör han utan bekymmer. Likaså annan hantering.
Han är pigg och glad ute, men orkar inte riktigt lika mycket som min hund. Han är glad i att träna olika saker, så länge han får belöning för det, en riktig gottegris är han.
Väldigt gosig, vill gärna sitta/ligga i knä osv.
När han kom i spökåldern blev han väldigt skällig, det har dock lugnat sig nu men han är fortfarande väldigt bjäffig om jag jämför med min hund. Det tror jag dock mest beror på att min kompis varit lite lat och inte tränat tillräckligt, märker att då han varit här längre perioder har det blivit bättre med tiden då jag tränat.
Ja, det var vad jag kom på nu. Fråga gärna om jag missat något.
Det är en helhärlig hund det här! Jag skulle gärna vilja ha en själv, trots att jag inte gillar småhundar annars.
Nackdelar med rasen i allmänhet är att de ofta har problem med patella och dåliga tänder. Dessa bitar är alltså viktiga att kolla när man väljer valp.
Här kommer en bild på honom som valp
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
På klubben jag tränade på med min gamla hund fanns det en pomerian som var en jätteduktig signalhund till en hörselskadad kvinna. Väldigt kul att se att en sällskapshund är duktig på sånt! :D