Tassalva
Nån som kan tipsa om nån bra tassalva? Och helst inte för dyr.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Försvarets hudsalva är bra på tassar.
Vad är det du vill ha salvan för? Skydd för tassarna?
#1 Jaså? Det är ju billigt också :) Nja Valles trampdynor är lite torra, vill att dom ska bli mjukare.
Då passar försvarets hudsalva :)

Ge laxolja, smörjer tassarna innifrån, så de blir mnjuka men ändå tåliga. Nyttigt för päls, hud och hela hunden på en gång!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#3 Tack! Då blir det att köpa sån :) ska nog passa på att köpa en till mig också, behöver nått till läpparna. Har förresten hört att Försvarets hudsalva ska kunna användas som smör på mackan också som steksmör i stekpannan i nödfall haha.
#5 Det stämmer :P Det är bra till mycket!
#4 Laxolja ska kollas upp! Lät intressant. Tack för tipset :)
#6 Haha ja verkligen!
Det enda som inte är bra med försvarets hudsalva är doften. Jag får kväljningar av den där fadda vaniljendoften.
Vi har en som heter Sportman's Rapsody antiseptisk tassalva för hund. Den är jättebra, kostar typ 160-180kr för 100ml men den är vääääldigt dryg, en klick som en ärta räcker för min hunds alla tassar.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Apoteket säljer en vit förpackning tassalva som är en variant av försvarets hudsalva antar jag, den är oparfymerad och jag tycker den är bra.

Försvarets innehåller nötolja, och är förbjudet hemma hos oss, då en nära vän är dödligt allergisk mot nötter.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Jag tycker att Jaga lätt är en bra salva! den är dryg, räcker länge och om jag inte mins fel är den inte så dyr 
Tack för alla tips!

Tassalvan 4ess är också bra, luktar dock tjära som tusan. Men håller tassarna mjuka plus att den skyddar mot kyla.
#14 - måste vara den som kallades tjärsalva förr. Brukade jag ha till min hund och den var suverän.

#15 Inte helt omöjligt det :) Använder själv bara den efter att ha provat flertalet på en hund med VÄÄÄLDIGT torra trampdynor.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har en som heter Fyra Ess Tassalva. Har dock inte använt den ännu, men pappa hade den till vår rottis som fick väldigt torra trampdynor på vintern.
Den jag har använt hittills är den som är som försvarets hudsalva, men de har typ gjort en egen som heter "tassalva". Brukar smörja Chillis tassar med den ibland, men hon tycker det är mumsigt att slicka bort den :P Ska börja smörja med den igen iaf för trampdynorna har börjat bli lite torra igen..
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
#17 Du är den tredje som rekomenderar Fyra Ess tassalva, kanske får ta och köpa den då :) blir nog den och försvarets hudsalva. Haha söta Chilli, hon måste nog undra varför du kletar på "mat" på hennes tassar och vad det ska va bra för :P
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#18 Ja, den funkade toppen på rottisens tassar iaf :) Den är ju inte så dyr heller, ca 50 kr. Haha, ja det tror jag med 
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
#19 Men åh vad billigt, ska nog ta och beställa direkt :)