Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 10321 ggr
GabbiS87
24

Kompostgaller

Undrar var man köper kompostgaller?

Och var det är billigast?

Kommer behöva näta in kattlådan sen när vi får hem våran valp…

Loveradio
1

Finns på Rusta :) Väldigt billigt 74 kr tror jag. Köpte det häromveckan och då fanns det bara en förpackning (eller vad man ska kalla det) kvar! Hade väldigt tur. Tror det är många som köper till trädgården nu.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

GabbiS87
0

#1 Ok tack!

pius314
0

jag köpte på granngården, typ 4 rutor för 150 spänn eller nåt sånt. åsså får man med små spiraler att sätta ihop dem med

• Tillräckligt bra är perfekt! -
Loveradio
0

Samma hos Rusta fast för 74 kr.

Zebben
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Finns också på ÖB för 89:-

jollycox
0

Biltema har också för typ 89kr.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

eeeliin
1

ett tips på tal om dom där spiralerna man får till…. dom snurras ner ifall gallret rör på sig ibland, så det är bättre att använda typ små nyckelringar, eller buntband :) Jag har kompostgaller runt en stor del av trädgården och de sitter ihop med buntband :) Sen har jag kabinhakar där jag vill kunna öppna :)

Loveradio
0

#7 Buntband var ett bra tips istället för dom där krångliga spiralerna :)

GabbiS87
0

Jo buntband låter mycket bättre! Så det sitter stadigt :)

jollycox
0

Vi använder också buntband.

Nicolina
0

Buntband är ju bara att klippa upp o sätta dit nya, medan spiralerna är så himla krångliga att ta på/av om man behöver ändra om bland gallren.

Jag använder kompostgaller till kaninerna och som grind till balkongdörren för hunden. Funkar toppen!

GabbiS87
0

Jag kommer behöva klippa upp ett hål i gallret så katterna kommer in men inte valpen….undrar hur det ska gå, valpar är ju små ^^

jollycox
0

#12 vad är det för ras på valpen? om du har katter som hoppar så kan dom ju hoppa över kompostgallret.

eeeliin
0

katter hoppar ju bättre än en valp, så du kanske kan sätta en stol eller något en liten bit ifrån gallret så kan katten hoppa över? :) fast då kanske du behöver något inne i "buren" också, som katten kan hoppa från… eller kanske den kan hoppa över ändå, det får du väl testa :)

GabbiS87
0

Kattlådan står inte så bra till för att kunna hoppa…man får pröva sig fram helt enkelt :) Är ju bara under valptiden vi kommer behöva ha det så hoppas jag!

Det är en Eurasiervalp.

LinaK
0

Vi har ett rum där våra hundar inte får gå in där katten har sin kattlåda och mat, jag har gjort som så att jag ställt en hundbur (tygbur) i dörröppningen och sen har jag kompostgallret bredvid. Mina hundar har aldrig klättrat över buren. Nu mer så har dom förstått att dom inte får gå in där så nu har jag tagit bort buren och kompostgallret (ställer dit det om dom ska vara ensamma en längre stund) Glad

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

GabbiS87
0

#16 Det låter ju väldigt smidigt. Vi bor i lägenhet och har tyvärr inte plats att vika ett helt rum åt katterna…

LinaK
0

#17 Okej, det förstår jag. Vi har en liten trea, men det lilla rummet använder vi inte så där får katten ha sitt tillhåll och kaninen Glad 

Annars får du klippa av gallret så att det blir lite lägre på ena sidan, så att det blir så pass lågt att katten kan hoppa över och så pass högt att valpen inte kommer över Glad

Nicolina
0

Ha kattlådan på toan och låt dörren vara stängd, eller dela av med kompostgaller där på dagarna så att det får lufta och inte blir så instängt?

GabbiS87
0

Ja det kan man ju göra! Jag hade annars tänkt klippa upp det långt ner men säkrare att katterna får "skutta" över :)

LinaK
0

#19 Men hur ska katten komma in där om dörren är stängd? Alla katter fattar inte det där med att få upp dörren själva.

#20 Ja precis, akta bara så att inte kanterna blir vassa om du ska knipsa av en bit av gallret. Sätt lite eltejp eller nått så att kissarna inte skadar sig Glad

Ps, då ser vi fram emot en massa bilder på valpen, eurasiervalpar är ju nått av det sötaste Kyss

GabbiS87
0

#19 Har pyttelitet badrum så vill inte ha lådan därinne…och hur ska katterna kunna öppna dörren om jg har den stängd?

#21 Absolut! Säkerhet framför allt! :)

Bilder lär komma i massor!! Fast det är 5 veckor kvar tills vi får hem henne ^^ Längtar ihjäl mig! Oskyldig

Nicolina
0

#21 Beror ju på katten, vissa går väl inte på toa nattetid och då funkar det ju. Många har ju utekatter som sover inne på nätterna, och har ändå ingen låda inomhus. Och är man hemma så kanske man har en katt som säger till att den vill komma in i rummet, eller så har man det öppen hela tiden med bara kompostgaller för öppningen. Jag vet ju inte hur TS katt fungerar, men det var ett tips = )

En kompis (som också finns här på forumet) familj har både hund & katt och lådorna står i badrummet. De har satt upp en större hasp/krok. "Öglan/märlan" på dörrkarmen och haspen på dörren, välj en lagom längd på haspen så att katterna kommer igenom glipan men inte hunden. Då slipper man ju kompostgallret också, och dörren kan stå öppen hela tiden. Himla smart tycker jag iaf!

GabbiS87
0

#23 Är ju inte en dum idé men jag vill inte chansa med att dom säger till. Våra går dessutom nästan bara på toa på natten så då vill jag helst inte bli väckt! ;)

Tror det här med kompostgaller kommer fungera bäst för just oss!

LinaK
0

#23 Absolut, så är det ju Glad När min ena katt bodde hemma (hon bor nu hos mina föräldrar så att hon kan vara ute) hade vi en kattlåda på toan, och hon fattade det där med att öppna dörren själv. Men den andra tokan jag har här hemma fattar ingenting, hon står bara och glor på dörren precis som hon tror att den ska öppna sig av sig själv Tungan ute

GabbiS87
0

#25 Likadant med våra, den ena fattar precis hur man öppnar dörren, den andra inte!

Dom har sitt vatten i badrummet nämligen så om vi har gäster kanske någon har råkat stänga dörren.

pius314
0

Om man klipper precis vid en horisontal "pinne" och virar tejp runt så blir det inge vasst :-)

• Tillräckligt bra är perfekt! -
LinaK
0

#27 Det var så jag menade Glad