Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1113 ggr
Tesan
0

Hunden ensam hemma?

Har inte varit inne här hos er förrut, har själv illrar o häst!

Jo till det jag undrar då-

hur länge lämnar ni era hundar själva hemma

är dom helt själva eller har dom en hundkompis

o hur många timmar tycker ni att man kan sträcka sig för att lämna dom själva

Tack så länge

Real
0

Ecko är 7 månader.. så honom lämnar vi inte längre än 1-2 timmar. Och de klarar han fint.. men man måste ju lära dom ensamhetsträningen också. Och enligt mig lämnar man inte en hund ensam mer än 4 timmar.

Malin-A
0

hmm Lusse är för det mästa med oss vart vi än åker om vi så bara åker till affären, men måste han stanna själv hemma så försöker vi hålla det till 4-5 timmar, han har vart själv i 7 timmar också, d har hänt två gånger, men eftersom han är ensam hund här o vi inte har några andra djur så försöker vi att inte lämna honom själv så ofta.. men han har klarat sig fin fint när vi vart iväg =)

SaraC
0

Jag pluggar hemifrån så Eros är bortskämd! ;) Men när jag lämnar honom har jag en gräns på 4-5 timmar. Självklart har det hänt att han blivit ensam en timme längre än så någon gång. Men är det rutinmässigt skulle jag hålla mig till max 5 timmar.

När han är ensam är han helt ensam, men de gånger jag har möjlighet eller ska vara borta en längre tid får han vara med någon snäll släkting eller kompis! :)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Lotta
0

Skorpan lämnar vi 6 timmar, men hon skulle lätt klara en stund till. Hon är en sån som går ut tre gånger om dagen om inte jag hittar på nått, då får hon hänga med vare sig hon vill eller inte ;)

Zebben
0

Mina hundar är med mig överallt, även då jag jobbar. Har ju fördelen att jobba med hundar och kan då ha dem med.

Om jag ska lämna dem ensamma hemma dagtid, vilket händer väldigt sällan så kan det bli 2-3 h max.