Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 7659 ggr
Anibaz
0

Djuraffär i centrala Uppsala?

Jag och syrran ska till Uppsala och shoppa imorgon, vi kommer alltså vara mitt i stan bland galleriorna.

Någon som vet om det finns en djuraffär i närheten? Det måste vara gångavstånd.

Tacksam för svar!

Vattnadal
0

Det finns, den bästa för hund ligger dock en bit från centrum, Brukshundcenter. Du har Palms zoo inne i stan, minns jag, och nn till tror jag…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Anibaz
0

Hur långt från stationen ligger Brukshundcentret? Låter intressant. Och Palms Zoo, är det mitt i grytan så att säga? Vet du vilken gata den ligger på?

Vattnadal
0

Nej, minns inte adressen till Palms, men nära tågstationen. Gå in på brukshundcenter.se och kika på vägbeskrivningen.Flört Då kan du avgöra om det känns genomförbart för er.

MVH Elin

Belimas
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Brukshundscenter ligger en bra bit från stationen och det är inte gångavstånd dit (eller gå kan man väl men då tar det långt tid innan man är framme).

Palm zoo ligger på Vretgränd dock kan jag inte påstå att det är någon affär att hurra över, väldigt trångt och grejer överallt så det är svårt att ta sig fram (om det inte har ändrats, har inte varit inne där på flera år just p.g.a. det). Inte den bästa miljön för djuren heller, det är ingen ovanlig syn med döda fiskar i akvariumen och det är många djur som får samsas i små burar så den rekommenderar jag inte.

Det finns inga djuraffärer (bortsett från PZ) mitt i smeten sas utan alla ligger strax utanför stan.

pehu
0

Nej, Palms zoo skulle inte jag heller vilja stödja! Jag hade tänkt ta mig förbi där någon dag snart och se om det är lika illa som sist jag var där då det stod burar med gnagare i gångarna där alla kunder går förbi (inte tillåtet enligt lag, de ska ha enskilt rum). Och som sagt, döda fiskar. De gav även mig felaktig skötselinformation när jag frågade efter lämpligt "godis" att ge degusar, vilket iof tyvärr inte är ovanligt i djuraffärer att de gör.

Tyvärr kan jag dock inte komma på någon annan djuraffär inom gångavstånd då jag bara köper mina grejer på Fäboden numera ;)

karinnos4
0

det ligger en vid centralen ungefär, vet inte vad den heter, den ligger lite "gömd" och ser ganska liten ut men är stor, det jag såg av den så var den jättebra!

Anibaz
0

Var in på Palms Zoo och det var det värsta jag sett. Djurburarna staplade på varandra, mössens burar stog vid reptilerna och 4 tamråttor gick tillsammans i en hamsterbur.

Trångt, grejer överallt. Även dåligt utbud. Hittade lite grejer jag ville ha men lät bli att köpa. Ska ändå till Gävleborgs Zoo och köpa en sele på fredag så väntar tills dess. Syrran köpte godis till hundarna, det var allt.

Belimas
0

Med andra ord inte ett dugg förbättrat sedan jag var inne sist för minst 10 år sedan =/

Vattnadal
1

#7 Vad för sele letar du då?

MVH Elin

Anibaz
0

#9 EasyWalk Professional, en sele där man knäpper koppelhaken fram på bröstet.

Vattnadal
0

Jag kanske kan sälje en begagnad till dig. Vi har 2, o i olika storlekar, använder dem aldrig.

MVH Elin

Anibaz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#11 Vore kanon! Lägger upp en bild så vi vet att det är samma sele vi pratar om Tungan ute

Vattnadal
0

Det är samma, fast den jag har är svart med grått band under magen.

MVH Elin