Hundar iFokus

Hundar

Etikett: änglahundar
Läst 2125 ggr
Cockerspaniel
0

Lössspringande hund här hemma hos mig!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är sant. Hon är hemma hos mig nu. Har ringt polisen 2 ggr och väntar fortfarande på att ägarna ska höra av sig.
Hon har ingen halsband eller öronmärkning och verkar vara av rasen old english sheepdog.

Förmodligen bara året eller 2 år. Sover nu hemma på mitt golv. Jag vet inte hur länge hon har sprungit löst, en sak är säker. Hon luktar fisk (skrattar… sorry ^^)

Ska ringa polisen igen om någon minut och se om det har förändrats något.

Loveradio
0

Bra att du fångade in henne. Håller tummarna för att ägarna ska höra av sig!

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Cockerspaniel
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kände som jag inte hade något val. Har ringt en tredje gång och hon skulle väl ringa upp mig sen så hon kunde se hur det skulle gå.

Men förmodligen så blir hon kvar över natten.

[Ronon-m]
0

Säger som #1, va bra att du fånga in henne! Jag har själv fångat in två hundar som jag har fått ha tills ägaren hör av sig… En liten blandras och en Schäfer.

Men lycka till och hoppas ägaren hör av sig! :)

[hyperiion]
0

Hoppas någon ägare saknar sötnosen..

Cockerspaniel
0

#3 Hon har bott hos mig i natt och för bara en 10 minuter sen ringde ägarna. Förstod att hon var åskrädd så de lade inte märke till att hon försvann då de höll på att renovera.

Nu hoppas jag bara att det är rätt hund. För hennes skull ^^

#4 Oh ja! Någon saknade henne verkligen! De kommer och hämtar henne snart <3

thilda-
0

om det är hunden på bilden så är det ingen old eng. sheepdog iallafall… men lycka till :)

Linnea
0

Hoppas det är rätt ägare.

Ser mer ut som en Bearded Collie eller en korsning med en sån.

Skynda långsamt så går det fortare.

SyntHare
0

Haha, om jag inte visste bättre skulle jag ha trott att det var min vovve :P otroligt lik! Fast det är en hane och han han inte riktigt lika mycket vitt på bröstet. Det är i alla fall en blandis mellan bearded/border collie, skulle tippa på att det något liknande i den ovan.

Tur att den verkar komma till rätta i alla fall!

Zabina
0

Oj, hunden är jättelik en av mina gamla tikar! Hon var blandning mellan beardedcollie och basset griffon. 

Hoppas verkligen att det är rätt ägare. Finns ingen värre än hundar som kommit bort! Vad snällt att du hjälpte den!

Mischa
0

Tror inte heller att det är en OES utan en beardis eller snarare korsning med Bearded Collie.

≧◔◡◔≦

[hyperiion]
0

va skönt:) Hoppas det va rätt hund nu:)

Beckibus
0

Gud vilken tur att det finns så snälla människor som dig och hjälper en bortsprungen hund!Den var ju iaf söt tycker jag!Hoppas det e rätt ägare!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Cockerspaniel
0

Kan påpeka att nej, det var ingen Old english sheepdog. Jag bara beskrev¨rasen så för polisen eftersom jag aldrig sett den här sortens hundras förut.

Och ja, Misty har fått kommit hem till sina ägare redan på söndagsmorgonen runt kvart i åtta. Hon hade rymt hemifrån då det vart oväder så som torråska och torrblixtrar och vidare.

Hon hade visst haft sig en ordentligt promenad med. Jag är bara glad att hon är hemma nu :)

Karmatarerskanise
0

Vad skönt det är med lyckliga slut :)
Heder till dig som tog in hunden och kontaktade polisen!

Zabina
0

Åh vad bra att hunden kom till rätta! Glad

Cockerspaniel
0

#15 Ja det var så skönt! Vet vart hon bor nu också så ska någon dag framöver hälsa på dem och träffa den där lilla gamla tösen (Fick veta att hon var 11 år) xD

Zabina
0

#16 Oj, hon ser inte så gammal ut! Fast hon ser inte jätteung ut heller iofs. Roligt att du kan träffa henne igen! Glad

[Forest]
0

Tycker hon såg ut som min gammla grannes hund fast det var en hane samma ålder o det var blandras med storpudel o nån mer ras, han var fruktansvärt åskrädd. Iaf TS fint att du tog in hunden och ringde polisen flera gg stackars liten dam vara ute på villovägar kan itne vara lätt. Sköt att ägaren sakna henne och att hon är hemma nu.

Cockerspaniel
0

#18 Tackar! Känner att jag gjort fler personer glada med att hon fått kommit hem :)