Granngårdens hundfoder
Någon som har provat deras foder?
För-/nackdelar?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har granngården ett eget märke? det visste inte jag. För annars har de ju många olika foder. På vår granngården säljer de t.ex. foder som Royal Canin, eukanuba, Orijen, pedrigree, doggy, carrier… Ja många olika sorters
Medarbetare på Hundar.ifokus
Nej det är inte deras märke, det tror jag inte, jag var inne på deras hemsida och hittade märken som Carrier, Axess och Doggy.
Kanske ska omformulera frågan, har någon provat Carrier, Axess eller Dogman?
Tyckte det var så billigt, undrar om det är bra….
Granngården har ett eget märke. Vår familjehund gillade det fodret, dock vet jag inte hur det är med procenten kött i och så vidare, någon som vet? det fungerade bra då denna hund som var kräsen med maten faktiskt gillade det.
#3 Vad heter det märket då, heter det Granngården?
Hur hög är "hög procent kött"? Har ingen aning om vad som är hög/lågt…..
alltså hög procent kött skulle man väl kunna säga typ 30 % som Eukanubas foder, men kanske typ, över 20 är okej. Doggyfoder har ju till exempel runt fem procents köttmängd, vilket inte är så mycket.
#5 Ok! Tack :)
Axess är rent av skit foder, mycket (mestadels) bara spannmål, därav variierar färgen på fodret beror på hur mkt och när spanmålen har "laggt" i eller vad man ska säga. Så de e ba putte lite kött å de i. De duger om man har dåligt ställt nån månad då de kostar 95kr för 10kg.
Dogman vet ja inte
Doggy tycker jag ärhelt ok foder. Jag kör på de sålänge för mina men sen kommer jag gå över till Halla igen.
Granngården har inte något eget hundfodermärke.
Däremot hästfoder.
≧◔◡◔≦
# 8 Det har dom visst.
Revir är väl deras eget foder? och det är enligt mina erfarenheter det sämsta fodret som finns! När jag tog min oplacering fick hon 13 dl revir bytte foder ganska långdraget ner till 3 dl med purina pro plan då ! När jag tog henne var hon som ett skellet på 4 ben ! Hundens vikt i normal hull var 23 kilo
#9 Är du säker på det? Hur ser den förpackningen ut då?
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Då verkar inget av de märken dom säljer vara ngt att ha då….?
Då är det ju märkligt att jag som jobbat flera år inom kedjan inte har en susning om detta.
Revir samt revelj tillverkas av doggyfabriken precis som robur.
Utav dom bättre fodermärkena med höre pris så finns eukanuba och proplan inom kedjan.
Carriers kyckling & ris är också i mitt tycke ok för det priset.
≧◔◡◔≦
#13 Haha det verkar som att du har rätt :) märkligt mycket märkligt!
Men du som jobbar där, rekommenderar du ngt av de hundfoder ni säljer?
#13 okej då tar jag tillbaka det där! Men när jag var och köpte hundmat rekomenderade säljarens lantmannes egna foder = revir :S
#14 skrev upp några.
Men personligen tycker jag kedjan har ett urtråkigt hundfodersortiment, och inget riktigt bra foder (enligt mina kriterier som är bra pris, bra innehåll och svensktillverkat)
Blev överlycklig när det beslutades att vi skulle slänga ut Hills ur sortimentet, men besviken då det nya fodret som skulle ersättas blev purinas Dog chow.
≧◔◡◔≦
#13 Ok, vad kostar Carriers, vet du det? Står inte på hemsidan vad kyckling&ris kostar….
#17 Såg att på foderbilen kostar en 15kg säck 413:- tror att GG tar lite mer.
≧◔◡◔≦
#18 Tack! Då vet jag :)
#15 Med andra ord ett missförstånd.
GG var tidigare ägt av lantmännen men är sedan 3år tillbaka uppköpta av ett investmentbolag, lantmännen äger däremot doggy.
≧◔◡◔≦