Dålig andedräckt
Jag har en cocker spaniel på 3 år som luktar fruktansvärt äckligt i munnen. Jag borstar tänderna på honom, men lukten återkommer dagen efter, ibalnd bara timmar efter. Har tittat efter i både svalget och gommen om det sitter något där. Jag har använt både "vanlig" hundtandkräm och sedan en spray. Genom att jag är utbildad inom djursjukvård skrapar jag bort tandsten själv.
Men nu känner jag att jag måste höra vad omgivningen tänker så jag slängde in en fråga här… Innan jag kontaktar veterinären.
Har du kollat analsäckarna?
Kan det ha något med foder att göra?
Konstigt. Oftast brukar ju lukten komma ifrån tänderna…
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
jag kan någ säga att du ska kolla halsen hos vetrinären kan vara halsfluss eller tostillas som spökar (antar felstavat iaf halsmandlarna) TS är tänderna fina annars? vad ger du för foder? Analsäckarna brukar inte lukta i munnen 

#1 Nu hänger jag inte med, vad har analsäckarna med andedräkten att göra?
#1 Jag undrar också va analsäckarna kan ha med anderdräckten att göra? :)
är du säker på att lukten kommer från munnhålan och inte från vecken från den undre läppen?
Där samlas ju fukt och rester av mat så det kan lukta apa om det.
För övrigt trir jag att många om inte alla cocker luktar så i munnen.
Har ni nån gång haft en hund som kommit åt att slicka sig själv där bak när den har problem med analsäckarna skulle ni förstå,det kan lukta nåt vedervärdigt i munnen på dom.

#7 Men om hunden tvättar sig i baken onormalt mycket så tror jag TS hade upptäckt det.
Annars skulle jag be dig TS att be veterinären kika tonsilliterna, är det infektion i dem så kan dom lukta rent ut sagt apa ur munnen.
Har lite av samma problem. Dock såluktar det inte jätteäckligt, men inte rosor precis