Foderbyte!!
Halloj!
Japp då va det dax att bege sig ut i foderdjungeln igen!
Jag har en Holländar tik på 16 månader som vägrar gå upp i vikt.
Jag ger henne just nu Standart Extra som hon funkar helt ok på förutom att hon ser ut som en benget! Så funderar nu på att byta foder igen…
Har funderat på Mera Dog men inte hört så mycket om de, nån som testat? Alla tips mottages 
Tack på förhand!

Hur många gånger har du bytt? Samt hur länge har du låtit hunden äta fodret du ger nu? Anledningen till mina frågor är för att det tar ett bra tag innan hundens mage ställer om sig vid foderbyte.
Har du annars avmaskat hunden? Vad får hunden för aktivering? Dvs fysisk aktivering? Kan ju vara så att ett foder med mer fett krävs.
Har bara bytt foder en gång och detta hon äter nu har hon ätit i 8 månader. Hon aktiveras rätt mycket med både lydnad och spår.
Avmaskat har vi inte gjort på ett tag men det tror jag inte är nödvändigt, har inte sett nåt avikande i avföringen iaf.

Ok, men då verkar det ju som att du behöver ett foder med högre fettinnehåll.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
följer tråden lite
hoppas du får bra tips ^^
Min hund hade också svårt att gå upp i vikt och bygga muskler främst , Jag körde på lonestar men bytte sedan till orijen det fodret funkar kanon på henne både muskler hull päls har blivit bättre. Kan även tipsa om foderbilen.se där kan du jämföra foder osv
Acana Adult är ett foder med hög andel animaliskt till bra pris i 18 kg förpackning. Du får mkt kött för pengarna med det fodret. Byt långsamt om du väljer detta eftersom det har mer kött. Lite kruskakli i övergången om avföringen blir lös i början.
Protein 29 %, fett 16 % hos foderbilen 18 kg för 599 kr
Din hund kanske inte funkar så bra på ris. Magnussons Meat & Biscuit Work är för arbetande hundar. Färsk nötfärs, färska ägg och fullkornsvete. Milt för många hundmagar. Magnussons Meat & Biscuit Adult är billigare, men mindre energirikt. Finns hos vissa ICA-Maxi för 415 kr, dyrare hos foderbilen. Det ska vara meat & Biscuit och inte original som är sämre. M & B Work Protein 28 % fett 18 %
Halla foder är heller inte så dyra. Tex Halla Aktiv 439 kr för 15 kg hos foderbilen. Prrotein 30 % råfett 16 %