Hundar iFokus

Hundar

Etikettagility
Läst 898 ggr
[countess]
0

Såå typiskt!

Ja så klart ska allt krocka! Har anmält penny till 2 tävlingar debuten också! Tävlingen är 17/18 sep och den andra är 24/25 sep Dock har hon inte kommit in i löpen än och är nära och hon hade i till igår på sig att börja löpa men ikket ! Så jag kommer förmodligen Missa tävlingarna iaf . Men hur som helst så har jag sökt agility kurs för mig och damen sen i jan och har inte hittat någon förens nu ! Så jag anmälde mig direkt , Gissa vad ? Jo kursen är 6 tillfällen och krockar med båda tävlingarna ! ena kurs dagen är 19/sep Vilket gör att då får hon köra 3 dagar i rad och det känns inte rätt eftersom det dessutom är debuten hon lär ju vara helt död efter denna helg ! Andra tillfället är på söndagen på själva tävlingsdagen 25 sep ! Känns riktigt surt att missa tävlingarna men det känns endå viktigast att gå kursen!

En tjej tyckte jag kunde köra lite lättare på dagen då det blir 3 dagar i rad men jag vet inte och helt enkelt bara stryka mig dagen då kursen är samma dag på så sett hinner jag tävla 3 dagar och dessutom inte missa kursen! Men samtidigt tror jag det blir för mycket eller är jag fjasik som många säger :P

Hur hade ni gjort ? Hunden och jag är nybörjare båda 2 och penny är ju trots allt bara 20 månader och rätt ny i tassarna när det gäller agility / tävlingar överhuvudtaget !

[countess]
0

*puttar upp*

[Malin3033]
0

Jag skulle inte tävla om hunden inte är 100% säker på sin uppgift. Att tävla ska vara enkelt. Och i och med att ni ska gå kurs låter det som om ni saknar några bitar?

[countess]
0

#2 Jag känner att vi är redo :) Hunden kan men inte matte . Därför jag går kurs, Egentligen en för lätt kurs för hunden men en perfekt kurs för mig just för att det är gruden i handlingen, har ett himla sjåå med handlingen ! Penny klarar alla hinder 100 % även i bana dom ggr det blir fel är när jag visar henne fel miss på bana vill säga ! Har aldrig heller gått någon kurs och då passade det perfekt med den här kursen för man kan aldrig bli fulllärd. Skulle aldrig ställa upp i något som jag vet att hon inte klarar . Sen om det blir fel väg på banan och disk så spelar det ingen roll för mig vi har endå fått ut något bra av det miljöträning :)